Vincenzo Nibali over Blockhaus-rit: “Ik voelde me misschien beter dan ik had gehoopt”

maandag 16 mei 2022 om 13:47
Vincenzo Nibali over Blockhaus-rit: “Ik voelde me misschien beter dan ik had gehoopt”

foto: Cor Vos

Vincenzo Nibali zat er in de Giro d’Italia goed bij in de etappe naar Blockhaus. Tot in de laatste vijf kilometer maakte de Italiaanse kopman van Astana Qazaqstan deel uit van de favorieten groep en uiteindelijk kwam hij als achtste over de finish. Door zijn optreden kwam hij terug tot de dertiende plaats in het algemeen klassement.

RIDE: Een must-have voor iedere wielerliefhebber
Met het Zomernummer van RIDE ben je optimaal voorbereid op de komende wielerzomer. Met dit magazine doe je iedere wielerliefhebber een plezier!
Bestel nu jouw exemplaar

“Ik probeerde de klim in een regelmatig ritme te doen, want mijn plan was om te verdedigen en niet om aan te vallen”, blikte Nibali na afloop terug op de website van zijn ploeg. “We besloten samen met de ploeg om gedurende de dag sterk te blijven en te zien waar ik aan het eind van de etappe kon komen. Eigenlijk werkten de benen vrij goed en ik voelde me misschien beter dan ik had gehoopt.”

Dat het een zware dag was, merkte ook de winnaar van de Giro van 2013 en 2016. “Het was een erg warme dag, misschien wel de eerste echt warme dag van deze Giro, dus veel renners hadden er last van. De etappe bleek ook een echte uitdaging te zijn met meet dan vijfduizend meter hoogteverschil. Het lijkt wel als er vele jaren voorbij zijn gegaan sinds de Giro voor het laatst een etappe van zo veel hoogteverschil had.”

Nibali kon tevreden zijn met zijn optreden en resultaat en was blij dat na deze zware etappe een rustdag volgde. “Ik denk dat het een goede etappe was voor ons en nu ben ik blij dat we een rustdag ingaan. Dat geeft ons de mogelijkheid om een beetje te herstellen.”

Dit artikel delen:

12 Reacties

Polleke 16 mei 2022 om 14:10

Een van zijn betere ritten in een GT in jaaaren… meestal gaat hij door tot hij ontploft maar gisteren kon hij nog een strak tempo aanhouden…

Michelangelo 16 mei 2022 om 14:14

Ouwe krijger. Fantastisch ook het gejuich als de astana bus open gaat en hij zijn fiets pakt.

Hopelijk deze giro nog een laatste kunstje.

Japsie 16 mei 2022 om 14:17

Hij heeft mij zeker verbaasd, ik gaf er geen cent meer voor, wel voor een ritzege, maar niet dit niveau bergop nog halen.
Toch zou ik de klassement ambities laten varen, ik zie hem liever nog een Dolomietenetappe pakken. Liefst in vies weer. Solo.

Groetjesaandevoetjes 16 mei 2022 om 14:56

Inderdaad. Zie hem niet in de top 5 van het AK eindigen en als hij 6e wordt, is het nog steeds een prima prestatie, maar niet één die ik over enkele jaren nog herinner. Een legendarische etappe die hij wint, daar hoop ik op.

Ronellenfitsch 16 mei 2022 om 14:38

Vreemde vertaling, het lijkt me niet dat hij op slechte benen had gehoopt. Beter dan verwacht dekt beter de lading …

Scott Sunderland 16 mei 2022 om 17:14

Inderdaad. Nu betekent het dat Nibali baalt dat hij goede benen had. Dat lijkt me niet het geval.

samuello 16 mei 2022 om 19:22

Ik kan het als uitdrukking niet online terugvinden, maar ik dacht altijd dat beter dan gehoopt betekent dat zelfs de hoogste verwachtingen zijn overtroffen. Nibali had waarschijnlijk gehoopt dat hij met de beste twintig mee zou kunnen en had niet durven dromen dat hij top 10 zou rijden.

Kopinkas 16 mei 2022 om 19:50

‘Beter dan verwacht’ heeft toch niet dezelfde connotatie als ‘beter dan verhoopt’?
Hij had op redelijke benen gehoopt (dufde die misschien zelfs niet meer verwachten naar de Etna), maar het viel nog een stuk beter uit. Dan kan je toch zeggen dat hij zich beter voelde dan gehoopt.

Cap 17 mei 2022 om 07:28

Simpel, in goed Nederlands: ik voelde me beter dan ik had durven hopen.

Quincy Adams 16 mei 2022 om 15:22

Toch nog maar een jaartje dan?

pirazzi 16 mei 2022 om 16:28

Hij wel, Tom Dumoulin niet.

Jacob Lohof 17 mei 2022 om 09:48

Tom moet weg bij TJV, na Sunweb weer voor strak geleid team .hij heeft vrijheid en meer relaxed team .zoals Trek, EF of Alpecin

Headlines

Materiaalzone