‘Verliezer’ Rohan Dennis: “Je kunt niet altijd winnen”

zondag 23 juni 2019 om 09:37
‘Verliezer’ Rohan Dennis: “Je kunt niet altijd winnen”

foto: Cor Vos

Rohan Dennis hoopte zijn slag te slaan tijdens de individuele tijdrit van de Ronde van Zwitserland, maar de regerend wereldkampioen in deze discipline eindigde ‘slechts’ als zesde. En aangezien Egan Bernal de schade wist te beperken, blijft Dennis de nummer twee in het klassement. “En dat is een geweldig resultaat”, zo is hij van mening.

Dennis was de grote favoriet voor de dagzege, maar de renner van Bahrain Merida reed niet de beste tijdrit uit zijn carrière. Aan de finish bleek hij negentien seconden langzamer dan Yves Lampaert. Dennis was uiteindelijk maar negentien tellen sneller dan Bernal, die zijn leiderstrui met verve wist te behouden.

De Colombiaan is ook de grote favoriet om de Ronde van Zwitserland te winnen, aangezien de slotetappe voert over de Nufenenpas, de Gotthardpas en de Furkapas. “Ik had graag de snelste tijd gereden, maar je kunt niet altijd winnen”, zo spreekt Dennis op de website van zijn ploeg.

“Er gaan deze week veel dingen goed”, zo vertelt de 29-jarige renner. “Ik voelde op training al dat het goed ging, maar ik had niet verwacht dat het zo goed zou gaan.” Dennis staat in het klassement nu op 22 seconden van Bernal, maar de allrounder heeft wel bijna anderhalve minuut voorsprong op de nummer drie: Patrick Konrad.

Pozzovivo verliest tijd door lekke band 
Dennis wist zijn tweede plaats dus te behouden, maar zijn ploeggenoot Domenico Pozzovivo moest enkele posities prijsgeven. De Italiaan kan echter een verzachtende omstandigheid inroepen: hij reed namelijk lek met nog zes kilometer te gaan. “Hierdoor verloor ik dertig tot veertig seconden”, aldus Pozzovivo.

“Dat is ontzettend jammer, aangezien ik bezig was aan een goede tijdrit. Ik zal morgen (vandaag, red.) proberen om tijd en plaatsen goed te maken.”

Dit artikel delen:

13 Reacties

Martino87 23 juni 2019 om 09:42

Zal Dennis zich meer op het klimmen hebben gericht ten koste van het tijdrijden? Zijn tijdritten zijn dit jaar matig in vergelijking met voorgaande jaren.

Fast Freddy 23 juni 2019 om 09:52

Als alle toppers in de TT gaat trainen op het klimwerk, wordt Campenaerts vanzelf kampioen.

WernerFranke 23 juni 2019 om 10:43

Geen BMC fiets zal er ook wel voor iets tussen zitten.

Polleke 23 juni 2019 om 16:41

Die gasten die nu op de BMC fietsen rijden klieven ook niet bepaald door de lucht….

josi 23 juni 2019 om 09:59

De tijdritten van Dennis zijn dit jaar sowieso minder imponerend dan in vorige jaren. Andere training, andere fiets, wat zal de oorzaak zijn?

Pozzo verliest 30-40 seconden door een lekke band? Dat moet dan wel een heel erg knullige fietswisel geweest zijn. Of wellicht overdrijft hij een beetje…

ChefSpijker 23 juni 2019 om 10:10

Pozzo lag bij het eerste meetpunt al op een dikke minuut, doe je dat x2 dan kom je ook op ongeveer 2 minuten uit. Dus 30/40 seconden voor de wissel lijkt me schromelijk overdreven ja.

Random wielerliefhebber. 23 juni 2019 om 10:22

van BMC naar Merida is ook wel een flinke achteruitgang, zeker in een discipline waar het op de procentjes aankomt

evos01 23 juni 2019 om 10:39

Lampaert fantastisch!!!Heeft lang moeten zitten.

sproost 23 juni 2019 om 11:05

Vind wel dat Dennis erg goed klimt. Ik heb altijd getwijfeld aan z’n ronderenner aspiraties en dat doe ik nog steeds wel, want het is maar Zwitserland, maar wie weet!

Scott Sunderland 23 juni 2019 om 14:19

Hij klimt misschien beter. Hoewel hij dat in het verleden ook soms deed. Maar volgens mij nog steeds niet goed genoeg om echt het verschil te maken of over een periode van drie weken in een grote ronde niet te veel te verliezen op de klimmers.

Ik heb nooit gedacht dat hij een podium kandidaat is. Hij mag natuurlijk verrassen.

Gilberto 23 juni 2019 om 15:10

Ik zat niet helemaal op te letten, maar ik hoorde iets van een dolletje met Dennis, door de Italianen binnen de ploeg? Die hadden heel veel peperoncino door zijn eten gegooid? Ik hou wel van dolletjes, maar zeker gezien de volstrekt doorgeslagen ‘professionalisering’, vind ik het wel een raar grapje, al zal hij het wel na 1 hapje meteen uitgespuugt hebben, dus echt last kan hij er niet van gekregen hebben, maar toch. Volgens mijn word je bij Ineos meteen ontslagen..