Vincenzo Nibali: “Ik voelde me vanochtend niet goed”

zaterdag 25 mei 2019 om 19:20
Vincenzo Nibali: “Ik voelde me vanochtend niet goed”

foto: Cor Vos

Vincenzo Nibali liet met een aantal scherpe versnellingen zaterdag een goede indruk achter. Toch voelde de Italiaan zich aan het begin van de etappe helemaal niet goed, zo laat hij weten in het flashinterview: “Ik zal niet ontkennen dat ik me aan het begin van de etappe helemaal niet goed voelde.”

Toch kwam de Haai van Messina er doorheen. “Ik voelde me gelukkig later in de etappe weer beter”, aldus Nibali, die op de Colle San Carlo twee keer aan de boom schudde.  “Caruso was vandaag erg goed en actief vandaag.  We hebben hard gewerkt op de beklimmingen en het is goed dat er met andere renners werd samengewerkt.”

Nibali staat momenteel op de derde plaats in het algemeen klassement. De Italiaan heeft een achterstand van 1 minuut en 47 seconden op leider Richard Carapaz.

Dit artikel delen:

15 Reacties

Arry1337 25 mei 2019 om 19:27

Ik vraag me af waar Nibali die tijd op Carapaz goed wilt maken…

RIH 25 mei 2019 om 19:35

Volgens mij speelt iedereen z’n spelletje voortreffelijk. En dit is ook een van de onderdelen. Maar onderschat nooit een haai met vrienden!

bartje 25 mei 2019 om 20:06

Morgen, rondom Como.

peervaneynthoven 25 mei 2019 om 20:22

Vincenzo Nibali en zijn leugens als spel om anderen te intimideren. Jammer, ik had deze vent altijd hoog zitten maar zijn constante gejammer en slappe gezeik (excusez le mot) over en tegen anderen (ook vorig jaar over Dumoulin) zijn een renner van zijn kaliber onwaardig.

fietsvriend 25 mei 2019 om 21:06

@peervaneynthoven +1, groot kampioen onwaardig. Hoewel dit jaar dit soort geouwehoer, ongetwijfeld moeilijke vragen of die doping Sloveen bij BM een beetje buiten de deur houdt.

Samlambeej 25 mei 2019 om 22:05

Yates' grootspraak BOOEHHH Nibali's komedie BOOEHHH waarheidsprekers ?? GAAAPP

ti-raleigh 25 mei 2019 om 21:07

@ peer. Misschien moet je Dumoulin eens wat beter analyseren, want die beheerst dat spelletje ook wel hoor. En al Kruiswijk dat ook maar een ietsiepietsie kon, dan.. in 2016…
Ik vind het een prachtig onderdeel van deze sport.

fietsvriend 25 mei 2019 om 21:09

Kan er vaak wel om lachen ook maar het opzichtige vuistje met Landa was toch wel een dieptepuntje hoor. Ergerniswekkend.

xistnc 25 mei 2019 om 21:19

Tweede rustdag in aantocht en Nibali voelt zich weer eens niet goed. Sommige dingen veranderen niet.

Hoe ging dat ook al weer in 2016? Klik.

girardengo 25 mei 2019 om 21:51

Dat belooft.

SprintMaster 25 mei 2019 om 22:48

Als Nibali nog een grote stunt wil uithalen zal dat denk ik volgende week zaterdag moeten gebeuren op de Passo Manghen.

peervaneynthoven 25 mei 2019 om 23:26

Als ik Roglic was zou ik niet meer het spel “alle ballen op Nibali” spelen. Alleen mensen die zich onzeker voelen gedragen zich zoals Nibali nu. Intimideren duidt op onzekerheid.

havana 25 mei 2019 om 23:42

Tuurlijk. Papa is net zo groot als het huis. Was getekend: Hans Teeuwen.

Nibali trekt alles uit de kast qua psychologische oorlogsvoering en dat is zijn goed recht. Maar het blijft een wielrenner dus indekken is zijn tweede natuur.

Sonsbach Allstars 26 mei 2019 om 09:21

Volgens mij kijken er hier een paar wel heel erg door een jumbo visma / Nederlandse bril. Een beetje psychologische oorlogvoering hoort er gewoon bij hoor. En dan nog, zo schokkend is het volgens mij niet wat er gebeurt.

nickdt 26 mei 2019 om 10:11

Ja, maar het werkt in zijn eigen nadeel op het moment.