Van Avermaet: “Hoop op een goed resultaat in Clásica San Sebastián”

Van Avermaet: “Hoop op een goed resultaat in Clásica San Sebastián”
donderdag 27 juli 2017 om 16:31

Greg van Avermaet slaagde er in de Tour niet in zijn zo gewenste etappezege binnen te halen. De Olympisch kampioen was er enkele malen dichtbij, maar botste telkens op een sterkere concurrent. De Belg richt zijn pijlen nu op de Clásica San Sebastián, in de hoop zijn leidende positie in de WorldTour te verstevigen.

Tegenover Sporza geeft de renner van BMC aan de laatste etappes van de Tour ziekjes te hebben afgewerkt. Toch heeft hij vertrouwen in een goede afloop komende zaterdag. “Ik was wat ziek de laatste dagen van de Tour, maar ik hoop dat ik volledig hersteld zal zijn in San Sebastián. Het is een koers die me goed ligt. Het doel is dan ook om bij de eerste tien te eindigen. Het parcours ligt me in ieder geval. Het is een wedstrijd waarin iets valt te ondernemen.”

Dit artikel delen:

27 Reacties

Bazzz 27 juli 2017 om 16:45

edit redactie: niet anti-supporteren

Chasse_patate 27 juli 2017 om 16:55

Hoop nogmaals op Mollema. Naar die zal onderhand ook wel opgebrand zijn. Die kon gisteren in de 8 van Chaam niet eens winnen van Froome.

gorigogo 27 juli 2017 om 16:58

@Chasse_patate; dat soort koersjes zijn verkocht. Froome komt daar alleen opdagen als die 1. genoeg geld krijgt en 2. mag winnen

kruissema 27 juli 2017 om 17:02

Edit redactie: Hou het netjes aub
Ik verwacht een 4de plaats

Jack Russell 27 juli 2017 om 17:08

@Bazz: Waarom hoop je niet dat Van Avermaet San Sebastian wint als ik vragen mag?

maklukzat 27 juli 2017 om 17:15

@gorigogo
Toch nog iemand die hapt.

Pietertje2 27 juli 2017 om 17:17

Zal wel weer iemand iets doen waardoor hij hem niet wint…

Bazzz 27 juli 2017 om 17:19

Omdat ik niet echt fan van hem ben, maar dat is puur persoonlijk.
Daarnaast denk ik dat hij wederom sterkere renners tegen komt

Jack Russell 27 juli 2017 om 17:26

@Bazz: Het is niet omdat je geen fan van Van Avermaet bent dat je het hem niet gunt. Ik gun het Van Avermaet juist wel. Dat is flauwe kul dat hij sterkere tegenstanders gaat tegenkomen want hij is namelijk één van de favorieten voor zaterdag.

josi 27 juli 2017 om 17:46

Ik hoop in ieder geval dat hij niet tegen de concurrentie op gaat botsen.

Bazzz 27 juli 2017 om 17:54

Ik mag toch hopen op een andere winnaar, die ik het meer gun. Id toch mijn keuze om die mening te hebben
Daarnaast zijn andere renners op het moment sterker en verwacht hem niet als winnaar, denk plek 4

assen 27 juli 2017 om 17:57

Ik hoop ook erg dat GvA NIET wint. Hij heeft al genoeg gewonnen dit jaar. En als Dumoulin hoger eindigt dan GvA kan Dumoulin het overall WT klassement nog winnen. ;-)

achtpuntzes 27 juli 2017 om 18:01

ik hoop dat de sterkste wint, en die gun ik het dan automatisch. :p

Jack Russell 27 juli 2017 om 18:04

@assen: Dat geloof ik niet.
@Bazz: Op wie hoop je dan als winnaar?

LutsenkoFan 27 juli 2017 om 18:08

@assen

lol…

lorenzvdg 27 juli 2017 om 18:18

Ik hoop dat hij hem pakt! De classica had al op zn palmares moeten staan en is hem onterecht ontnomen.

Jack Russell 27 juli 2017 om 18:23

@lorenzvdg: Inderdaad.

Bazzz 27 juli 2017 om 18:25

Ik hoop op Kwiatkowski (verdiend het na zijn beulswerk in de tour) of Simon Yates

Jack Russell 27 juli 2017 om 18:29

@Bazz: Ik denk eerlijk gezegd van niet

Il Cavaliere 27 juli 2017 om 18:33

Deed hij mee in de Tour dan?!

Wielerliefhebber6 27 juli 2017 om 19:01

@Cavaliere. 2e, 2x 4e en enkele malen mee in de ontsnapping. Zeg niet hij een goede of opvallende tour heeft gereden, maar 'cut the crap'.

nederbelg 27 juli 2017 om 19:06

Twee jaar geleden zat hij met een motor op zijn fiets en kon hij toch niet winnen… (ironieteken naar keuze invullen)

Scott Sunderland 27 juli 2017 om 19:46

Wel leuk dat Greg hoopt op een goed resultaat ! Ik zou het nog leuker vinden wanneer er een artikel zou komen met bijvoorbeeld “Uran: “hoop niet echt op een goed resultaat”. Of “Gallopin: “hoop dat ik in ieder geval kan uitrijden.”

Maar ik als Nederlander ben best supporter van Greg. Hij mag winnen. Ik denk niet dat hij wint trouwens.

Spaakje 27 juli 2017 om 20:19

@Scott, haha inderdaad, zou wel leuk zijn voor de vorm. Volgens de titel zou Greg trouwens ook kunnen hopen op een goed resultaat voor bijvoorbeeld diezelfde Uran, misschien wel omdat hij er geld op heeft gezet. Met Uran en een zak geld gebeurt er altijd wat.
@Chasse, waardering voor je comment, blijft mooi om de draak te steken met criteriums, of is het criteria?
Barguil wint, trekt zijn goede vorm nog even door, Uran eindigt op plek 2 zonder ook maar aan te vallen maar wel met finishfoto. Kwiatkowski eindigt op 1 seconde als 3e. Van Avermaet verliest zijn inzet maar wint wel de sprint voor plek vier van Gallopin.

ShutUp 28 juli 2017 om 10:22

Al eens een haast zekere zege ontnomen, wie weet lukt het dit jaar wel. Hij is beter dan velen denken, is vrij fris uit de Tour gekomen en mét grote honger naar success.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair