Virtuele Ronde van Vlaanderen met 13 profs zondag live op tv

donderdag 2 april 2020 om 09:14
Virtuele Ronde van Vlaanderen met 13 profs zondag live op tv

foto: Cor Vos

De echte Ronde van Vlaanderen gaat dit weekend niet door vanwege het coronavirus. Maar wedstrijdorganisator Flanders Classics organiseert zondag toch een koers. Samen met Sporza presenteren ze DeRonde2020 – een koers vanuit hun kot.

In een gesloten rit rijden 13 profwielrenners de laatste 32 kilometer van De Ronde van Vlaanderen virtueel tegen elkaar. De renners rijden thuis op de rollen. Het digitale platform van Bkool heeft de finale van Vlaanderens Mooiste nagemaakt zodat de renners, zij het online, alsnog heuvels als de Oude Kwaremont en de Paterberg kunnen bedwingen.

Sporza zendt de strijd live uit Eén (vanaf 16:30u) met commentaar van Michel Wuyts en José De Cauwer. In Nederland doet Langs de Lijn verslag op de radio.

Er staan dertien renners aan de start, waaronder Remco Evenepoel en Thomas De Gendt.

Dit artikel delen:

19 Reacties

SoloSlim 2 april 2020 om 09:31

Leuk!
Eens iets anders dan opnieuw een herhaling.

Wielervolger 2 april 2020 om 09:31

Ben wel benieuwd of zoiets leuk is om naar te kijken. Ik denk van niet maar het mag me verbazen.

Tuubke 2 april 2020 om 09:53

1 april was toch gisteren?

oscaritoforlife 2 april 2020 om 10:48

Lijkt me niks. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik die koersen op tv niet eens mis.

Het grootste voordeel is van geen wielrennen op tv tijdens Corona voor mij is, dat ik nu ik niet thuis wil zijn om koers te kijken zelf gewoon op normale tijden buiten kan gaan fietsen dan om 9-10 uur ’s ochtends al.

beter temperatuurtje daardoor vaak

Secondant 2 april 2020 om 11:03

Hoewel het maar 32 kilometer is, en het meer een computerspel is dan een wielerwedstrijd, ben ik wel benieuwd.
Dit is wel DE tijd om dit soort dingen uit te proberen.

Chris Van Uden 2 april 2020 om 11:05

Ik vind het wel een creatief idee. Benieuwd of het leuk is om naar te kijken, maar dat zien we zondag dan wel.

Fassa Bortolo 2 april 2020 om 11:23

Aan alle twijfelaars: Geef het een kans! Zelf gemerkt dat het spannender is dan dat je op voorhand zou denken.

vanSpringel 2 april 2020 om 14:25

+1
Eerst proeven, en dan pas vertellen of je het wel of niet lekker vindt.

SolitaryShell 2 april 2020 om 11:39
Quote:
Het digitale platform van Bkool heeft de finale van Vlaanderens Mooiste nagemaakt zodat de renners, zij het online, alsnog heuvels als de Oude Kwaremont en de Paterberg kunnen bedwingen.

Onzin natuurlijk, stijgingspercentages van heuvels kun je best online nabootsen, maar de kasseien niet, dus vergelijkbaar gaat het nooit zijn.

Spartacus 2 april 2020 om 12:31

Niet helemaal waar; op de tacx neo smart worden ook de ondergronden nagebootst. Uiteraard niet helemaal vergelijkbaar met echte kasseien, maar je cadans verloopt niet meer soepel en je moet een hoger wattage trappen.

Panache 2 april 2020 om 13:11

Ondergrond, zog, sturen…. Dit is toch niets anders dan een wedstrijdje wattage trappen? Bovendien wordt van een duursport een wedstrijd van circa 35 minuten gemaakt. Ik sla deze over.

dynamo 2 april 2020 om 13:27

ach, beter iets dan niets, kan wel leuk zijn, zekers als medebewoners even, de sporter van een verse bidon, cq bitterballen, of een pintje voorzien :)

Panache 2 april 2020 om 13:28

En in plaats van een plaspauze kan de huisgenoot ook even een sprintje trekken van 2 minuten. De virtuele doping doet zijn intrede.

Vibeman 2 april 2020 om 14:42

Zweeler komt zo goed als zeker met een spel hiervoor online. Zou morgen live staan op http://www.zweeler.com

didison 2 april 2020 om 18:08

Wie zal dit winnen denken jullie? De Gendt? Matthews?

didison 2 april 2020 om 18:08

Evenepoel?

jappe666 2 april 2020 om 19:40

De Gendt gaat ze kapot rijden en wint onverhoopt toch een monument :D

horsm 3 april 2020 om 08:59

Haha… het is toch gewoon een leuk initiatief? Goed voor het moreel van iedereen en volkomen veilig. Ik begrijp niet hoe je hier cynisch op kan reageren.

Ik gok: Wout

Fred Postma 3 april 2020 om 15:05

Wat een onzin

Headlines

Materiaalzone

Populair