Volta ao Algarve gaat niet door in februari, mogelijk begin mei

donderdag 21 januari 2021 om 12:44
Volta ao Algarve gaat niet door in februari, mogelijk begin mei

foto: Cor Vos

De Portugese wielerbond heeft besloten om de Volta ao Algarve niet door te laten gaan volgende maand. De rittenkoers zou verreden worden van 17-21 februari. De bond, tevens organisator, heeft een verzoek ingediend om de Volta ao Algarve te verplaatsen naar 5-9 mei.

Het uitstellen van de Ronde van de Algarve (UCI 2.Pro) was een moeilijke maar onvermijdelijke beslissing, schrijft de organisatie in een persbericht. De huidige gezondheidssituatie vanwege het coronavirus in Portugal is dermate slecht, dat de ronde echt niet door kan gaan op korte termijn.

De wielerbond stelt alles in het werk om de 47ste editie van de Volta ao Algarve dit voorjaar nog te organiseren. Er is een verzoek ingediend om dat van 5-9 mei te doen, maar daar moeten de ploegen en vooral de UCI nog akkoord mee gaan. Vorig jaar ging de eindzege in de Algarve naar Remco Evenepoel.

Eerder werd ook al de Volta ao Alentejo, een kleinere rittenkoers in Portugal, uitgesteld vanwege de coronacrisis. De lijst met afgelaste en uitgestelde wedstrijden in 2021 wordt zo weer een stuk langer.

Dit artikel delen:

20 Reacties

KimJungPoels 21 januari 2021 om 13:02

Pff, één van de weinige dingen die nog echt vermakelijk zijn in deze kutcorona tijd is kijken naar sport. Gaat dat er ook weer massaal allemaal uitgegooid worden.

Mijn hond krijgt langzaamaan lamme poten van het lopen joh.

elrio 21 januari 2021 om 13:12

Wacht maar tot de avondklok, dan raakt het dag-nacht ritme van je hond ook in de war omdat jij af-en-toe even naar buiten wil.

Turtlehead 21 januari 2021 om 23:41

Lol, death by to much exercise…

Balen van de koers, ik vrees een lange reeks van afgelastingen. Vorig voorjaar duurde ook al zo lang…

LB108 21 januari 2021 om 13:17

Wie is de volgende; Bessèges neem ik aan met kort erna Valencia?

Kevin Lowagie 21 januari 2021 om 13:21

Indien Omloop het Nieuwsblad nog doorgaat, zullen er heel wat renners aan de start staan met nul competitiekilometers op de teller. Ik begin stilaan te vrezen voor het klassieke voorjaar…

ChefSpijker 21 januari 2021 om 14:11

Waarom is het van belang dat wielrenners competitiekilometers gemaakt hebben om het voorjaar door te laten gaan? Zijn ook wel renners die er specifiek voor kiezen om niks te rijden voor een Omloop. Zie bijvoorbeeld een Matthews twee jaar geleden. En die eindigde 12e, dus een goede prestatie is er ook niet per se van afhankelijk.

David 21 januari 2021 om 13:21

Dit Is balen was net een week thuis dan.
Leuk rondje ook met alles erin. Nieuwe datum ook niet echt goed want dat kruist met Giro dus minder toppers aan start.

lander luypaert 21 januari 2021 om 13:38

Ja hoor en echt alles wordt verplaatst naar mei. Geloven ze echt dat het gaat lukken??

ben_pronk 21 januari 2021 om 13:46

Zo kan Kelderman toch nog alles rijden……. Als hij dit al van plan was natuurlijk.

xistnc 21 januari 2021 om 13:59

De coronacijfers in Portugal zijn behoorlijk ontploft, dus dit is niet meer dan logisch. Verder zie ik zelf wat praktische voordelen, maar dat zal bij de organisatie vermoedelijk niet mee hebben gespeeld :)

ThorHushovd 21 januari 2021 om 16:49

LOL

Polleke 21 januari 2021 om 14:29

Volgende in de rij… Valencia, Almeria, Ruta del Sol…onvermijdelijk….

ChefSpijker 21 januari 2021 om 15:09

Voorlopig gaat de eendagswedstrijd in Valencia zondag nog door…

HoofdIsVrij 21 januari 2021 om 14:34

Misschien is het beter om te vermelden als er wel iets door gaat… #omdenken

Frank V 21 januari 2021 om 15:39

Heel jammer

Wim Kruithof 21 januari 2021 om 16:10

ai karig nieuws dit, ik keek oprecht uit naar Algarve.

AdZ 21 januari 2021 om 18:52

Lets face it… er gaat dit voorjaar weet weinig tot niet gefietst worden.. bah!

Dat verdichte programma in het najaar had trouwens wel wat, dus als het glas dan toch half vol moet zijn ;-)

Max1 21 januari 2021 om 21:08

Dit is geen slechte zaak voor Evenepoel, als hij later in competitie moet komen door zijn blessure, zijn die koersen van goud waard om in het ritme te komen.

lander luypaert 21 januari 2021 om 21:16

Denk je dat het alleen goed zou zijn voor Evenepoel?

wielrenner 22 januari 2021 om 06:25

Dit is toch geen verrassing? Het wordt vast en zeker weer een lekker “coronajaar”!

Headlines

Materiaalzone

Populair