Van der Poel bezeert knie en schouder bij val: “Maar sta morgen aan de start in Antwerpen”

zaterdag 3 december 2022 om 16:26
Van der Poel bezeert knie en schouder bij val: “Maar sta morgen aan de start in Antwerpen”

foto: Cor Vos

Mathieu van der Poel begon uitstekend aan de Superprestige Boom, maar kwam aan het begin van de tweede ronde al ten val. Hij oogde daarna aangeslagen en kon de zege uit zijn hoofd zetten.  “Ik heb mezelf wel bezeerd, aan mijn schouder en knie vooral”, zei de Nederlander in het flashinterview na afloop.

Binnenkort verschijnt de nieuwe voorjaarseditie van RIDE, waarin we uitgebreid vooruitblikken op het nieuwe wielerseizoen. Het wordt wederom een lekker dikke editie vol verhalen over alles wat de wielersport zo mooi maakt. Pre-order hem nu online en ontvang leuke extra's. Wil je onze voorjaarsgids extra voordelig ontvangen? Neem dan nu een abonnement en ontvang maar liefst 20% korting!

Wat gebeurde precies? “Ik was nog iets aan het roepen naar de materiaalpost, ik was even niet gefocust voor de bocht die kwam”, legt Van der Poel uit, die zijn weg nog wel vervolgde. Hij kwam uiteindelijk als dertiende over de streep. “Dat verbaasde me nog wel een beetje. Ik was gewoon aan het rijden om uit te rijden, zodat ik niet te stijf zou worden, en om wat crossritme op te doen.”

“Ik had vooral die eerste twee rondes dat mijn schouder en knie pijn deden, maar op het einde ging het wel had ik de indruk. Het hoeft op zich niet, maar het is vaak het beste na een valpartij om toch door te rijden. In het begin ging het echt niet, later begon het wat beter te draaien. Al is het niet zo dat ik echt mijn ritme weer heb gevonden. Maar ik sta morgen wel aan de start”, sloot Van der Poel af, doelend op de Wereldbeker Antwerpen van zondag.

Dit artikel delen:

25 Reacties

poeskescherens 3 december 2022 om 17:44

MvdP in de lappenmand, WvA door ziekte ook suboptimaal, Lars zijn conditie begint te minderen, Eli last van de onderrug, dus dat wordt morgen in principe Tom Pidcock tegen Niels Vandeputte, ik ben zeer benieuwd.

3
Har77 3 december 2022 om 18:19

Aan je nick te zien Belgisch….en dan toch in staat sarcasme en zwarte humor te bezigen. 3 duimpjes omhoog.

-3
poeskescherens 3 december 2022 om 18:33

@har77,
Alleen al aan het woord "lappenmand", kan je de nationaliteit afleiden….En ik woon in Oegstgeest, als je weet waar dat ligt tenminste.

4
Maillot à Pois 3 december 2022 om 19:38

Wel heren, zowel het woord ‘lappenmand’ als zwarte humor en sarcasme worden in Vlaanderen uitgebreid gebezigd.

0
Handige Harry 3 december 2022 om 23:47

edit wf: niet doen

0
Jean Dumas 4 december 2022 om 07:07

Ga toch eens een dagje lekker herstellen, iedere keer die blessures en maar doorgaan.

1
Adorni 4 december 2022 om 08:22

Inderdaad. Heeft hij nu nog geen lessen getrokken uit zijn rugproblemen?
Hij verkondigt na de cross: “ik weet al hoe ik mij morgen ga voelen.”
Hij heeft in het verleden harde klappers gemaakt, oa Nokere Koerse om de dag erna alweer de volgende wedstrijd te starten. Laat dat lichaam een week herstellen, wat proberen zwiften.
Dit is nog maar voorbereiding op het voorjaar.. Het is geen grote ronde waarbij je toch wil uitrijden.

0
Romāns Vainšteins 4 december 2022 om 09:01

Startgeld afschaffen, dat helpt.

1
Barry Batsbak 4 december 2022 om 09:15

Vandaag is het een Wereldbekerwedstrijd, hoegenaamd geen startgeld.

0
Mooie Sjors 4 december 2022 om 09:25

‘Hoegenaamd’ moet zijn ‘zogezegd’. ;)

Of nee zelfs dat niet, want Van Den Spiegel geeft gewoon toe dat hij ze (VDP en Van Aert) betaalt.

0
xistnc 3 december 2022 om 16:30

Vorige week waren zijn slippers nog zonder erg, dit heeft al wat meer impact. Iets minder druistig mag en moet.

0
platteprijs 3 december 2022 om 16:33

Dit heeft toch nikst met ‘druistig’ te maken, lees zijn uitleg.

1
xistnc 3 december 2022 om 16:41

Niet gefocust. Dus druistig.

-10
platteprijs 3 december 2022 om 16:42

Druistig betekent wild (zie Van Dale) en niet ongefocust wat niet opletten betekent.

3
Alfred Issendorf 3 december 2022 om 20:41

xistnc is niet bepaald mijn maatje hier, maar hier moet ik hem volledig gelijk geven. Qua definitie: Onbesuisd rijdt Mathieu zeker. Is hij de beste crosser ooit? Ja, daar is geen twijfel over mogelijk.

0
Zwarte Trui 3 december 2022 om 16:35

Maar gaat hij morgen wel topniveau halen?

0
EricV 3 december 2022 om 16:50

Een vdp op 90% is nog steeds het beste in het veld

1
Mooie Sjors 3 december 2022 om 17:24

Wat gebruiken de VDP-radicals toch vaak percentages. Behalve 100%, dat is het nooit. :D

1
Beer 3 december 2022 om 18:04

VDP op 90% wint nooit van WVA op 100%, ook niet in het veld.

-2
Steven_E 3 december 2022 om 19:32

Behalve die nacht in Australië, dan was hij volgens de radicals 100% in z’n recht.

2
ervee 3 december 2022 om 20:18

@Mooie Sjors: kun je nagaan als die eens 100% is. Rijdt die iedereen kapot en is er niks meer aan..

0
Sjonge Jonge 4 december 2022 om 01:04

Nou Sjors, welke voorbeelden van ‘MvdP radicals die percentages gebruiken’ kan je ook daadwerkelijk duiden? Of is het gewoon een uitspraak in het luchtledige?

-2
Beer 4 december 2022 om 08:13

Het staat hier continu vol met uitspraken dat ‘VDP niet in vorm is’. Zowel door VDP en entourage als door fans. Daar gaat het om en daar hoeft verder niet kinderachtig/ontkennend over gedaan worden.

1
Romāns Vainšteins 4 december 2022 om 08:57

Ongeacht welk nummer of renner is het altijd lachen wanneer men vanaf de zijkant met perecentages gaat gooien. Een koers is altijd 100% op het moment dat ie gereden wordt en de renner is 100% afhankelijk van de omstandigheden op die dag.

1
DeGroteMolen 3 december 2022 om 20:37

100% dat Van Aert morgen niet wint?

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone