Vincenzo Nibali over Giro: “INEOS Grenadiers zal het referentiepunt zijn”

vrijdag 2 oktober 2020 om 19:10
Vincenzo Nibali over Giro: “INEOS Grenadiers zal het referentiepunt zijn”

foto: Cor Vos

Vincenzo Nibali denkt dat de druk in de Giro d’Italia op de schouders van INEOS Grenadiers komt te liggen. “Zij zullen het referentiepunt zijn, vanwege wat ze hebben laten zien”, zegt de kopman van Trek-Segafredo. “Geraint Thomas deed het heel goed in Tirreno-Adriatico.”

“Ook Simon Yates was daar goed, maar wij hebben zelf ook een sterk team”, weet Nibali na de laatste voorbereidingskoers. Hij is ook waakzaam voor Jakob Fuglsang. “De laatste twee jaar heeft hij zich goed ontwikkeld. Hij is heel sterk geworden. Hij gaat nu voor een goed klassement in de GIro en ik denk dat hij een van de topfavorieten is voor de eindzege.”

De Giro begint met vier etappes op Sicilië, het eiland waar Nibali opgroeide. De ogen zijn vooral gericht op de derde rit, als de finish op de Etna ligt. “Ik ken bijna elke kant van de Etna nog. Ik wilde graag nog langskomen voor een verkenning, maar door de lockdown heb ik de kans daar niet voor gehad”, zegt Nibali. “Ik weet niet of ik de kans krijg om een rit te winnen op Sicilië, maar dat is ook mijn doel niet in deze Giro.”

Nibali gaat in ieder geval met een goed gevoel van start zaterdag. De 35-jarige Italiaan werd onlangs nog vijftiende op het WK in Imola. “Daar voelde ik mij goed, maar er is weer wat tijd overheen gegaan dus ik voel mij alweer iets beter”, aldus de Haai van Messina.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Titaantje 2 oktober 2020 om 20:39

hij klinkt optimistischer dan na de TA, toen hij zei enkel maar vraagtekens te hebben en zich niet al te best te voelen. sowieso zal de Haai wel strijden. ben benieuwd wat er van gaat komen, maar ik schaal hem in voor de plekken 3-5 ipv 1-2

Jan Blokland 2 oktober 2020 om 20:48

Ik denk dat Nibali mee gaat doen voor het podium of hij stort helemaal in en laat het klassement varen voor etappewinst.

Domestique 2 oktober 2020 om 21:26

#ziener

Groetjesaandevoetjes 3 oktober 2020 om 03:24

Dat zijn nog eens gedurfde voorspellingen.

Etika 2 oktober 2020 om 20:50

Ik ben me nog wat aan het inlezen voor de Giro. Het gaat allemaal zo snel, vooral met een full-time job. Nibali lijkt me wel een zekerheidje voor het podium.

Groetjesaandevoetjes 3 oktober 2020 om 03:25

Ik zit thuis zonder werk vanwege #corona. Tussen April – Juli was het gigantische saai, maar ik vermaak me nu best goed eigenlijk.

Jacco van Stierop 2 oktober 2020 om 21:08

Avaia, Vincenzo, nuddu ti rompa i cabbasisi !

Miko1983 3 oktober 2020 om 09:23

Pizza…pasta…risotto….forza kruijswijk

Romāns Vainšteins 3 oktober 2020 om 09:34

Ik heb het gevoel dat dit Siciliaans is, ansjovis dus.

jooprioolpijp 2 oktober 2020 om 21:22

Zo sterk is dat team van Ineos toch niet? “Ineos is het referentiepunt” klinkt als een voorbode van “we gaan met z’n allen achter de trein aanrijden”. Nibs weet ook wel dat het stomste wat je kunt doen, dan leg je het in de laatste halve km af tegen poef-poef-Thomas. Voor de rest heeft hij kennelijk in hetzelfde opendeurenklasje als Roglic gezeten.

Spake Breekerd 3 oktober 2020 om 11:12

Treintje volgen heeft Pogacar anders best goed gedaan. Al kan Nibali inderdaad niet explosief finishen, er zijn wel etappes met afdalingen aan het eind.

Piet 2 oktober 2020 om 22:34

Nibali is een sluwe vos en die gaat niet vertellen wat zijn echte plan is. Kent de koers als geen ander.

VerstandOpNul 2 oktober 2020 om 23:06

Ja vorig jaar in de Giro gaf hij toch een sterk staaltje koersinzicht..

Natrix maura 3 oktober 2020 om 13:04

Die ronde die Stevie had moeten winnen, was Kruijswijk nooit een referentiepunt voor De Haai (tot ie em opvrat, uiteraard), maar dat was wel lekker voor hem, om zo langzaam uit die schaduw naar voren te komen.

Headlines

Materiaalzone

Populair