Valverde: “Dit is zeker niet mijn laatste seizoen als wielerprof”

maandag 28 juni 2021 om 10:56
Valverde: “Dit is zeker niet mijn laatste seizoen als wielerprof”

foto: Cor Vos

Alejandro Valverde is toch niet aan zijn laatste seizoen als wielerprof bezig. Op de presentatie van Movistar aan het begin van het seizoen liet de Spanjaard nog doorschemeren dat hij aan het eind van 2021 zou stoppen, maar inmiddels heeft hij zijn plannen bijgesteld.

Valverde, die in april 41 jaar werd, is momenteel bezig aan zijn veertiende Tour de France. “Ik weet nog niet of dit mijn laatste Tour is, maar dit is zeker niet mijn laatste seizoen als wielerprof”, liet hij weten aan de Spaanse sportkrant AS. “Mijn idee is om in 2022 door te gaan, maar ik heb met mijn ploeg Movistar nog niet over een verlenging gesproken. Ik hoop dat het geen probleem is”, zei hij lachend.

“Vanwege de coronapandemie was het een heel vreemd jaar, zonder fans langs de kant van de weg, met veel op de rollen, zonder fatsoenlijke voorbereiding, en bovenal zonder overwinningen in mijn geval. Dat was mij nog nooit gebeurd. Zo wilde ik de wielersport niet vaarwel zeggen. Sinds de dingen zijn gaan lopen in 2021, denk ik dat doorgaan de beste optie is”, lichtte de Spanjaard zijn besluit toe.

Na een droogte van een jaar liet Valverde dit seizoen zien dat hij het winnen nog niet is verleerd. De wereldkampioen van 2018 won begin april namelijk op fraaie wijze de Gran Premio Miguel Indurain en eerder deze maand zette hij de zesde etappe van het Critérium du Dauphiné achter zijn naam. Tussendoor reed hij in zowel de Amstel Gold Race, de Waalse Pijl als Luik-Bastenaken-Luik naar de top-5.

Dit artikel delen:

11 Reacties

TheBigShow 28 juni 2021 om 11:12

Wat een krijger

Monsieur vdS 28 juni 2021 om 11:16

Mooi nieuws! Hoewel ik niet zo’n groot fan van hem ben zoals sommige hier vind ik het leuk dat hij doorgaat. Het voegt nog altijd wat toe als hij start.

Wheely 28 juni 2021 om 11:16

Heerlijk, zolang hij vooraan meedoet mag hij van mij nog een jaartje blijven. Vamos!

Pascal De Kooning 28 juni 2021 om 11:24

Ik ben fan van hem. Ben blij dat hij nog een jaartje door gaat.

RLM 28 juni 2021 om 12:02

Wil hij Rebellin achterna? Hij bewijst wel dat hij nog zeker belangrijk kan zijn voor een ploeg, maar het triestigste dat kan gebeuren is een grote renner die zijn carriere ziet doven als een nachtkaars omwille van dat ene extra jaar. Laten we dus hopen dat hij volgend jaar nog goed genoeg is.

Panache 28 juni 2021 om 14:13

Klopt helemaal wat je zegt, maar al sinds juli 2017 (val Düsseldorf Tour) gaan deze geluiden op. Wat is erger: een jaar te vroeg stoppen, of een jaar te laat stoppen?

Jean Dumas 28 juni 2021 om 12:08

Kijk nu al uit naar derde seizoen Movi-docu. Soler continu in de lappenmand terwijl hij als kopman moet doorbreken, López een soort paard van Troje; Valverde die lachend aan de touwtjes trekt met hier en daar een mooie zege, de schaapachtige manager Unzue die het allemaal wegwuift, en hulpeloze ploegleiders die er het beste van maken.

ThorHushovd 28 juni 2021 om 12:09

Ben geen fan van hem, als veroordeelde maar ontkennende pakneef, maar ik geef toe: ik zou het leuk vinden dat hij een jaartje doorgaat. Hij wint toch aan sympathie op z'n ouwe dag en straalt meer dan voorheen uit dat hij plezier aan de sport beleeft. En doordat hij minder winkansen heeft, zie je ook dat hij probeert ploeggenoten te helpen en beter te maken; dat schortte er in het verleden ook wel eens aan omdat alles voor hem was. En dat 'opeisen' was overigens wel te rechtvaardigen hoor, want zijn erelijst is nagenoeg niet te evenaren. Dus dat hij een absolute toprenner is, een van de beste uit z'n generatie, valt statistisch gezien niet te ontkennen. Maar goed, ik wil aangeven dat je ondanks dat nog steeds geen-fan kunt zijn maar wel z'n erelijst kunt respecteren.

Chaba 28 juni 2021 om 12:10

Hij heeft laten zien dit jaar nog niet afgeschreven te zijn dus waarom ook niet!

VengaVengaVenga 28 juni 2021 om 12:21

Tja, als je El Blanco Sevilla aan ziet vallen in het Spaans kampioenschap, kun je niet achterblijven.

Murcia 28 juni 2021 om 13:32

Ik vond de zin over het overleggen met de Movistar leiding extreem grappig want Piti is daar gewoon de baas, als hij door wil gebeurt het gewoon. Gezien zijn rijden dit seizoen is daar ook weinig tegen in te brengen.

Headlines

Materiaalzone

Populair