Vierde seizoen DNA Nys start vandaag, weliswaar online

Vierde seizoen DNA Nys start vandaag, weliswaar online

© Cor Vos

donderdag 12 november 2020 om 11:05

Vandaag wordt het vierde seizoen van DNA Nys afgetrapt. Voor het eerst sinds het bestaan niet meer op tv, wel online via Sporza.be. Er worden zes afleveringen van elk twaalf minuten ingeblikt.

“Het klopt dat DNA Nys deze winter niet op tv te zien is”, vertelt Gilles Simonet, producer van de serie voor productiehuis Watertower. “Alleen online via Sporza.be. Thibau Nys is een jonge gast. De jeugd kijkt minder tv, maar zoekt de digitale weg, dus wil de VRT daar op inzetten. Daarnaast is Thibau eind vorige winter wereldkampioen geworden en daarmee is het verhaal eigenlijk rond. Of toch de oorspronkelijke insteek ervan.”

In de loop van deze namiddag komt de eerste van zes afleveringen online: een terugblik naar eind vorig seizoen en deze zomer. “Pas vanaf de derde aflevering pikken we volop in met het huidige seizoen. Het wordt, met dank aan Covid-19, een moeilijke winter voor de jeugd en daar hoort Thibau ook bij. Het wordt zeker boeiend om volgen hoe hij daar mee omgaat.”

Dit artikel delen:

32 Reacties

Arie den Blanken 12 november 2020 om 11:44

Daar ga ik zeker naar kijken. Voorgaande jaren bijna altijd prachtige afleveringen

Michelangelo 12 november 2020 om 11:51

Ik kan altijd wel genieten van DNA Nys. Mooi om te zien hoe zo’n jonge gast plezier heeft in wat hij doet, en het plezier dat de ouwe Nys eruit haalt om zijn zoon bezig te zien.

Het zijn niet de kleinste voetstappen die Nys jr moet opvullen. Goed dat hij nu met de grote jongens mee moet rijden en beseft dat hij er nog lang niet is. Overigens doet pa Nys uitstekend zijn best om Thibau ondanks de spotlights “down to earth” te houden.

Theo Bovengemiddelkamp 12 november 2020 om 12:24

Laat ik voorop stellen dat ik ook graag naar het programma kijk, maar dat ik ook vaak op twee gedachten hink vanwege de buitensporige aandacht dat zo’n jong gastje al krijgt.

Is het programma ook vanuit Nederland te bekijken? Want niet alle programma’s van Sporza zijn in het buitenland te volgen.

Arie den Blanken 12 november 2020 om 12:33

Dat laatste vraag ik me ook af want anders kan ik het helaas niet zien.

orlando dani 12 november 2020 om 12:36

Ja Europa bemoeit zich overal mee….. Het zou fijn zijn, als de Npo en de Vrt samen eens gaan zitten en dit soort programma’s gewoon aan elkaar door geven. ook uitzendingen waren beide landen de rechten voor hebben. Want we kunnen Bijv wel het BK veldrijden op tv mee kijken bij Sporza, maar via de stream is dat dan weer niet toegestaan. Dat is toch niet uit te leggen.

Nico Dick 12 november 2020 om 16:27

Er is geen geo-block, dus zou ook in Nederland te bekijken moeten zijn

Wheely 12 november 2020 om 16:41

Klopt Nico, is gewoon te streamen vanuit Amsterdam. Vanavond ff kijken!

HoofdIsVrij 12 november 2020 om 13:42

Zou de stap naar online niet gewoon liggen aan tegenvallende kijkcijfers?

Martino87 12 november 2020 om 14:14

Tot nu toe komt de kleine Nys er niet aan te pas bij de profs. In Niet deed hij wel mee toch? Ik zie hem niet in de uitslag staan.

Murcia 12 november 2020 om 14:21

Hij is ook pas 18, Pappa Sven gaat er wel goed mee om maar de pers is al tijden bezig om die jongen met torenhoge verwachtingen op te zadelen. Deze reeks maakt mij altijd wat ongemakkelijk omdat je weet dat niet alles in een rechte lijn omhoog kan blijven gaan.

Deel Koeper 12 november 2020 om 21:04

Vandaag zelfs 18 geworden. Ik denk dat, op termijn, het niveau van Vanthourenhout, Sweeck, van der Haar, Hermans, Van Kessel wel haalbaar moet zijn. Aerts/Iserbyt lijkt al een stuk moeilijker, de grote 2 is heel onwaarschijnlijk.

Maillot à Pois 12 november 2020 om 21:17

Opgegeven na één ronde, en hij baalt er zelf behoorlijk van
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201112_94015861

Nog te vroeg om in te schatten waar hij uiteindelijk uitkomt, vind ik zelf

Voorgeborchte 12 november 2020 om 14:26

Het concept van het programma sprak me aan maar de uitvoering… Uiteindelijk is het de helft van de tijd mensen van de entourage die zeggen wat een super talent Thibautje wel niet is… Gewoon een grote cirkle jerk.

Pedalo 12 november 2020 om 14:26

Afgestapt…hij klaagt dat hij in dit Corona seizoen op de zesde rij moet vertrekken. Ben ook een beetje negatief over Nijs. Ik hoop dat hij het gaat redden maar denk meer aan een Axel Merckx scenario, goed maar niet top. Mss teveel druk, ook door de media aandacht.

klootje kriekeljon 12 november 2020 om 14:27

Blijft ongezond, dat je op deze leeftijd en dit punt in je sportcarrière al zoveel aandacht krijgt. Sterkte er mee Thibau, ik heb te doen met je.

Michelangelo 12 november 2020 om 14:56

Zolang de aandacht er niet voor zorgt dat het afleidt van het sportieve doel, en hij er niet van gaat zweven, dan heb ik er niet echt moeite mee.

En ik heb ook wel het idee dat Sven ervoor probeert te zorgen dat zijn ventje met beide benen op de grond blijft. Het is in die zin ook best goed dat hij nu bij de profs rijdt en merkt dat hij toch nog wat stapjes te zetten heeft. Dat een veldrit met de grote jongens net iets anders is dan de challenge op het Sven Nys bike park.

Voetstappen vullen van de ouwe Nys is geen cadeau….

Theo Bovengemiddelkamp 12 november 2020 om 17:00

Als papa Nys hem moet de voetjes op de grond wil houden, dan zou hij geen medewerking verlenen aan dit programma.

Arie den Blanken 12 november 2020 om 17:44

De schoorsteen bij Nys moet wel blijven roken en dat doen ze heel goed. Alles op rapen wat je mee kunt pakken.

Flanders 12 november 2020 om 16:17

Kreeg in de jeugcategorieen de begeleiding van een prof .Het beste professionele materiaal , een trainer , medische begeleiding , op stage gaan met de profs.Eenmaal ieder met dezelfde wapens strijdt zou het wel eens dik kunnen tegenvallen .Er zijn reeds leeftijdsgenoten die nu al beter presteren dan Nys ( o.a. Emiel Verstrynge )

Michelangelo 12 november 2020 om 17:06

Heb dit ook al vaak tegen mijn vrouw gezegd als we DNA Nys keken. Begeleid worden als een prof als junior, da’s echt een luxe positie.

Nu heb ik me er overigens wel over verbaasd met welk materiaal sommige jeugdrennertjes komen aanzetten in wedstrijden. Nu weet ik niet hoe het zit met de rest van de omkadering, maar ik heb het idee dat veel ouders denken dat topmateriaal ook al de norm is voor een 16 jarige. Of dat 16 jarigen dit denken en dat de ouders daarin meegaan.

Gitan 12 november 2020 om 17:16

Puur qua waardes lijkt Thibau Nys me inderdaad geen uitzonderlijke atleet. In DNA Nys zag je hem ook eens een test doen en zijn VO2-max leek (toen) toch wat tegen te vallen.

Staat wel tegenover dat hij op technisch vlak net door die begeleiding van jongs af een zo goed als onoverbrugbare voorsprong heeft op de rest en wellicht veel kan compenseren. Ook zijn sterke sprint is een wapen, maar de toekomst zal uitwijzen of dat genoeg is om de top te halen.

Michelangelo 12 november 2020 om 17:48

En als ie de top niet haalt… zolang hij er plezier in heeft moet hij lekker blijven crossen en TV programma’s maken. Uiteindelijk is de top de top omdat er niet veel mensen kunnen zittten. En wie weet is deze top wel te hoog voor Nys jr.

ik ben alleen wel benieuwd of hij het kan opbrengen mocht hij niet verder komen dan de subtop; lijkt me echt een winnaar / “slechte verliezer”. In die zin weet ik niet of hij te vergelijken is met Axel Merckx, die altijd al heeft beseft dat hij als renner nooit in de buurt gaat komen van zijn pa.

boenk 12 november 2020 om 21:22

Ik denk dat hij fysiek best zijn mannetje staat om eerlijk te zijn. Zijn beste resultaat dit seizoen haalde hij op de tot dan toe zwaarste omloop. Reed hij top 10 (bij de profs). Je kan er ook moeilijk iets van zeggen gezien hij van helemaal achteraan moet vertrekken. Vorig jaar heeft hij meermaals op vermogen het verschil gemaakt bij de junioren.

Best nog enkele jaren wachten alvorens daarover te beginnen neuten. In de containercup bleek in elk geval al dat hij op de loopproef met iedereen (buiten Dennis Praet) de vloer veegde. Aanzienlijk sneller dan Aerts, van der Poel, de Borlées…

boenk 12 november 2020 om 22:57

Ook opmerkelijk dat er toch door zovelen zo positief gereageerd wordt op DNA Nys. Ik bekijk het ook wel en supporter wel voor de kleine Nys, maar vind het eerlijk gezegd wel een beetje aandachttrekkerij. Benieuwd hoe de mensen die het positief ervaren, erover zouden denken moest het DNA Evenepoel zijn. Ik denk dat de stemming hier dan plots heel wat minder zou zijn.

Frank V 12 november 2020 om 23:11

Bwua, zoveel heeft Patrick Evenepoel niet gewonne.

Joaquim Agostinho 13 november 2020 om 09:01

Een beetje veel van het verkeerde. Zou hij niet de zoon "van" zijn, zou de aandacht normale proporties aangenomen hebben, maar dit, alsmede zijn vader vaak als co-commentator bij Sporza, is wel heel erg veel "Nijs".
Laat het jochie nu eerst maar eens gaan presteren bij de grote jongens!

Arie den Blanken 13 november 2020 om 15:57

Of dat jochie eerst maar eens moet gaan presteren bij de mannen doet er niet toe. De extra aandacht er voor is door zijn vader . Sven is een bijzonder sympathieke vent en is mede daardoor zoveel in de media. Kan niet genoeg zijn wat mij betreft want hij formuleert ook nog eens uitstekend net als Thibau overigens. Het draagt allemaal bij dat in huize Nys de schoorsteen flink blijft roken wat hen gegund is.

Murcia 12 november 2020 om 23:36

Ik vind het opmerkelijk dat in een item over Thibau Nys, sommigen er in slagen om het over Evenepoel te hebben met als argument dat als Nys Evenepoel zou zijn de teneur heel anders was.

boenk 13 november 2020 om 01:02

Oei? Ik dacht nochtans dat dat de gewoonte was hier. Zeiken dat er teveel nieuws over Evenepoel gaat, en het vervolgens over Evenepoel hebben in andere topics. Ik dacht dat ik jullie een dienst bewees.

Marik 13 november 2020 om 08:53

@ boenk, kinderachtige reactie. Is niet nodig. Laat die fixatie op REV én op de reacties over REV toch eens wat los kerel. Het is een geluid dat we allemaal van je kennen en vernieuwend is het niet.

Murcia 13 november 2020 om 01:35

Dus omdat het in andere topics volgens jou altijd over Evenepoel gaat, besloot je in dit topic waar niemand het over hem had als een soort van dienstverlening hem alsnog binnen te fietsen. Dank!

Headlines

Materiaalzone

Populair