‘Twee WorldTeams tonen interesse in Nairo Quintana’

donderdag 24 november 2022 om 11:29
‘Twee WorldTeams tonen interesse in Nairo Quintana’

foto: Cor Vos

Een nieuwe wending in de ’transfersoap’ rond Nairo Quintana. Volgens het Colombiaanse Antena 2 kan de 32-jarige klimmer rekenen op interesse van twee WorldTeams. Het zou gaan om EF Education-EasyPost en Intermarché-Wanty-Gobert.

Nadat Nairo Quintana afgelopen weekend vertelde dat hij volgend jaar op WorldTour-niveau zal acteren, werd er druk gespeculeerd over de nieuwe werkgever van de Colombiaan. Een van de ploegen die veelvuldig genoemd werd, was Bahrain Victorious, maar de ploeg verwees dit al snel naar het rijk der fabelen.

Quintana zelf laat nog weinig los over zijn toekomst, al heeft hij dus al laten weten dat hij in 2023 zal uitkomen op WorldTour-niveau. Volgens Antena 2 zijn EF Education-EasyPost en Intermarché-Wanty-Gobert in de race voor de tweevoudig groterondewinnaar. Bij EF Education-EasyPost rijden, met Rigoberto Urán, Esteban Chaves en Diego Camargo, al meerdere Colombianen.

Quintana werd in augustus gediskwalificeerd in de Tour de France, waarin hij zesde werd, na een positieve test op tramadol. Deze pijnstiller staat niet op de verboden middelenlijst van de WADA, maar is wel verboden door de UCI. Quintana ging nog in hoger beroep tegen deze diskwalificatie, maar dit werd door het CAS afgewezen.

Dit artikel delen:

15 Reacties

AnderJ 24 november 2022 om 13:26

Hoewel Quintana natuurlijk nog altijd een bovengemiddeld goede renner is, weet ik niet of ik hem en zijn entourage in mijn team zou willen hebben. Zonder zijn entourage wil hij dan (denk ik) weer niet instappen.

Ja hij is gestraft voor Tramadol, maar neemt niet weg dat hij het heeft genomen en dat dat vragen oproept over zijn beoordelingsvermogen. Het Tramadol gevalletje is daarbij niet de eerste keer dat Quintana in opspraak is geweest. Ook eerder is er een inval / onderzoek geweest. Dat heeft tot niets geleid en kan goed ten onrechte zijn geweest, maar de twee situaties bij elkaar lijkt me dat je een serieus risico op een keer slecht nieuws binnenhaalt. Dat risico beperk je (wellicht) door zijn entourage buiten de deur te houden.

1
Bielefeld, Nordrhein-Westfalen 24 november 2022 om 13:58

Ik denk niet dat Quintana nog ergens terecht kan met zijn gehele clan. Mogelijk dat hij alleen zijn broer mee mag nemen. Een ploeg als Wanty zal geen contract geven zonder risico’s uit te willen sluiten. Daar zal het uitgebreid over gaan. De andere kant van de medaille is dat een ploeg als Wanty zich iemand als Quintana financieel kan veroorloven door dit alles.

0
de adelaar 24 november 2022 om 11:35

Dat wordt Wanty

0
KnightBiker 24 november 2022 om 12:30

Ben bang dat dat een eventueele verlenging van Domenico Pozzovivo in de weg staat

0
Bielefeld, Nordrhein-Westfalen 24 november 2022 om 13:54

Ja Pozzovivo hoopte tegen beter weten in dat hij nog een contract kreeg. Ik las wel dat hij eventueel naar de ploeg van Douglas Ryder kan, maar die zullen waarschijnlijk geen grote rondes mogen rijden.

0
Shinzawai 24 november 2022 om 14:54

Ik verwacht dat Q36.5 gewoon naar de Giro mag, zeker nu de ploeg van Savio continentaal gaat worden. Ze zijn ook gewoon sterker dan Bardiani en Eolo, zeker met Pozzovivo erbij.

0
Shinzawai 24 november 2022 om 12:18

Wanty kan bergop zeker nog wat versterking gebruiken, terwijl EF al 30 renners heeft voor 2023.

0
Chekie 24 november 2022 om 12:25

Ik zou als sponsor nu niet staan te juichen. Zaak van de Tramadol loopt volgens mij toch nog?

0
Bielefeld, Nordrhein-Westfalen 24 november 2022 om 12:27

Afgehandeld toch ? Geen schorsing maar klassement en punten van de Tour weg. Geen dopingzaak maar overtreding regels.

0
Shinzawai 24 november 2022 om 12:48

Nee, die heeft Quintana verloren. Zijn diskwalificatie is dus niet ongedaan gemaakt en daarmee is het klaar.

0
Bielefeld, Nordrhein-Westfalen 24 november 2022 om 12:30

Wanty zou leuk zijn. We moeten ook niet overdrijven. Quintana heeft zijn straf gehad voor het overtreden van een regel. Zijn klassement en punten van de Tour zijn weg en Arkea wil hem niet meer. Dit was officieel gezien geen dopingzaak. Meintjes en Quintana in de aanval in de Tour zou geinig zijn toch ?

0
Samamba 24 november 2022 om 12:31

EF zit vol. Lijkt me dat de Colombiaanse pers (Quintana’s entourage?) gewoon interesse van meerdere ploegen verzint. Eerst Astana, dan Bahrain en Movistar (die ook al vol zaten).

0
Bielefeld, Nordrhein-Westfalen 24 november 2022 om 12:33

Zou hij ook zijn broertje Dayer mee mogen nemen ?

0
Shinzawai 24 november 2022 om 15:41

Ik denk dat het toch gewoon Astana wordt. Vino zal de prijs wel willen laten zakken door gebrek aan interesse te veinzen.

0