Victor Campenaerts verlaat Baloise Belgium Tour: “Ik ben volledig over de limiet gegaan”

donderdag 10 juni 2021 om 10:50
Victor Campenaerts verlaat Baloise Belgium Tour: “Ik ben volledig over de limiet gegaan”

foto: Cor Vos

Victor Campenaerts verlaat na een dag al de Baloise Belgium Tour. De renner van Qhubeka ASSOS was gisteren nog in de aanval met Remco Evenepoel, maar moest door kramp afhaken. “Ik ben volledig over de limiet gegaan.”

“De openingsrit was episch gisteren. Het team en ik waren super gefocust en hebben alles gegeven, maar zoals je kon zien kreeg ik last van kramp op het einde. Het deed zoveel pijn dat ik weer last kreeg van de blessure die ik ook had in de Giro d’Italia. Uit voorzorg heb ik daarom besloten om de Baloise Belgium Tour te verlaten.”

“Ik wil niet dat mijn doelen in de rest van het seizoen in gevaar komen. Ik neem daarom geen risico”, eindigt hij. “Baloise Belgium Tour, ik houd van je!”

Dit artikel delen:

31 Reacties

Mooie Sjors 10 juni 2021 om 11:00

Komische figuur.

Merlinappa 10 juni 2021 om 11:01

Poh ja, slim om inderdaad uit voorzorg te stoppen. Geeft nogmaals aan wat voor bizar staaltje hardfietsen de 2 vluchters hebben neergezet gisteren.

Jean Dumas 10 juni 2021 om 11:27

Het meest bizarre is dat Ballerini en Campy aan gort zijn gereden en Ghys doodleuk Evenepoel eruit sprint.

Dzjof 10 juni 2021 om 11:32

Dat die 2 Vluchters wel bleven hangen was inderdaad heel straf!

sjoerdtjen 10 juni 2021 om 11:03

Klassiekertje hoor… Met een grote glimlach gelezen.
Zo ver in het rood dat de motor kapot is gedraaid.
Mooi figuur!

xistnc 10 juni 2021 om 11:07

Met dit weer kun je ook maar beter wat plezierritjes afwerken dan een wedstrijd rijden.

blix 10 juni 2021 om 11:11

Zwaar overgewaardeerde renner

Magician 10 juni 2021 om 11:14

Een paar jaar terug wel, intussen zijn er nog maar weinig mensen die een hoge pet ophebben van Vocsnor. Dan kan je moeilijk overgewaardeerd zijn.

Romāns Vainšteins 10 juni 2021 om 11:15

Ja man. Elke tweede dag sier maken in de giro en op een geweldige manier een rit binnenhalen is helemaal niks weet je. Prachtfiguur die Campenaerts, sommige renners hebben geen megatalent of gebaartjes nodig om tof te zijn. Daar is dit er één van.

Hij had hier waarschijnlijk beter niet kunnen starten en al helemaal beter niet in de aanval moeten gaan.

KnightBiker 10 juni 2021 om 11:19

Beperkt talent, maar zeker een talent waar hij soms het beste uithaalt. Daarnaast is Campenaerts nogal actief met social media en krijgt daardoor ook meer aandacht dan de gemiddelde renner.
Ik stoor me er niet aan want hij laat wel zien wat hij er allemaal voor moet doen om op zo’n niveau te presteren en dat het je echt niet allemaal komt aanwaaien.

djerkson 10 juni 2021 om 12:14

Nog altijd werelduurrecordhouder en met een beperkt talent heeft hij het maximum uit zijn carrière gehaald en heeft hij intussen een erelijst waarvoor 70-80% van het peloton voor zou tekenen. Hij wordt veel opgevoerd in de media, precies omdat het zo een komisch figuur is.

Michelangelo 10 juni 2021 om 12:26

@Blix,
mooie stelling, maar op basis van welk argument? Of is het een rotje in de brievenbus gooien en dan hard wegrennen?

Denk dat Campenaerts niet overgewaardeerd wordt, maar wel “gewaardeerd” voor de manier waarop hij met zijn vak bezig is en hoe hij dit uitdraagt naar de buitenwereld.
Niet het allergrootste talent (en dat beseft hij zelf donders goed), maar door heel gefocussed met zijn vak bezig te zijn toch heel veel bereikt. Van mooie ereplaatsen in tijdritten en het uurrecord, via een transformatie tot aanvaller ook een etappe in de Giro.

En wat ik in hem waardeer is hoe hij zich uit op de sociale media en in interviews. Grappig, origineel, zonder overdreven kapsones, respectvol naar collega’s, ploeg en organisatoren. Vaak in “Engels met een zwaar accent” wat het nog leuker maakt.

Waardeer ik hem daarmee “over”, blix?? Zeg het maar…

Westhoek Express 10 juni 2021 om 13:28

Ereplaatsen in tijdritten? Zeg maar podia en winst op het hoogste niveau.
2017, EK GOUD voor ene Bodnar die net de tijdrit in de Tour had gewonnen
2018, EK GOUD voor ene WHC houder Dowsett, Schachmann en Küng op 45"
2018, 3e Vuelta achter Dennis en Kwiatkowski, 5e in rit in lijn
2018, WK BRONS in dezelfde tijd als ene Tom Dumoulin
2019 1e Tirreno voor ene Ganna, Dennis en Dumoulin
2019 2e Romandië voor ene Ganna, Martin en Küng, toch geen matig getalenteerde jongens.
2019 1e Giro hadden ze een betere fietswissel ingestudeerd.
2019 2e Giro achter een Haga met de dag van z'n leven.
2020 EK Brons achter Küng en Cavagna
2020 2e Tirreno voor ene Dennis en Geraint Thomas na Ganna
2020 2e Giro na verschillende pogingen er door Cerny opgelegd.
2020 2e Giro voor Dennis en Almeida na Ganna

'Beperkt' talent lijkt me absoluut geen juiste stelling gezien het feit dat hij zich structureel tussen die tijdrijders zet die er in hun generatie ver bovenuit steken.

Dat was Tony Martin, dan Dennis, Dumoulin ,G Thomas en Roglic, nu Ganna, Küng, Van Aert, Evenepoel en Almeida.

trigger 10 juni 2021 om 13:44

niks overgewaardeerd, renner die op zijn manier de koers kleurt. Zijn voorkomen in interviews vind ik minder interessant, misschien is hij ook wel dankbaar als zijn schoonzus liefdevol heerlijke varkenskoteletjes serveert. Hij lijkt me typisch zo’n man te zijn die dat wel weet te appreciëren. Family guy, die Vocsnor.

Bikeslave54 10 juni 2021 om 14:19

Vind ik niet. Ik mag zijn manier van koersen wel. Ik heb een bepaalde sympathie voor hem gekregen. Tsja het kan verkeren.

Alderpark 10 juni 2021 om 11:12

Dat noemen ze dan iemand letterlijk in de vernieling rijden, heftig!

Turtlehead 10 juni 2021 om 11:31

Dat zal hem leren bij Remco in het wiel te willen hangen…

Toch wel stug, ik dacht na zijn staaltje in de Giro dat hij wel vertrokken zou zijn voor mooie resultaten. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hij wellicht wat minder enthousiast getraind heeft, in de nasleep van de Giro. Anders is het wel erg raar.

S. Morgenstern 10 juni 2021 om 11:59

Stapte uit de Giro met een blessure.

Turtlehead 10 juni 2021 om 12:17

Ja, daar refereerde hij ook aan. Evengoed vreemd dat je je lichaam als topsporter zo matig kent (of hij kan heel goed door pijngrenzen heengaan, daar zie ik hem ook wel voor aan).

Michelangelo 10 juni 2021 om 12:28

Ik denk ook dat de warmte er voor iets tussen kan zitten. Zeker als het de eerste wat warmere koersdag is kan dat effect hebben. Kijk hoe Ballerini de parkeermeter vol stak, ook dat zag denk ik niemand aankomen.

Quintenri 10 juni 2021 om 11:37

Lekker kapotgefietst door Remco. Jammer dat hij eruit moet, hopelijk herstelt hij snel en kan hij zich focussen op het volgende doel (Tour?).

Romāns Vainšteins 10 juni 2021 om 11:45

Ik had na zijn uitstappen in de giro verwacht : een lekkere chillperiode, weer even al la Campenaerts bijtrainen en dan met Nizzolo samen in de tour knallen. Voor mij big fat raadsel waarom hij hier opdraaft, vanuit hemzelf of de werkgever?

F4L 10 juni 2021 om 12:40

Hij rijdt ook nog de Tour?? Waarom start hij dan hier? Helemaal eens met RV

Quintenri 10 juni 2021 om 13:29

Ik ben het ook met jullie eens. Ik weet niet zeker of hij de Tour rijdt, maar ik vermoed van wel. De start in de BBT zal wel iets te maken hebben met sponsorverplichtingen en/of de wil om in eigen streek te kunnen koersen zeker?

Tempobeul 10 juni 2021 om 13:56

Ik dacht dat hij startte met als doelstelling de BBT te winnen. Een ambitieus doel, maar toch ook niet onmogelijk, en zou altijd een mooie aanvulling op zijn palmares zijn.

Craig Vanderswag 10 juni 2021 om 14:02

Lijkt me ook dat dit een doordachte opgave is. Hij was hier om een klassement te rijden. Dat is nu onmogelijk Geworden. Dan maar eruit stappen en toewerken naar het volgende doel.

F4L 10 juni 2021 om 12:37

Geeft wel een hele nieuwe invulling aan het concept ‘kapot rijden’ ;-).

Miko1983 10 juni 2021 om 13:40

Ja en dan ook nog een paar keer je tegenstander rechtop zien gaat zitten en wat gebaartjes maken van komop man…doe eens wat …haha

Gilberto 10 juni 2021 om 14:25

Nx aan de hand met Campenaerts joh, die werkt gewoon in elkaar gezet mee aan de mythe vorming van Evenepoel

HaxVanMeeswijk 10 juni 2021 om 14:34

Aantrekkelijke instelling om te aanschouwen: de dood of de gladiolen. Sinds hij zich niet meer focust op die tijdritten toch een leuke coureur geworden die nog eens wat onderneemt. Liever dat dan zielloos in het peloton meepeddelen.

Westhoek Express 10 juni 2021 om 15:27

Dat kun je net zo goed van sprinters en vluchters type Cummings zeggen. Die zitten ook 99,9% van de tijd te wachten in het peloton.

Headlines

Materiaalzone

Populair