Vincenzo Nibali flirt met Sky: “Moeten me wel binnenhalen als kopman”

vrijdag 9 november 2018 om 08:23

foto: Sirotti

Vincenzo Nibali sluit een overstap naar Sky niet uit. De Italiaan kan vanaf 2020 in dienst treden bij de Britse WorldTour-ploeg, maar dat wil hij alleen als kopman. “Als een team me binnenhaalt, moet het me wel binnenhalen als een kopman”, zegt Nibali tegen Cycling Weekly.


“In het verleden zijn we niet tot een deal gekomen, maar Sky is zeker een van de ploegen waarmee ik gesprekken zal voeren”, zegt Nibali “Sky is een van de beste ploegen ter wereld. Het won al veel grote rondes. Volgend seizoen zullen we beslissen of mijn toekomst daar ligt.” Nibali, die volgende week zijn 34e verjaardag viert, heeft nog een lopend contract bij Bahrain Merida voor één seizoen.

“Als een ploeg me binnenhaalt, moeten ze me nemen om te winnen. Maar in het verleden heb ik ook al getoond dat ik ploegmaten kan helpen, zoals Ivan Basso in de Giro.”

“Een seizoen is heel lang. Als ik kopman ben, wil ik er staan in de wedstrijden waar ik een doel van heb gemaakt. Daarnaast is er ruimte voor andere renners die ik kan helpen.”

Dit artikel delen:

21 Reacties

achterhoeker 9 november 2018 om 08:33

Vincenzo denkt als ze Froome en Thomas aan een Tourzege kunnen helpen dan wil ik dat ook wel…
Show me the toverdrank van Obelix;-)
(and the money)

mk187 9 november 2018 om 14:59

hahaha idd

mk187 9 november 2018 om 08:45

zou wat zijn…
Maar dan is hij 35. Ik geloof nooit dat ze een kopman van die leeftijd zouden halen.

guyremgabdel 9 november 2018 om 08:46

Vincenzo denkt vooral aan zijn portemonnee voor zijn laatste jaren. Sky koopt de beste renners, steekt ze samen in een ploeg zodat ze zeker niet tegen elkaar zouden rijden, en de opperstrateeg bepaalt wie waar mag rijden en winnen.
Nu nog Bardet en Tom kopen en het podium van de TDF is volledig de sky is the limit.

john 9 november 2018 om 09:10

2020 en dan 35 jaar .Ja dan beginnen de gebreken oa Astma ik zeg dus doen kan je nog enkele mooie resultaten halen bij het Puff team

Marveloke 9 november 2018 om 09:11

Neeeeee, ook niet nog Lo Squalo bij Sky. Alles behalve Sky

VerstandOpNul 9 november 2018 om 09:26

Aii, wat een pijnlijke zelfoverschatting weer…

havana 9 november 2018 om 09:51

Ik vind het geen domme move. Er zijn nog altijd 3 grote rondes en als Nibali voor elkaar kan krijgen dat hij er de komende 2 jaar ééntje als kopman kan rijden en daarnaast één als knecht + 2 miljoen verdient dan doe je het sportief en financieel niet slecht lijkt me.

vlaamse ardennen 9 november 2018 om 09:53

Zo’n berichten doen me het dopingtijdperk missen…

Romāns Vainšteins 9 november 2018 om 09:57

Wat een ellende altijd dat ‘financieel dit en dat’-gewauwel.

Of ze nou pimpend op een nertsenvel druifjes door nimfen druifjes gevoerd krijgen of ’s nachts bij moeten voederen door de lokale prullenbakken op lekkernijen na te speuren who cares ? Het gaat om fietsen en op dat vlak is Nibali bij SKY ellende tenzij ze hem met Moscon ruilen.

TomDJ 9 november 2018 om 10:18

Leuke manier van solliciteren.

williams 9 november 2018 om 10:45

Als nu nog Porte zulke onzin begint te verklaren zijn we helemaal compleet.

jooprioolpijp 9 november 2018 om 16:05

Heb je het over Nibali of over Romans V? ;-)

Baukema Tomoulin 9 november 2018 om 11:00

“If you cant beat them, join them” jammer genoeg denken heel veel renners tegenwoordig zo en zijn de wielerliefhebbers de dupe

Chris Van Uden 9 november 2018 om 12:10

Dat Sky hem binnenhaalt als kopman voor een grote ronde lijkt me niet meer op 35-jarige leeftijd. Een rol als kopman in bepaalde klassiekers en als wegkapitein in grote(re) rondes zou kunnen mits Nibali zich in die rol wil schikken. Maar dat denk ik niet.

aardappeljager 9 november 2018 om 12:41

Daan moet sly wel wat renners van de hand doen voordat Nibali daar als kopman uitgespeeld gaat worden in een grote ronde

Jean Dumas 9 november 2018 om 14:47

Groot respect voor de renner Nibali, maar hij moet wat met zijn salarisniveau. Dan moet je flirten met die paar ploegen (of die ene) die jouw miljoenengage nog wil betalen.

Kaasjekaas 9 november 2018 om 15:47

Denk dat dit vooral een opmerking van Nibali is om zijn marktwaarde nog hoger te krijgen, lijkt me niet dat Sky serieus overweegt om hem te halen als kopman.

jooprioolpijp 9 november 2018 om 16:08

Hij zegt niet dat hij kopman in grote rondes wil zijn, tussen de regels in lees ik eerder dat hij daar wil ondersteunen. Ik kan me best voorstellen dat hij dat kan en wil in ruil voor volle steun in bepaalde klassiekers.
Zou overigens wel een interessant experiment zijn, of de toch tamelijk wisselvallige Nibali opeens heel constant zou worden bij Sky.

irrichman 9 november 2018 om 16:53

Ik denk dat ze moeten nadenken dat ploegen niet te groot worden in de breedte.
Dus er moet een manier zijn om niet 3 of 4 podium/titelkandidaten voor de grote ronden in 1 team te krijgen. Bijvoorbeeld een salaris-cap.
Prima als er extra wordt geïnvesteerd in materiaal en begeleiding, maar je kan niet 4 kopmannen een miljoenensalaris geven om de concurrentie uit te schakelen.

Financial fair play zou een mooi onderwerp kunnen zijn waar alle professionele sportbonden zich veel meer mee bezig zouden kunnen houden. Voetbal is ook problematisch met de sjeiks (recent in het nieuws), en eigenlijk is de opkomst van Bahrein Merida en UAE ook een ontwikkeling om in de gaten te houden.

Laat ze in elk geval de concurrentie in de breedte verdeeld over meer ploegen houden. En voorkomen dat een compleet land (met bijna oneindig diepe zakken) een ploeg gaat sponsoren.
Nibali voorlopig gewoon in de zandbak blijven.

krypton 9 november 2018 om 18:23

Ik denk dat ze bij Sky hier even hard om hebben gelachen.