Trotse Politt (2e): “Geen schande om van Gilbert te verliezen”

zondag 14 april 2019 om 18:18
Trotse Politt (2e): “Geen schande om van Gilbert te verliezen”

foto: Cor Vos

Nils Politt was vandaag de verrassende nummer twee in Parijs-Roubaix. De 25-jarige Duitser van Katusha-Alpecin sprintte op de wielerbaan met Philippe Gilbert om de overwinning en heeft vrede met zijn tweede plek. “Dit is ongelooflijk. Ik heb hier geen woorden voor”, reageerde hij voor de tv-camera van Sporza.

Politt had op voorhand vertrouwen in een goed resultaat. “Ik voelde mij vanmorgen en tijdens de hele wedstrijd geweldig. De ploeg geloofde in mij en hebben perfect voor mij gewerkt”, blikt hij terug.

Hij respecteert winnaar Gilbert. “Philippe is een speciale kerel. Van hem verliezen is geen schande. Hij kondigde in de kranten al aan Roubaix een keer te willen winnen. Vandaag deed hij het. Hij reed een fantastische sprint. Ik had toen niets meer over”, aldus Politt.

De Duitser kijkt met trots terug op zijn voorjaar. “Roubaix is mijn favoriete wedstrijd. Mijn benen waren goed. Vorige week was ik vijfde in Vlaanderen en nu tweede in Roubaix. Ongelooflijk”, besluit hij.

Dit artikel delen:

8 Reacties

Doordrijver 14 april 2019 om 19:20

Dat is waar Nils.

Romāns Vainšteins 14 april 2019 om 20:30

Nils ‘the Overbite’ Politt. Veel herkenbaarder heb je ze niet in het peloton. Wat mij betreft een blijvertje in deze koersen als kopman, lekkere eigen stijl.

Mwielerfan 14 april 2019 om 23:13

En eentje die moet aanvallen en dat ook in z’n eerste keer dat ie vooraan meerijdt ook durft!

LutsenkoFan 14 april 2019 om 23:45

Hoezo eerste keer? Rijdt heel het voorjaar al aanvallend.

Dolledriesoldebroek 14 april 2019 om 21:20

Na een zeer goed voorjaar zijn naam in het peloton definitief gevestigd, mooie 2e plek en samen met phil de sterksten in koers!

De Speedies 14 april 2019 om 23:46

Dit jaar zat er aan te komen voor hem.. vorig jaar al heel attractief in dit soort wedstrijden als opening van de finale.. toen net te licht, nu duidelijk de juiste stap gezet. Is door vorig jaar ook zeker al bekend met vroege finales rijden… veel meer ervaring dan de meeste denken

wielersmurf 15 april 2019 om 08:40

Gouden greep voor mijn scorito pool :-)

Zjoske 15 april 2019 om 17:04

Drie jaar geleden in Le Samyn fan geworden van de beste man. Prachtige coureur.

Ook van Scott Thwaites trouwens in dezelfde koers, maar die heb ik sindsdien eigenlijk nauwelijks meer gezien.