Vandaag uitspraak in geschil tussen Nuyens en Van Aert

dinsdag 26 november 2019 om 08:37
Vandaag uitspraak in geschil tussen Nuyens en Van Aert

Wout van Aert - foto: Cor Vos

De arbeidsrechtbank van Mechelen zal vandaag uitspraak doen in de zaak tussen Wout van Aert en diens voormalige ploegbaas Nick Nuyens. Hij verwijt de coureur van Jumbo-Visma misbruik van het ontslagrecht en eist een schadevergoeding van ruim één miljoen euro.

Rudi Desmet, de advocaat van Nick Nuyens, heeft een dikke maand geleden in zijn pleidooi een schadevergoeding van 1.150.000 miljoen euro geëist. Hij betwist namelijk de dringende reden voor het ontslag. Feiten moeten zich afspelen binnen een termijn van drie dagen die het ontslag voorafgaat, zo schrijft Het Laatste Nieuws.

Volgens de verdediging verbrak Van Aert zijn contract echter wel degelijk om ‘dringende redenen’, namelijk dat Nuyens Niels Albert zou hebben aangezet tot valsheid in geschrifte. Albert zou problemen hebben met Van Aert, met wie hij niet meer kon samenwerken. Nuyens vroeg aan Albert om dat op papier te zetten. Dat verhaal was voor meester Walter Van Steenbrugge, rechtsman van Van Aert, genoeg om dringende redenen voor een ontslag in te roepen. “Het verhaal van Albert is de druppel die de emmer deed overlopen.”

Als de rechtbank van Mechelen tot de conclusie komt dat de contractbreuk van Wout van Aert onterecht is, dan zal de renner een flinke som geld moeten betalen aan zijn voormalige teammanager. Van Steenbrugge laat aan Het Laatste Nieuws weten dat het mogelijk nog niet de laatste aflevering is in de strijd tussen de twee partijen: “Het gaat om heel veel geld. Hier zal het allicht niet stoppen. Dit is nog maar het begin, het voorgeborchte van wat komen gaat.” Na een eventueel hoger beroep kan er nog in cassatie worden gegaan.

Dit artikel delen:

14 Reacties

west 26 november 2019 om 08:46

Echt niet.
Dat gaat nog weer duren.

Bergje over 26 november 2019 om 09:55

Bah. Dit gaat nog veel energie kosten van Wout. Alles voor het geld he :(

Cyclinglife 26 november 2019 om 09:08

Ben heel benieuwd naar de uitslag.

Groningen 26 november 2019 om 10:55

Stiekem wel ja, al kan me zo’n ruzie eigenlijk ook weer niets schelen.

AnderJ 26 november 2019 om 10:13

Kan prima zijn dat de rechtbank de uitspraak opnieuw uitstelt.

xistnc 26 november 2019 om 10:57

Dat is in België niet gebruikelijk… :|

freirefreire 26 november 2019 om 10:44

Het lijkt me zeer waarschijnlijk dat één van beide partijen in hoger beroep gaat, en dan ben je zo weer een half jaar tot een jaar verder.

Als ik Wout was en ik zou de zaak verliezen (Ik ben geen jurist maar ik verwacht dat wel), zou ik toch serieus overwegen om gewoon te betalen om van het gezeik af te zijn. Maar dat is makkelijk gezegd, want ik heb zulke bedragen ook niet op het keukenkastje liggen.

Panache 26 november 2019 om 10:52

Ik verwacht een uitspraak waar zowel Van Aert als Nuyens ontevreden over zijn (kortom een redelijk goede uitspraak). Van Aert ‘moet’ betalen, maar een stuk minder dan geëist door Nuyens.

A.M.M. Jonkers 26 november 2019 om 11:03

Nuyens kan het geld goed gebruiken want hij wordt (terecht) door iedereen uitgekotst. Altijd een geldwolf geweest, die Sniper…..

Nikolai 26 november 2019 om 11:23

Ik vind 1.150.000 miljoen euro wel heeeeeel veel geld hoor. Misschien het woordje ‘miljoen’ even verwijderen?

appiett 26 november 2019 om 12:29

Mee eens…
Is inderdaad wel heul veul..

Verder vind ik (maar ook de wetenschap, misschien nog belangrijker… ) spaties fraaier dan die lelijke punten.
Dus 1 150 000 euro

Yeez 26 november 2019 om 12:41

Kan zomaar dat er vandaag weer geen uitspraak volgt

Romāns Vainšteins 26 november 2019 om 13:35

Èn ? Èn ? Èn ?

Panache 26 november 2019 om 14:37

Uitslag vandaag: gelijk Van Aert.

Headlines

Materiaalzone

Populair