Van Aert gist naar oorzaak kettingproblemen

maandag 14 november 2016 om 10:00
Van Aert gist naar oorzaak kettingproblemen

foto: WielerFlits / Niels Bastiaens

Het houdt niet op voor Wout van Aert. De wereldkampioen moest gisteren opnieuw afrekenen met kettingproblemen. “Om zot van te worden”, zegt de Belg tegen Het Nieuwsblad.

“Het is echt vervelend, ik word er zot van”, zei Van Aert na afloop van de veldrit in Gavere. “Elke keer denken we dat we het gevonden hebben. Maar die kleine aanpassingen blijken dus niet voldoende.”

“Het is nu twee weken na elkaar dat ik er opnieuw last van heb. Op training werkt het allemaal en is er nooit iets aan de hand. Ik kan alleen maar hopen dat het snel opgelost wordt. Een renner moet vertrouwen hebben in zijn materiaal en dat is minder nu. Het speelt op de duur mee in je hoofd.”

Ploegleider Niels Albert liet tijdens de cross al weten nog steeds te gissen naar de oorzaak van het mechanische euvel: “We weten niet wat er aan de hand is. Op training heeft Wout nooit problemen, het is gissen naar de oorzaak.”

De overwinning in de Superprestige-veldrit van Gavere ging gisteren met overmacht naar Mathieu van der Poel.

Dit artikel delen:

15 Reacties

storm-biker 14 november 2016 om 10:27

Ik denk dat ze daar snel afscheid gaan nemen van Sram als onderdelengroep.

Frits des Jeux 14 november 2016 om 11:02

Te makkelijk om gelijk SRAM de schuld te geven. Zij hebben bij andere topploegen laten zien gewoon goed materiaal te hebben. Ik denk dat er eerder eens bij de mecaniciens gekeken moet worden. Leveren zij wel de fiets aan de renner af in een zo goed mogelijke staat?

Romāns Vainšteins 14 november 2016 om 11:06

Misschien eens asfalt als ondergrond proberen.

ah-ja 14 november 2016 om 11:29

Sabotage?

F e r o x 14 november 2016 om 11:44

Dit kan uiteraard bij iedere fabrikant voorkomen, maar de groep die Van Aert gebruikt heeft zich natuurlijk nog totaal niet bewezen op het hoogste niveau. Zou toch minstens de mechanische eens gebruiken. De rest van de ploeg rijdt er allemaal mee.

BlancoProCycling 14 november 2016 om 12:52

Sabotage door van der Poel…

limburgia 14 november 2016 om 13:57

Kan het niet zo zijn dat bij het afstappen Van Aert aan de versnellingshendel/schakelknopje komt en dat daardoor het versnellingsapparaat van stand wisselt.
De ketting ligt dan niet goed op zijn plaats en bij het aanzetten gaat de ketting er
gewoon van af.
Het gebeurt hem meestal bij het aanzetten na het opstappen.

Romāns Vainšteins 14 november 2016 om 14:01

Ik denk dat het wel eens aan zijn ketting kan liggen, dat is namelijk degene die er uiteindelijk af schiet.

Spinergy 14 november 2016 om 14:32

het komt door een uitsparing in de voorderailleur en de lagere veerspanning van de electronische groep van SRAM..

S-Works87 14 november 2016 om 15:12

Wout rijdt als één van de weinigen met de nieuwe E-tap groep. Waar di2 zich al bewezen heeft kan het zomaar zijn dat E-tap nog wat kinderziektes ondervindt. Ik zou voorlopig maar even mechanisch schakelen denk ik

Luca Quasi 14 november 2016 om 17:04

Zijn techniek die wat te wensen overlaat in het heetst van de strijd?

schipperaar 14 november 2016 om 17:33

Kost extra gewicht dat elektronisch en voegt niks toe, met hoeveel vernellingen rijden die mannen eigenlijk?

Thijs E 14 november 2016 om 23:02

Zouden Nys of Adri de signalen naar zijn derailleur storen?

Het gebeurt hem misschien niet zoveel vaker dan anderen, maar hij rijdt natuurlijk altijd in beeld. Meeusen had er zondag ook last van; technisch toch zeker geen prutser en hij rijdt met Shimano.

DeLuiaardVanLimburg 14 november 2016 om 23:21

Als het op training nooit gebeurt, dan doet hij tijdens de wedstrijd dus iets anders waardoor zijn ketting er af vliegt. Laat ze daar maar eens naar kijken :)

lauran 15 november 2016 om 21:34

Ik vermoed dat het gewoon aan zijn rijstijl ligt. Onzorgvuldig handelen in het heetst van de strijd en te veel rammen i.p.v. op souplesse rijden zoals bijvoorbeeld een van der Poel. Van Aert is toch een renner die het meer van de kracht moet hebben dan van zijn techniek.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair