Van Aert grijpt nipt naast de ritzege: “Zou eigenlijk een lesje van Mike moeten krijgen”

woensdag 10 juli 2019 om 17:53

Wout van Aert greep in Colmar nipt naast de ritzege. De coureur van Jumbo-Visma kwam net iets te laat opzetten om Peter Sagan van de dagzege te houden. “Het is een mooie uitslag”, vertelt Van Aert. “Maar ik zou eigenlijk een lesje moeten krijgen van Mike. Sagan sprintte iets sterker dan ik.”


“Ik kon er goed uit komen in de laatste meters. Mijn positie was helemaal niet slecht, maar iets korter eindigen had natuurlijk iets beter geweest, maar we zijn goed bezig”, concludeert Van Aert tevreden tegenover de camera van de NOS. “Sagan is een prima winnaar. Het is te gewaagd om te zeggen dat ik vandaag beter dan Sagan was. Ik moet de sprint nog even terugkijken.”

Dit artikel delen:

17 Reacties

Wheely 10 juli 2019 om 17:57

Denk dat de rapen gaar waren als Sagan weer nipt geklopt was door een Jumbo poppetje.

Wel wederom een indrukwekkende uitslag van van Aert. Een rit winnen zit er zeker nog in.

kelderfan 10 juli 2019 om 17:59

Jammer dat Mike niet mee kon, want hij had Wout goed kunnen afzetten. Dat mag je van Laurens De Plus niet verwachten. Die mag morgen aan de bak om Kruijswijk bij te staan.

S. Morgenstern 10 juli 2019 om 18:06

Dan hadden ze Teunissen, de snelste van die twee, uiteraard uitgespeeld.

koos verrek 10 juli 2019 om 18:21

Heb Teunissen sowieso voor zichzelf gereede

Random wielerliefhebber. 10 juli 2019 om 18:23

Teunissen sneller dan Wout van Aert? Gewaagde uitspraak.

S. Morgenstern 10 juli 2019 om 19:09

Sagan was tegen deze mannen duidelijk de snelste..

Wheely 10 juli 2019 om 17:59

Overigens zo nipt was die overwinning van Sagan niet. Rest stond spreekwoordelijk niet op de foto.

greeny 10 juli 2019 om 18:04

+1
kansloos 2e is betere omschrijving dan nipt. iedereen was totaal kansloos

Scibby 10 juli 2019 om 18:10

Nou nipt, hij is nipt tweede geworden ipv derde. Sagan won toch met ruime marge. Desalniettemin goed gedaan door Wout.

Jean Dumas 10 juli 2019 om 18:31

Volgens Verhoeven gemiste kans vanwege late sprintaanzet Van Aert. Ze krijgen daar wel praatjes.

Buffalo 10 juli 2019 om 19:30

Praatjes? Op etappe 3 na doen ze elke etappe mee om de winst. Elke sprint zitten ze erbij. Mogen ze dan onderhand eens geloven in eigen kansen en daar prat op gaan? Voorlopig mogen ze deze taal gebruiken wat mij betreft.

assen 10 juli 2019 om 20:02

+1 voor Buff

Pietspeed 10 juli 2019 om 19:09

Van Aert mist die super explosieve aanzet tov Sagan, die Sagan weer mist tov Viviani, Groenewegen, oftewel de echte rassprinters. Van Aert heeft waarschijnlijk wel meer inhoud dan Sagan, zoals bijvoorbeeld in de rit die Alaphilippe won, te zien was. Maw, als de streep 50m verder zou liggen had Wout mss wel gewonnen. Of Wout moet eerder gaan sprinten, nu was ie te laat.

Brabander 10 juli 2019 om 20:10

Sagan vs Van Aert zou toch redelijk gelijkwaardig moeten zijn? Geen rassprinters, maar veel inhoud. Wat me wel opvalt bij Wout. Dat Vlaemsche werk was wel verwacht dat hij dat aan zou kunnen. Maar dit werk met toch flinke heuvels erin. Ik sta er van te kijken. Wat een klasbak (net als zijn Vlaemsch/Nederlandse collega uiteraard)

borg 10 juli 2019 om 21:25

Volgens Hln.be lag de topsnelheid van Van Aert 4 km/u hoger dan die van Sagan.
Sagan won wel met duidelijk verschil.
Van Aert bevestigt hier wel zijn sprintkwaliteiten vind ik, als je ziet wie hij achter zich laat.
Eens met Brabander dat Van Aert de heuvels goed verteert. Weegt toch rond de 80 kg dacht ik?
Viviani en degelijke moeten op dit parcours dan toch wel passen, maar Sagan klimt weer prima.

Samlambeej 10 juli 2019 om 22:29

Zei zelf 77,8 of 78,7 in het voorjaar. Iets minder in de in de JV Tour-ploeg neem ik aan.
Wereldtijdrijder en wereldsprinter. Positionering was slecht vandaag. Van Aert reed aan de verkeerde kant van de koord en Sagan uit de wind.

Mwielerfan 10 juli 2019 om 22:50

Veel Vlaamse renners kunnen best een heuvel over. Dat ze niet in de ardennen top meedoen heeft ook met timing te maken. Je ziet dat in de strade bianche veel Vlaamse renners wat langere heuvels ook verteren.