Van der Haar zet licht op groen voor Heusden-Zolder

Van der Haar zet licht op groen voor Heusden-Zolder

foto: © CorVos / Team Giant-Alpecin

vrijdag 23 december 2016 om 14:22

Lars van der Haar maakt komende maandag zijn rentree in het veld, meldt zijn ploeg Giant-Alpecin. Hij keert terug van een bovenbeenblessure. In november ontstond er tijdens de Superprestige-cross van Ruddervoorde een scheur van tien centimeter in een spier.

Periode bij Giant-Alpecin goed afsluiten
Van der Haar kijkt uit naar de cross op tweede kerstdag. “Ik ben erg blij om opnieuw te starten in Heusden-Zolder. Ik heb een aantal zware weken achter de rug waarin ik hard gewerkt heb aan mijn herstel. Het is lang onduidelijk geweest of ik nog zou kunnen koersen in 2016, maar ik ben erg gelukkig dat dit mogelijk is. Dit maakt een goede einde aan mijn periode bij Giant-Alpecin en het betekent daarnaast een frisse start in januari (wanneer hij uitkomt voor Telenet Fidea Lions, red.). Ik focus me maandag niet op een resultaat. Het doel is om uit te rijden.” Na maandag bekijkt de medische staf of Van der Haar ook in Loenhout kan starten.

Dit artikel delen:

13 Reacties

schipperaar 23 december 2016 om 14:47

Oppassen voor nog meer haarscheurtjes en seizoen om zeep.

woutersluis 23 december 2016 om 15:07

nog meer haarscheurtjes? Een scheur van 10 centimeter noem ik geen haarscheurtje :p

Mooie_Mario 23 december 2016 om 15:19

Jammer dat we meer berichten over Lars hebben dan over de winnaar Mathieu. Op een gegeven moment weten we het wel met zijn blessures. Scheur van 10 cm en maand later weer crossen, zullen we een poule maken met wat hij maandag overbelast? Niet slim dit.

schipperaar 23 december 2016 om 15:29

@mm
Goed gezien, kan alleen maar verergeren.

achtpuntzes 23 december 2016 om 15:35

Met meerdere zaken tegelijk bezig. Dat kan dus blijkbaar niet. – YIJ.

achtpuntzes 23 december 2016 om 16:40

@ YIJ:
multi-tasken moet je ook aan vrouwen overlaten. :p

Jibi 23 december 2016 om 16:41

Een scheurtje bij van der Haar heet een haarscheurtje!

Thijs E 23 december 2016 om 17:03

Rustâgh!

dumoman 23 december 2016 om 17:05

“Haar” scheurtje; Lars is toch een man :-)

LutsenkoFan 23 december 2016 om 18:32

Ik snap dat hij het zo graag wilt… maar het is slimmer om te beginnen in een kleinere cross waar in ieder geval minder mensen mee doen en waar het deelnemersveld ook niet zo sterk is.

G-WoonM. 24 december 2016 om 06:58

Zoals iedereen aangeeft lijkt dit inderdaad veel te snel. Zou de medische staf van Giant niet capabel zijn? Of zou het gepusht worden vanuit de sponsoren?

Peerke buitenblad 25 december 2016 om 09:48

We gaan t maandag meemaken. N beetje vertrouwen in onze held mannen.

piet.nl 25 december 2016 om 10:24

Bezorgde reactie en m.i. terecht. Een spierscheuring van 10 cm, opgelopen een maand geleden, herstellen, trainen en nu al een wedstrijd rijden. Hier zet ik als medische leek toch mijn vraagtekens bij. De medische staf van Giant zal zeker capabel zijn maar hoe druk maken zij zich nu nog, als hij over 6 dagen naar een ander team gaat. Weet iemand met medische achtergrond wat meer over het genezingsproces van deze aard?
Lars wil uiteraard erg graag en ik zie hem graag rijden. Heb inderdaad vertrouwen.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair