Van Aert trots op Jumbo-Visma in ploegentijdrit: “Voel me al drie dagen heel goed”

dinsdag 7 september 2021 om 17:06
Van Aert trots op Jumbo-Visma in ploegentijdrit: “Voel me al drie dagen heel goed”

foto: Cor Vos

Wout van Aert is ondanks de derde plaats van Jumbo-Visma in de ploegentijdrit van de Tour of Britain blij met de prestatie van zijn teamgenoten. “Ik ben blij en trots over de manier waarop we gereden hebben”, aldus Van Aert. “Het is spijtig dat Pascal de pech had om in de laatste anderhalve kilometer lek te rijden.”

In het najaarsnummer van RIDE besteden we ruimschoots aandacht aan het komende WK en lees je onder meer interviews met Wout van Aert en Jasper Stuyven. Profiteer nu van onze abonnee-actie en krijg tijdelijk bij het afsluiten van een jaarabonnement ons najaarsnummer gratis. Bestel je RIDE liever los? Bestel dan nu het najaarsnummer van RIDE en krijg het gratis thuisbezorgd.

Jumbo-Visma gaf op het 18 kilometer lange parcours twintig seconden toe op de winnaars van INEOS Grenadiers, terwijl het met een man minder van start ging en Gijs Leemreize vroeg zag afhaken. “We hadden een prima plan. Gijs heeft zich in het begin leeg gereden in dienst van de rest van de ploeg. Hierdoor konden wij nog wat krachten sparen. Tony en ik waren de grote motoren. We hebben enkele intensieve kopbeurten gedaan”, geeft de Belgische kopman aan.

“We hebben supergoed samengewerkt”, vindt Van Aert, die nu derde staat in het algemeen klassement op 16 seconden van leider Ethan Hayter. “Persoonlijk voel ik me al drie dagen heel goed hier. Ook over deze tijdrit ben ik zeer content.”

Boven: “Het zegt veel dat we ondanks pech streden om de zege”
Ploegleider Jan Boven zegt dat het team de taken goed had uitgevoerd. Ook hij noemt de lekke band van Eenkhoorn pech. “Met nog een aantal bochten in het parcours verloren we daar wel wat tijd, anders denk ik dat we dicht bij de dagwinnaar in de buurt hadden gezeten. Het zegt veel over deze ploeg dat we desondanks weer mee hebben gestreden om de zege”, aldus Boven.

Dit artikel delen:

26 Reacties

Petje 7 september 2021 om 17:12

Topploeg Jumbo

peterwinnen 7 september 2021 om 17:13

Beide mannen zouden in de top 10 moeten kunnen blijven, al weet ik niet hoe zwaar de klim van morgen is.

Chasse_patate 7 september 2021 om 17:40

Wout zag er wel boos uit. Maar snap dat hij zegt dat hij trots is.

xistnc 7 september 2021 om 18:21

Kun je dat aan zo’n armgebaar zien? Knap.

Chasse_patate 7 september 2021 om 22:51

Ik kan alles xist

DuMoullemAert 7 september 2021 om 18:06

Zo, kan Youri IJnsen even door het stof gaan kruipen!

reusjen 7 september 2021 om 18:07

Net als de NOS.

Verweggistan 7 september 2021 om 18:21

Prima reactie uitgelokt door youri.

Youri IJnsen 7 september 2021 om 21:45

Waarom? Op basis van beeld was die interpretatie niet raar. Bovendien bedoel ik het niet negatief. Die verbetenheid vind ik altijd mooi om te zien. Kenmerk van een topper.

Reiger 7 september 2021 om 18:47

Standaardreactie van een topsporter die de rijen weer netjes probeert te sluiten. Er wordt natuurlijk in de emotie van een teleurstelling gescholden onderweg en direct na afloop. Heel normaal. Net zo normaal om het daarna (terecht) af te zwakken bij de pers.
Die pers reageert op zoiets alsof de 3de wereldoorlog is uitgebroken maar is meestal een scoop van niets.

Yeez 7 september 2021 om 19:11

Was toch gewoon een normale reactie op twitter. Leek een redelijke aanname. En achteraf wijs doen is nog veel triester

Reiger 7 september 2021 om 19:32

@yeez Maar dat is toch ook gewoon het spel dat sporters spelen met de pers? Ze leren in de loop der jaren toch hoe ermee om te gaan? Dus ze zeggen meestal niet meer dan ze kwijt willen en het laatste dat ze willen is dat er iets groots gemaakt wordt van iets kleins.

Yeez 7 september 2021 om 19:49

Bedoel de reactie van youri waarover je zegt dat de pers doet alsof de 3e wereldoorlog is uitgebroken. Dat is in dit geval niet zo

Romāns Vainšteins 7 september 2021 om 19:52

Op wat exact reageerde de pers zo van 3e Wereldoorlog?

Reiger 7 september 2021 om 20:22

Wil je de datum, wedstrijd, renner én journalist weten? Ik zoek het even voor je uit. Geduld.

Mohorietsj 7 september 2021 om 21:06

zuigertje Youri bleef niet kleven aan Van Aert. Niets zo vervelend als valse suggereerders maar Van Aert lost het netjes op. Verstandige kerel he.

Youri IJnsen 7 september 2021 om 21:50

Heb je me weleens gezien? Ik ben niet bepaald een zuiger, ik wapper er meestal meteen af.

On: ik suggereer niets vals. Ik interpreteer een beeld. Uit het armgebaar maakte ik op dat Wout boos leek. Dat is niet iets negatiefs, vind het juist mooi. Kenmerk van een topper.

Mohorietsj 7 september 2021 om 21:59

Netjes verdedigd Youri, ik kan je volgen. Het is ook niet hoe ik u ken. In interviews kun jij net die toon aanslaan waaraan je hoort dat je geen vooroordelen hebt.

Behalve bij Van der Poel. Dan hoor je dat je erg fan bent.

Dat gezegd zijnde denk ik dat deze info mededeling via Twitter had kunnen stoppen bij "… en moest dus mee over de streep."

Tegenwoordig zijn er veel zuigertjes, en dan kan net zo'n subjectieve interpretatie (Van Aert boos?) verkeerd overkomen. Voor alle duidelijkheid, ik zie je niet in de categorie zuigertjes, maar hier leek het er althans heel even op.

Reiger 7 september 2021 om 22:24

Ik heb nog nooit iemand zo snel zijn keutel zien intrekken. Ruggengraat vol slagroom..

evelineroos 7 september 2021 om 23:42

Haha inderdaad. Was ook niets mis met die tweet.

Reiger 8 september 2021 om 00:13

En áls je dan vindt dat er wel iets mis mee is en je schrijft het hier met veel bombarie op, hou het dan ook vol en verdedig je stelling met hand en tand ipv meteen te gaan zwaaien met de grootste witte vlag die je kunt vinden.

Romāns Vainšteins 8 september 2021 om 07:24

Wat mij betreft sowieso geneuzel in de marge allemaal maar het is wel duidelijk dat van Aert even ‘grr’ hoeft te zeggen om het zo op te laten pennen zoals hij het graag ziet. Dat voor MvdP idem dito geldt moge duidelijk zijn.

Ook dat zal ‘een kenmerk van toppers’ zijn lijkt me.

jv88 7 september 2021 om 23:42

Haha das idd wel triest!

platteprijs 8 september 2021 om 07:44

Het verbaast mij altijd weer hoe sommige flitsers (menen te) weten hoe de vork in de steel zit; hoe anderen denken. In dit geval Van Aert en IJnsen. Hoe doen jullie dat? Ik ben erg benieuwd. Theeblaadjes, tarotkaarten, reiki of toch de goeie, oude kristallen bol?

Romāns Vainšteins 8 september 2021 om 09:32

Zoals het altijd op fora gaat, een mis van ervaring, eigen visie en intuïtie.

Reiger 8 september 2021 om 12:59

@Platteprijs Het is eigenlijk heel simpel. Je belt de betreffende personen even op of gaat face to face even met elkaar praten. Dan vraag je “ wat dacht je allemaal”, je vraagt of hij/zij het goed vindt dat je het op WF zet en dan zet je het hier onder een artikel. C’est ca.

Headlines

Materiaalzone

Populair