Van Avermaet in selectie San Sebastián: “Maar ik ga liever niet”

maandag 27 juli 2015 om 12:49
Van Avermaet in selectie San Sebastián: “Maar ik ga liever niet”

Foto: Sirotti

BMC heeft Greg Van Avermaet vanwege een gebrek aan renners geselecteerd voor de Clásica San Sebastián. “Ik sta inderdaad op de lijst”, bevestigt de Belg tegenover Het Nieuwsblad. “Maar ik ga liever niet. We wachten nog enkele ­dagen af.”

Van Avermaet, die vanwege de geboorte van zijn dochter vroegtijdig uit de Tour de France stapte, werd vorig jaar achtste in de Baskische WorldTour-koers. Zijn beste prestatie behaalde hij in 2011. Toen werd Van Avermaet (na het schrappen van Carlos Barredo) tweede.

De overwinning ging destijds naar Philippe Gilbert. De Belg is inmiddels zijn ploeggenoot bij BMC en start aankomende zondag met zekerheid in de Clásica San Sebastián. Gilbert rijdt daarna de Prudential RideLondon Classic.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Brummel 27 juli 2015 om 12:54

Greg wil natuurlijk geen tweede plek in de opvoeding krijgen. Dat is nog eens een topvadermentaliteit!

Kirsipuu 27 juli 2015 om 12:56

Hij heeft al meer dagen vaderschapsverlof gehad dan de gemiddelde werknemer, dus niet zeuren jongen! Ik snap dat het moeilijk is om nu weg te gaan maar je wordt er goed voor betaald, zie dat maar als vergoeding voor dit soort ongemakken.

Ik vind dat hij al blij mocht zijn dat ze hem mee hebben genomen naar de Tour ipv Gilbert. De ploegleiding had net zo goed kunnen zeggen 'prima dat je vader wordt, maar dan nemen we anderen mee die nu wel 100% met hun sportieve doelen bezig zijn'.

LyndaLid 27 juli 2015 om 12:57

En toch kan ie wel een resultaat rijden, zeker met de vorm die hij nu heeft. Of zou die weg zijn door de stress en het slaapgebrek vlak na de geboorte van de kleine?

Gilbert overigens groot kanshebber om weer te winnen daar.

zomaareens 27 juli 2015 om 12:59

Als ie gaat wint ie.. in de eerste maand na voor het eerst vader te zijn geworden, kun je alles

Brummel 27 juli 2015 om 13:01

@zomaareens babydoping?

LyndaLid 27 juli 2015 om 13:04

Borstvoeding..?

Ahh brainfart

Purito 27 juli 2015 om 13:09

Het parcours is toch hetzelfde als vorig jaar? Dan lijkt me Gilbert geen echte kanshebber.

LyndaLid 27 juli 2015 om 13:12

@ purito

Van Avermaet, Visconti en Stybar finishten toen allemaal top 10. Dan kan (een goede) Gilbert toch voor winst meedoen?

Spaakje 27 juli 2015 om 13:12

@Kirsipuu, volgens mij is vandaag de eerste dag vaderschapsverlof, dus niet overdrijven;). Als wielrenner ben je al vaak genoeg van huis dus ik snap hem wel.

maklukzat 27 juli 2015 om 13:13

Greg moet niet zeuren. Zijn ploeg heeft niet moeilijk gedaan om hem te laten gaan in de Tour. Nu is het weer tijd om de koersen. Het wordt er voor betaald.

goldfinger 27 juli 2015 om 13:24

Mij lijkt het vooral dat wij ons daar geen fluit mee te bemoeien hebben. Wat een non-artikel is dit ook (of toch zeker de bron waar het vandaan komt). Welke nieuwswaarde dient dit?

Als jouw baas je op zakenreis wil sturen, maar je ziet dat om één of andere reden niet zitten, dan bespreek je dat. Als beide partijen daarin consensus vinden, waarom moeten wij daar dan in godsnaam een mening over hebben? Jongens, jongens.

Pieter Peet 27 juli 2015 om 13:27

Ik snap niet dat Greg niet wil. Zijn ploeg heeft hem de vrijheid gegeven een Tour-etappe te winnen en ook nog eens op tijd thuis te zijn voor de geboorte.

San Sebastian is maar 1 dag en niet al te ver weg. Met zijn huidige vorm maakt hij een goede kans.

Purito 27 juli 2015 om 13:30

@LyndaLid
Tussen top 10 en meedoen voor winst is nog wel een verschil. Ik zie Gilbert tussen plek 5-10 bovenkomen op de laatste klim. Dan ga je de koers niet meer winnen.

MooieMario 27 juli 2015 om 13:35

Die laatste klim vind ik echt een verrijking voor San Sebastian. Niet meer dat dode stuk na de Jaizkibel waar vaak een grote groep renners kon terugkomen. Ik denk dat Purito en Valverde weer de dienst gaan uitmaken .

Spaakje 27 juli 2015 om 13:38

@Pieter Peet, wat een rare manier van benadering. Hij moest in elk geval blijven tot de ploegentijdrit, daarna maakte het niet uit. Hij is nog een week extra gebleven zelfs en in die week heeft hij met een overwinning, samen met Rohan Dennis, de Tour gered voor BMC.

hiddenz 27 juli 2015 om 13:48

De vorm waar hij in verkeerde zou zomaar wel eens weg kunnen zijn. Het zou mij niets verbazen als hij de afgelopen week zij. Fiets alleen heeft aangeraakt om hem in de beugel te hangen toen hij uit Frankrijk thuis kwam.

zomaareens 27 juli 2015 om 14:04

@Brummel… kweenie wat het is, euforie denk k..maar mijn ervaring leert me dat:)

robotour 27 juli 2015 om 14:47

Waarom komen dit soort berichten naar buiten ? Als die kleine in goede gezondheid te wereld is gekomen en moeders de vrouw maakt het ook goed, kan ik zijn opmerking niet goed plaatsen. Ik mag aannemen dat zijn “ouderschapsverlof” ook afgelopen is. Vakantie c.q. extra verlof opnemen is dus geen optie, aangezien BMC manschappen tekort komt.
Hij moet dus gewoon weer aan het werk, net als iedere andere pas geworden vader!

FondriestTF3 27 juli 2015 om 15:24

Met dat kindergeneuzel thuis is het juist heerlijk om weg te ‘moeten’. Ik nam iedere mogelijkheid aan om thuis weg te zijn het eerste jaar.

ghostwriter 27 juli 2015 om 15:35

@FondriestTF3
Het gaat hier niet over het eerste jaar maar over de eerste maand (nog niet eens) en ik kan heel goed begrijpen dat hij als vader die niet wil missen. Sowieso heeft zijn vrouw voor haar bevalling lang zonder haar man moeten doen en kan ik me ook voorstellen dat zij liever heeft dat hij nu even thuis blijft.

Roberto 27 juli 2015 om 16:15

De zwangerschap toch verkeerd gepland, beter in de wintermaanden vader kunnen worden.

ProfrondeZevenbergen 27 juli 2015 om 17:01

Als zijn dagen op zijn, heeft hij vette pech.

Brummel 27 juli 2015 om 17:30

Goldfinger heeft gewoon gelijk

Wel zou ik het interessant vinden om te weten hoe de ouderschapsverlof voor wielrenners eruit ziet. Hun werk bestaat grotendeels uit trainen en uitrusten, meer nog dan koersen. Prima te combineren met veel thuis zijn, lijkt me.

De maatschappij heeft meer aan goed gehecht kind, dan aan een man op een fiets.

Omhoog73 27 juli 2015 om 22:25

Hij dient gewoon te werken voor zijn baas! Hij heeft de laatste week al vrij genomen van de tour…..

wakkie 28 juli 2015 om 08:04

Het moet ook wel meteen raak zijn he, Roberto.
Misschien was dat de bedoeling en hebben ze geprobeerd voor de wintermaanden…

Headlines

Materiaalzone

Populair