Visma | Lease a Bike kampt met nog een andere handicap dan de val van Jonas Vingegaard
Foto: Cor Vos
Raymond Kerckhoffs
maandag 15 juli 2024 om 19:45

Visma | Lease a Bike kampt met nog een andere handicap dan de val van Jonas Vingegaard

Analyse Het is met de borst vooruit vast blijven houden aan het oorspronkelijke plan. Liever strijdend ten onder, dan afwachtend afgeslacht. De koerswijze van Jonas Vingegaard, en zijn ploeg Visma | Lease a Bike, in de zwaarste Pyreneeënrit van deze Tour verdient een groot compliment. De Deen zit zeker weer tegen zijn beste Tour-vorm aan, maar treft in deze ronde de allerbeste Tadej Pogacar die we ooit gezien hebben. Daar zijn geen rekenmeesters voor nodig.

Twee jaar lang had het Nederlandse WorldTeam van Richard Plugge en Merijn Zeeman de zwakke plek van hun tegenstander gevonden. Pogacar wekenlang afmatten met dag-in-dag-uit een hoog tempo, waar de hele ploeg een taak in had. Laat de Sloveen zich maar uitsloven voor secondes, in de zware bergritten in het tweede deel van de Tour pakt Vingegaard de sloophamer.

Afgelopen oktober na de presentatie van het Tour-parcours in het Palais de Congres in Parijs weten ze bij Visma | Lease a Bike direct welke twee ritten aangegrepen moeten worden om de lange adem van Vingegaard de lucht af te laten snijden bij Pogacar. De Pyreneeënrit met de zwaarste aankomst van deze Tour naar Plateau de Beille en de Alpenrit over de hoogste col met de finish op Isola 2000. Daar moet de kracht van de ploeg en de taaiheid van de kopman het verschil gaan maken op de kopman van de Emiraten.

Het is knap dat Visma | Lease a Bike ook in de Pyreneeën aan dat plan blijft vasthouden, alsof er de afgelopen maanden in de aanloop naar deze Tour niets is gebeurd. Het is een wonder hoe Vingegaard met slechts acht weken training in de benen is hersteld van zijn zware val in het Baskenland. De cijfers moeten nog gedeeld worden, maar ook Vingegaard lijkt niet ver verwijderd te zijn van zijn beste vorm ooit in de Tour de France.

Misschien mist hij momenteel nog ietwat meer dan in de voorgaande twee edities de kracht van zijn ploeg in de ondersteuning van zijn prestatie. Voor het Nederlandse team is het afhaken van Sepp Kuss (langdurige klachten van een covid-besmetting) een serieuze en misschien wel cruciale aderlating. Dat zag je zaterdag in de rit naar Pla d’Adet al, waar Pogacar net wat meer verschil kon maken omdat Adam Yates hem in zijn aanval een kleine anderhalve minuut uit de wind kon houden. Dit was op precies zo’n plek waar Kuss in voorgaande jaren zijn kopman op sleeptouw nam en vaak een voorbeslissing afdwong. Iedere bergrit wordt duidelijker hoe Visma | Lease a Bike hun Amerikaan mist en dat zijn verlies niet op te vangen is.

Daarbij verloor de ploeg in de Dauphiné ook nog Steven Kruijswijk en Dylan van Baarle. Ook die twee mannen vervullen normaal in de survival-of-the-fittest strategie van Visma | Lease a Bike in de zwaarste bergritten een cruciale rol. Al tonen Wilco Kelderman en Matteo Jorgenson, ondanks dat beiden gevallen zijn in het openingsweekeinde, zich heel sterke luitenants op Plateau de Beille.

Aderlatingen
Het is bewonderenswaardig dat de ploeg met al die aderlatingen toch aan het oorspronkelijke plan blijft vast houden. Al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat het op dit moment in de Tour ook geen andere strategie meer voor handen heeft. Het enige wapen dat het heeft is de lange adem van Vingegaard.

Het is bijzonder knap hoe Visma | Lease a Bike de tweede Pyreneeënrit enorm zwaar heeft gemaakt en welke ‘slachtpartij’ er daardoor op Plateau de Beille kan plaats vinden. We kennen de voorgeschiedenis van Vingegaard en weten dat hij een dag eerder op Pla d’Adet serieus het achterwiel van zijn grote concurrent uit het zicht zag verdwijnen. Dan moet de Deen heel veel ‘guts’ in zijn lijf hebben om zelf op 10,6 kilometer van de streep aan te vallen.

Foto: Cor Vos

Vingegaard kiest precies dezelfde tactiek die hij in 2022 op de Col du Granon gebruikte. Met een verschroeiend hoog tempo hoopt hij dat Pogacar opnieuw in zijn wiel spreekwoordelijk sterft. Ditmaal krijgt hij de Sloveen echter niet afgemat. Wanneer de Deen op 5,4 kilometer van de top even op zijn pedalen gaat staan om te kijken of hij daarmee iets kan forceren en vervolgens weer in het zadel gaat zitten, krijgt hij direct de versnelling van Pogacar om zijn oren. Vingegaard verliest dan wel 1m08s op de uitmuntende Pogacar, maar pakt minuten op alle andere klassementsmannen.

Na twee ‘missers’ in de Tour bewijst Pogacar nu ook op het belangrijkste wielertoneel dat hij de beste van deze generatie is. De Pyreneeën zouden gezien de hitte niet zijn favoriete terrein moeten zijn, maar inmiddels heeft ‘Pogi’ in dit grensgebergte al zeven (van zijn veertien) ritzeges in de Tour geboekt.

Dit weekend was de Sloveen een klasse apart. Op Pla d’Adet zette hij zaterdag het klimrecord van Zenon Jaskula en Tony Rominger uit 1993 van 29m35s scherper naar 27m52s. Volgens Strava had hij een maximale snelheid van 35,4 kilometer per uur tijdens zijn aanval op Pla d’Adet op een plek waar de weg zo’n 9% omhoog liep.

Op de 15,9 kilometer lange klim van Plateau de Beille (gemiddelde stijging 7,9%) weet Pogacar het klimrecord van Marco Pantani uit 1998 van 43m28s met drie-en-een-halve minuut uit de boeken te rijden en naar 39m58s te brengen. Ook Vingegaard en Evenepoel duiken met respectievelijk 41m06s en 42m49s ruim onder de tijd van het ‘Olifantje’ uit de roemruchte ‘Tour du Dopage’.

Pogacar rijdt de slotklim met een gemiddelde snelheid van 23,95 kilometer per uur waar Vingegaard 23,3 kilometer per uur weet te realiseren. Rekenmeesters weten ‘officieus’ te melden dat dit de snelste beklimming van een col allertijden is. Sneller dan Bjarne Riis (Mister Sixty in die periode) in 1996 op Hautacam realiseerde. Al blijf ik het moeilijk vinden om a) beklimmingen uit verschillende jaren met een ander koersverloop en weersomstandigheden te vergelijken. En b) helemaal moeilijk is het om twee verschillende bergen uit verschillende rondes en tijdperken onder een noemer te plaatsen.

Vraagtekens
Natuurlijk zullen er vraagtekens achter de uitzonderlijke prestatie van de kopman van UAE Emirates worden gezet. Het is de erfenis die de wielersport met zich meedraagt uit het dopingverleden dat er vragen worden gesteld en ook moeten worden gesteld.

Toch zijn er naast de vraagtekens evenveel argumenten te plaatsen waarom het wel op een schone manier zou kunnen. We zijn inmiddels 26 jaar verder dan het recordjaar van Pantani. Jaren waarin de wetenschap de grote intrede in het wielrennen heeft gedaan. Op het gebied van materiaal, de manier van trainen, hoogtestages en o.a. voeding zijn enorme stappen gezet waardoor het niveau is gestegen. Tot ongeveer 2000 was de wielersport juist nog een van de weinige sporten waar de wetenschap nauwelijks zijn intrede had gedaan.

Foto: Cor Vos

Als we naar de klim van Plateau de Beille kijken, dan wordt het tempo in de eerste zes kilometers van de klim vooral door toedoen van Matteo Jorgenson enorm omhoog gejaagd, waarna Vingegaard al zeer vroeg zijn aanval plaatste. Op dat moment bleef Pogacar in de vijf zwaarste kilometers van de klim in het wiel van zijn opponent zitten. We kennen Pogi’s uitspraak: “In het wiel is het een stuk makkelijker dan op kop.”

De cijfers onderstrepen wel dat dit de beste Pogacar is die we ooit hebben gezien. Hij lijkt hard op weg te zijn om als eerste renner na Pantani in 1998 de dubbel Giro d’Italia en Tour de France te realiseren. Al kan hij er in de cruciale slotweek zeker van zijn dat Visma | Lease a Bike blijft vasthouden aan hun plan en zich nog niet bij de nederlaag zal neerleggen.

In de RIDE Magazine Zomergids 2025 (€12,50) lees je een uitgebreid interview met wereldkampioen Tadej Pogačar. De Sloveen kwam spontaan naar de Alpecin Barbershop voor een knipbeurt en dat draaide uit op een interessant interview. Pogačar praat over het pakken van KOM's en het nastreven van nieuwe doelen. Bestel jouw exemplaar van het zomernummer 2025 van RIDE Magazine hier!!
RIDE Magazine
49 Reacties
14-07-2024 22:00
Gezien de vele reacties m.b.t. eventueel dopinggebruik van Pogaçar (specifiek Pogaçar) kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat de nationaliteit van de ploeg Visma - Lease a Bike een rol speelt bij deze beschuldigingen/insinuaties. Ik probeer niet met zo een cynische blik naar de sport te kijken, maar voor de mensen die het wel doen: een Vingegaard die 2 maanden na een geperforeerde long 3 minuten sneller rijdt op Plateau de Beille dan hiervoor ooit gereden is, mag dan minstens net zo vreemd worden gevonden als een Pogaçar in topvorm die nog een minuutje sneller is.
    14-07-2024 23:13
    Het heeft vooral te maken met de entourage van UAE. Ik zeg niet dat Ppgi niet te vertrouwen is maar die mannen achter hem zijnde in ieder geval niet en dat is toch we een dingetje. Niet alleen nu maar al jaren.
    15-07-2024 12:59
    Want doping zorgt ervoor dat je sneller herstelt van een geperforeerde long?
    15-07-2024 19:53
    Fied, de voorloper van VLab is oa de Rabobank met Rasmussen, Thomas Dekker, Boogert, Mensjov, en Niermann, Maassen. Dus voordat je iets roept over entourage of omkadering in het kader van doping, kun je ook andere teams onder de loep nemen. Eens met Wouter Aerts. Verder prima analyse RK.
14-07-2024 20:56
Er is ook een lichtpunt. Ik zag vandaag een Jorgensson die, zelfs na zijn eerdere prestaties dit jaar, nog steeds heel sterk rijdt.
14-07-2024 20:23
Ik kan het verrassend genoeg een keer eens zijn met een analyse hier. De ploeg van VL is goed maar zeker niet zo sterk als vorige jaren, ze zijn niet in staat om zo aan te vallen zoals ze dat eerder wel konden. Hoe goed ze hun best ook doen, het is allemaal net een tandje minder, ze missen in de huidige ploeg een paar belangrijke mensen. De ploeg die net dat stukje minder is, met waarschijnlijk toch echt wel een effect van de val (want ook al trapt hij nu zijn beste waardes we zullen nooit weten hoe dat was geweest zonder val) en een mega-sterke Pogacar leidt er toe dat Vingegaard een wondertje nodig heeft om de Tour nog te winnen.
    14-07-2024 20:41
    Het is beide; TVLAB is minder sterk.. maar UAE heeft ook een veel betere ploeg bij..
    15-07-2024 11:36
    Het vertrek van Roglic is de belangrijkste reden dat Visma-LAB nu minder sterk is. Niet alleen als explosieve superklimmer, maar ook als mentale motor heeft hij Jumbo&Visma tot de beste ploeg van de afgelopen jaren gemaakt.
14-07-2024 21:05
Bah Raymond! Hoe zuur kan je zijn? Het enige echt ongeloofwaardige van deze tour is de zgn. wederopstanding van de man van de visafslag. Hoeveel is er bij hem ingespoten om hem in zo'n korte tijd zoveel beter te krijgen dan de rest? En dan Pogi in diskrediet brengen... pfff je klinkt als een ON'er!
    14-07-2024 22:06
    Jouw reactie is toch net zo zuur.
    15-07-2024 10:45
    En jij ,???
14-07-2024 20:11
Dat ze niet de beste ploeg hadden laat zich dan ook zien over de gehele Tour. In de twee vorige tours ging TVL ieder moment aangrijpen om de race hard te maken. Nu hebben ze dat alleen bij de waaiers en essentiële etappes gedaan. Leg dat naast een Jonas die met een top voorbereiding ook gewoon weer was gegroeid als renner en hij had de race tot de laatste dag in ieder geval nog soort van spannend gehouden.
    14-07-2024 21:00
    Aan de ploeg ligt het niet. De afgelopen jaren had Vinge baat bij een sterke ploeg die de koers hard maakte om Pogi uit te putten. Dit jaar heeft Pogi een veel bredere basis dankzij hoogtestages en de perfect verlopen voorbereiding via de Giro, waardoor een harde koers geen nut heeft. Met Kuss en Van Baarle erbij had het klassement er nu niet anders uitgezien.
    14-07-2024 21:44
    Dat denk ik dus echt wel. Kuss had in zijn hoogvorm op minimaal twee elementaire klimmen het verlies kunnen beperken en met beter voorbereide mannen er voor had men ook meer kunnen pushen zoals men voorgaande jaren ook deed.
    14-07-2024 21:54
    Een man als Sepp Kuss missen ze zeker wel, nu hij er niet is is Kelderman gestegen in de knechtenpikorde, en dat is natuurlijk nooit een vebetering.
    14-07-2024 21:54
    Vooral Wout is zichzelf niet, of al die jaren nooit geweest.

    Bovenal is Pogi nu beter dan Vingegaard op het terrein waar deze normaal zijn winst pakt.
    14-07-2024 21:59
    @AWestie, Dan ga je er vanuit dat Kuss nog bij Vingegaard kan blijven nádat Pogi is gedemarreerd? Lijkt me sterk.

    En het pushen van andere ploegmaats eerder in koers lijkt bij Pogi in deze vorm niets uit te halen. Zijn basis is zo goed, dat hij nog onder zijn omslagpunt zit als anderen al diep in het rood zitten.
    15-07-2024 02:18
    @Wouter Aerts
    Op 60km van de finish schakelde ik even over naar Eurosport, en het eerste wat ik de (co)commentator daar hoorde zeggen was dat Kelderman Nederlands grootste hoop op een GT overwinning is…
    15-07-2024 08:19
    Het is inderdaad combi ploeg/eigen kracht. We kennen allemaal nog 2022 (1e Tour overwinning van Vingegaard), waar Pogacar door Roglic/Vingegaard + PERFECTE Van Aert "kapot" is gereden... Dit jaar is UAE sterker en Pogacar heeft zich meer gericht op tijdrijden + lange beklimmingen... Tel daar de, gebrekkige, voorbereiding van Vingegaard bij op en voila... Al blijft t echt bijzonder met een Giro winst+ winsten in klassieker en monument in de benen. Echt genieten!
14-07-2024 20:38
Ik merk dat ik inmiddels niet meer de enige bent die Pogacar niet gelooft. Pogacar gebruikt 100%.
Ik weet dat ik dat niet mag zeggen. En sommige mij vreselijk vinden.
Giro 6 etappes en nu de Tour op t gemak winnen kan gewoon niet. Ik blijf daarbij. Ik wed.... over een aantal jaar komt dit uit. Wie is het met mij eens
    14-07-2024 20:44
    Ze pakken allemaal nog. Alleen wetenschappelijk begeleid. Zou maar al te naïef om te denken dat ze niks gebruiken. Degenen die nu nog betrapt worden zijn zij die zelf experimenteren.
    14-07-2024 20:46
    Mee eens
    14-07-2024 20:48
    Zet die tv toch uit vanmiddag joh. Al die zurigheid wordt je vrouw ook niet blij van zei ze net tegen me!
    14-07-2024 21:07
    Dat er middelen gebruikt worden is volgens mij wel duidelijk. Alleen zolang het niet op een lijst met verboden middelen staat is het noet verboden. Die lijsten lopen altijd achter.
    14-07-2024 21:55
    Wat een onzin zeg. Dus Vingegaard die weinig onder doet aan Pogi terwijl hij 7 weken geleden pas weer begonnen is met fietsen na zijn horror blessure is wel geloofwaardig?
    14-07-2024 22:08
    Tsja het wordt beetje ongeloofwaardig zo. Zeker met mensen in de ploeg van uae die een zeker verleden hebben. En als enige fris boven komen terwijl andere geheel kapot zijn of zo wie zo niet kunnen volgen.
14-07-2024 21:47
Het glas is halfvol of het glas is halfleeg;

- Pogacar wint de tour als gevolg van de vele blessures bij TVl;
- Pogacar wint de tour omdat hij de simpelweg de beste renner van zijn generatie is

Kies de optie die het beste bij je past
14-07-2024 20:50
Nee ze missen idd wat mensen bergop met name Kuss natuurlijk, maar je maakt mij ook niet wijs dat Vinegaard beter is als vorig jaar als je 3 maanden geleden nog op het ic lag, kan gewoon niet je verliest zoveel kracht en spiermassa, dus wat hij nu laat zien is ongelooflijk knap, laten we hopen dat we de volgende Tour ook Vinegaard op zijn allerbest is.
    14-07-2024 20:52
    Visma liegt dus zeg je?
    14-07-2024 22:41
    Als het echt klopt, dan weten ze ook hoe de voorbereiding voor volgend jaar er moet uitzien....
15-07-2024 00:06
Hoor vaak de opmerking van dat het niet mogelijk is vanaf de IC. We hebben echter wel te maken met een topsporter die al in topvorm was. Dat lichaam had zoveel meer conditie dan een gewone sterveling.

Daarnaast is Visma dit jaar door het ontbreken van Kuss onthoofd. Zelf mis ik een Van Baarle ook enorm zijn inbreng is echt enorm belangrijk geweest vorig jaar.

Als Visma volgend jaar wel weer iedereen scherp heeft dan heeft UAE als ploeg gewoon weer een probleem. Bij Visma gaat iedereen altijd mee in het plan. Bij Ayuso zag je het op de Galibier (en de ergernis van Almeida) en vandaag rijdt Almeida volledig zijn eigen plan. Als ze iedereen nodig gaan hebben, wordt dat heel interessant. Dan is Visma m.i. meer een team dan UAE.
15-07-2024 08:16
Grootste factor van invloed: in de jaren dat Pogi 2e en 2e wordt sprint hij eenmaal vd meet in Vlaanderen en het andere jaar wint hij hem. Nu was het een zeer select aantal heuvelklassiekers, weinig koersdagen en vervolgens een giro zonder echte uitdager. Is een totaal andere voorbereiding waarin hij, los van eens langs de kant staan met lek of even te voet na opstopping helemaal niets is tegengekomen. Heb hem geen slag zien missen, is naar mijn weten nergens ziek uit- of afgestapt.

Het idee dat Vingegaard per definitie Pogacar sloopt bergop kan best wel eens een gevolg zijn van het feit dat die laatste graag de alleskunner uithangt. Nu met 3 tours op zak zou ik me niet verbazen dat hij er 6 en daarmee het record wil.
15-07-2024 12:58
Lange termijn klachten van covid bij Kuss.
Toch blijft er daar ene Thomas met covid vrolijk verder fietsen en er zich niet om bekommeren dat hij mischien andere renners besmet die er wel ziek van worden
14-07-2024 20:50
Misschien wel de kans voor Poga ook nog de Vuelta te winnen...Concurrentie daar stelt helemaal niks voor...
    14-07-2024 20:58
    Dat lijkt me roofbouw op zijn lichaam, het zou zonde zijn dat ze zo zijn carrière kortwieken.

    Beter een beetje rust pakken en dan nog eens mikken op het WK en Lombardije en een seizoen neerzetten waarmee hij stilaan in de buurt komt van de beste jaren van Merckx.
14-07-2024 21:01
Visma is wat minder maar Vingegaard zijn waardes zijn blijkbaar wel top? Dan vrees ik dat Pogacar met nog meer focus op de grote rondes de standaard gewoon weer wat hoger heeft gelegd.

Ik ben wel benieuwd of die Giro van Pogacar zich nog ergens gaat laten voelen. Al lijkt een inzinking op dit moment nog niet echt aan de orde.

Verder denk ik dat UAE op een bepaald moment ook wel Almeida op het podium gaat proberen te krijgen. Landa kan dan nog belangrijk worden om erachteraan te gaan.
14-07-2024 22:08
Komt het gewoon niet door de nieuwe trainer van Pogacar (en de blessure van Vingegaard) dat het verschil zo groot is?
    14-07-2024 22:12
    Dat wellicht, en wellicht het feit dat UAE de ‘marginaal gains’ van TVL ook door heeft
    14-07-2024 22:24
    Dat sluit ik zeker ook niet uit
15-07-2024 08:42
Het verbaasd mij dat het altijd zeuren over doping na top prestaties alleen maar bij wielrennen om de hoek komt .
15-07-2024 08:45
Waarom niet bij marathon lopen , voetballen, Formule 1 et cetera.Daar zijn volgens mij amper controles laat staan Wear abouts?
    15-07-2024 09:09
    Dat is sportspecifieke stigmatisering: wielrennen is het altijd dope dit dope dat en worden dealtjes onder je toekijkende neus gemaakt terwijl in het voetbal gokken op eigen prestaties dodelijk is en ‘Messi die vol groeihormonen geramd werd’ een doodnormaal verhaal is.

    Maar ik ben er gerust op dat de enige 2 die hier nu echt mee te maken krijgen, Pogacar en Vingeagaard, de mindset en knowhow hebben om iedereen netjes te woord te staan hieromtrent. Zie ze geen seconde slaap inleveren, hebben er al meermaals mee te maken gehad en voelen zich duidelijk rein.

    We zitten nu in een periode dat alle discutabele methoden: met oa doorrampijnstillers, doodsangstsuikers en (heet van de naald) zuurstofstokkers meteen vrolijk aangekondigd worden vanuit de teams zelf als ‘vette nieuwe methode’. Daar moet je als UCI vervolgens iets mee, tot dan niet verbaasd zijn dat alle helden dit doen.
14-07-2024 20:47
De grootste handicap is dat ze te vaak vallen en dan ook te vaak langdurig zijn uitgeschakeld.
14-07-2024 21:18
Lekkere pen hoor.
15-07-2024 11:16
Wat een hoop gezever van als die er bij was en als dit; het is zoals het is en je doet het met ploeg die je nu ter beschikking hebt. Die dopinginsunaties zijn helemaal van de zotte richting Pogacar. Welke visolie zou Vingegaard dan wel moeten gebruiken? Hetgeen Vingegaard doet is eigenlijk nog meer onmogelijk dan wat Pogacar laat zien, nadat Vingegaard ongeveer half dood was 2-3 maanden geleden.
Het verschil zit hem in kleine details momenteel. Pogacar is beter voorbereid en Vingegaard zit ondanks zijn gebrekkige voorbereiding al op zijn bijna topniveau van de vorige Tour. Gisteren heeft Vingegaard een tactische fout gemaakt door te lang zijn aanval door te zetten i.p.v. te temporiseren en te proberen niet meer tijd te verliezen. Nu is het in derde week hopen op een zwakke dag van Pogacar en dat Vingegaard zijn niveau kan vasthouden.
    15-07-2024 14:56
    @skylimit: eens met je analyse, behalve dat dat Vingegaard gisteren een tactische fout heeft gemaakt. Het tempo laten zakken had hem niets opgeleverd, terwijl Vingegaard de Tour willde proberen te winnen. Bovendien was Almeida dan teruggekomen, had die een lead out voor Pogacar gedaan en was het resultaat dan niet wezenlijk anders geweest....
15-07-2024 14:54
Zo groot is het gat met Vingegaard ook weer niet. Als Vinegaard nu net zo goed is als vorig jaar, ligt voor de hand dat hij zonder ongeluk beter was geweest dan vorig jaar. Een betere ploeg (dus: minder pech) zou verder iets hebben gescheeld: als de ploeg sterker was geweest, zou Vingegaard gisteren later op kop zijn gekomen en zou hij minder hebben verloren als Pogacar ook dan had kunnen aanvallen. Tel daarbij op dat UAE inmiddels op betere fietsen rijdt en hun voedingsprogramma niet elke keer meer verkloot, terwijl de wet van de remmende voorsprong meebrengt dat Visma op het moment minder innoveert en er zijn genoeg redenen die het gat helpen verklaren anders dan doping.
    15-07-2024 19:04
    Volledig met je eens. Hoeveel pech kan een ploeg hebben. Zelfs in de Tour is VLab niet gevrijwaard van pech. WvA en de Europees kampioen gingen in de afgelopen etappes best hard tegen de vlakte.
    En dan die Deen, JV, ik geef 't je te doen, na die ellende van zo'n 8 weken geleden.
    'n dikke chapeau voor de VL renners, tot nu toe.
    De marginal gains doen tegenwoordig in meer ploegen hun intrede. Dopingveronderstellingen kun je doen, maar niet hard maken, totdat het tegendeel is bewezen.
15-07-2024 20:59
De ploeg is minder zonder van Baarle en Kuss en Roglic ook . Als is Jorgenson ook wel weer jonge renners die zich in Tour ploeg fiets Kelderman fiets zolang dat hij niet valt ook goed. Daarnaast zie je dat Wout van aert gewoon veel wisselvalliger is. Deze keus is gemaakt naar mogelijkheden maar veel Moet vingegaard dan dus ook zelf doen en dan uitslag nog niet zo heel erg verassend.

Reacties zijn gesloten.

RIDE Magazine