Valverde verliest motivatie: “Trainen op de rollen brandt je fysiek en mentaal op”

zaterdag 18 april 2020 om 17:32
Valverde verliest motivatie: “Trainen op de rollen brandt je fysiek en mentaal op”

foto: Cor Vos (archief)

Ook Alejandro Valverde verblijft thuis in quarantaine, al heeft de Spanjaard het soms erg lastig. “Ik heb weinig motivatie omdat ik niet weet wat mijn volgende doelen zullen zijn. Trainen op de rollen brandt je fysiek en mentaal helemaal op”, aldus El Imbatido.

Er klinkt dus weinig hoop uit de woorden van de Movistar-renner, ondanks dat de UCI eerder deze week nog een nieuwe kalender voor 2020 presenteerde. “We willen dat de sport weer op gang komt, maar om eerlijk te zijn ben ik erg pessimistisch dat dat dit jaar gaat gebeuren. Aan het begin van de quarantaine was ik nog hoopvol, maar ik begin steeds meer te denken dat er helemaal niet meer gekoerst gaat worden”, gaat hij verder tegen El Mundo.

Desondanks probeert Valverde het ritme erin te houden. “Ik sta om zeven uur op, zit dan een uur en een kwartier op de rollen, waarna ik ontbijt en en een goede tijd heb met de familie. In de middag doe ik dan krachttraining”, eindigt hij.

Dit artikel delen:

16 Reacties

Koersmaniak 18 april 2020 om 18:12

Valverde kan toch gewoon op de weg trainen?
Als ze die bloedzakken onder de mat staken, kunnen ze ook wel een oogje toeknijpen als hij buiten traint ;)

Abdoe 18 april 2020 om 18:19

Misschien doet hij dat ook wel, maar dat gaat hij natuurlijk niet aan de grote klok hangen :)

El Matador 18 april 2020 om 18:36

Hij heeft wel gelijk

El Matador 18 april 2020 om 18:37

Het lijkt me mentaal erg lastig om dezelfde arbeid te leveren als voorheen als je nog geen duidelijkheid hebt over hoe lang dit nog kan duren. Je bent voortdurend in gevecht met jezelf.

Fred Postma 18 april 2020 om 19:12

Ja dat geldt voor de wieler en sportfanaat ook. Ik krijg hier langzamerhand burn-out ,overspannenheid en PTSS van.

Piet Lut 18 april 2020 om 18:41

Rollerbanken, pppfff. Ik vind het het ook megasaai en heb dat ding jaren geleden al bij het grof vuil gezet.

Maglia Rosa 18 april 2020 om 19:35

Die les heb je zelf gemist? Je is in dezen geen persoonsvorm.

Quintenri 18 april 2020 om 19:52

Nee de titel is wel juist. In deze zin is ‘trainen op de rollen’ het onderwerp van de zin, en ‘je’ is het lijdend voorwerp. Dus dan is het wel brandt, met dt ;) . Voor je andermans ‘fouten’ gaat verbeteren, moet je eerst wel zeker zijn!

Onie 18 april 2020 om 20:15

Volgens mij is Valverde het lijdend voorwerp. Compleet opgebrand.

vincenzo 18 april 2020 om 20:29

Lelijk Nederlands. Het veelvuldig gebruik van het onpersoonlijke 'je' is geïntroduceerd door Cruijff (zie zijn spreuken). Voorheen sprak je van 'men', ik bedoel sprak men van 'men'.

Derierre de la course 18 april 2020 om 21:35

Je klinkt ook altijd een beetje verwijtend.

Marik 19 april 2020 om 07:36

@Quintenri, heb je reactie nu een paar keer gelezen en snap nog niet goed wat je bedoelt of tegen wie je je richt? Aan de ene kant zeg je dat de titel wel juist is (was?) En aan de andere kant dat brandt met dt is.
Help mij even, want het kan natuurlijk ook zijn dat ik jouw reactie verkeerd lees.

Quintenri 19 april 2020 om 10:24

@Marik
De titel was altijd juist en is nog steeds juist. In deze context is het brandt met dt.
De uitleg waarom dat zo is, staat hierboven.

Pietspeed 19 april 2020 om 13:45

@quintenri

Onderwerp en lijdend vw zijn hier uitwisselbaar
1 je, men, hij (onderwerp) brandt fysiek en mentaal op (door) trainen op de roller..
2 (Het) trainen (onderwerp) op de roller brandt je, Valverde (lijdend vw) op.

DonQuijote 19 april 2020 om 13:53

Hier in spanje wonen we in de bergen.
Ik train mooi wel buiten, op een circuitje van 20 minuten over singletracks. Berg op en af.
Maar niet op de fiets! Lopen. En ik moet rustig aan doen om niet te hoge hartslagen te halen steeds.
Heb een paar poten… lijken wel beton.

Zit nu aan de 3,5 uur per training.

Afentoe vliegt er een Mossos heli over om te checken of er geen mensen aan het recreeren zijn, dan verberg ik me snel onder de bomen :)

vincenzo 19 april 2020 om 20:32

@Redactie