Tour 2022: Wout van Aert krijgt pech op weg naar ploegbus en geeft groene trui aan fan

woensdag 13 juli 2022 om 20:55
Tour 2022: Wout van Aert krijgt pech op weg naar ploegbus en geeft groene trui aan fan

Wout van Aert had genoeg te vieren na de bergetappe naar de Col du Granon in de Tour de France, want zijn ploegmaat Jonas Vingegaard sloeg er een dubbelslag. Op weg naar de ploegbus, die onderaan de berg stond, kreeg de Belg echter pech. En dat zorgde voor een mooi gebaar van Van Aert.

Na de podiumceremonie, waar de kopman van Jumbo-Visma zich moest melden voor zijn groene trui, daalde Van Aert af naar de ploegbus van Jumbo-Visma. Zijn tubeless band ging namelijk lek en daarop werd deze automatisch afgedicht door vloeibare lekbescherming. Maar toch had Van Aert hulp nodig van een fan. “Ik heb daarna mijn groene trui van het podium aan een fan gegeven die mij ‘levensreddende’ lucht gaf voor mijn band. Het was vandaag een goede dag”, lacht Van Aert.

Ook een betrokken fan deelde het verhaal op social media. “Mijn broer reed lek, dus stopten we aan de kant om de binnenband te vervangen. En wie stopt er vijf minuten later? Wout van Aert. Ik zei dat er vloeistof uit zijn wiel kwam en daarop vroeg hij naar een fietspomp. Een Engelsman gaf hem die, waarna Wout zei: trek mijn groene trui maar uit, die is voor jou. De les van vandaag? Dat je als eerste een fietspomp aan Wout moet geven. Misschien geeft hij dan een waanzinnig erfstuk terug.”

Dit artikel delen:

19 Reacties

ThorHushovd 13 juli 2022 om 20:59

Haha dat is ook een ultieme anekdote met praalstuk!

0
Fifty 13 juli 2022 om 21:24

sponsor Vittoria gepleased, fan blij gemaakt en band gefixt in één handomdraai.
Alleskunner

0
JayJay 13 juli 2022 om 22:03

Die zit zo goed in zijn vel : Topper

0
Wim Kruithof 13 juli 2022 om 22:11

Bartje kom er maar in…

0
bartp25 13 juli 2022 om 22:52

Ja sorry, ik vind het een prachtig gebaar en het siert van Aert, maar slim is anders in de belangrijkste koers van het jaar met covid wat rondwaart.

0
Pietspeed 13 juli 2022 om 23:06

Honing in het hoofd Bart?

0
bartp25 13 juli 2022 om 23:30

Jullie kunnen allemaal zo doen het maakt me geen jota uit, dit blijft niet slim. Ik hoop van hele harte dit het geen gevolgen heeft en ja het is buiten dus de kans is kleiner, maar 1 van die mannen daar zal maar covid hebben en dan zit WvA met de gebakken peren.

0
Barry Batsbak 13 juli 2022 om 22:50

Dikke klasse. Dit soort dingen zijn soms mooier dan de koers zelf.

0
Dikke Vrouw 13 juli 2022 om 22:55

Ooh wat geweldig dit !

0
jv88 13 juli 2022 om 23:03

Geweldig! Maar wel met Bartje eens. Alle doelen zijn nu in handen bij de ploeg, etappes ,groen en geel. 2 daarvan zijn dik in handen maar Covid is misschien wel hun grootste tegenstander. Dan zijn dit wel een hoop mensen om hem heen zonder bescherming .

0
bartp25 13 juli 2022 om 23:08

Precies mijn gedachte, je hebt je zaken nu perfect voor elkaar. Geel en groen in bezit en meerdere etappe overwinningen. Wva is zelf nog de favoriet in een aantal etappes en met Vingegaard in het geel hebben ze iedereen nodig. De kans is minuscuul dat je hier iets oploopt maar je moet dat risico gewoon zo klein mogelijk houden.
Dadelijk heb je door zo iets Covid in je ploeg. Reken er maar op dat WvA hierop wordt aangesproken van leuk Wout maar echt niet meer doen.

0
oscarito1908 13 juli 2022 om 23:15

Volgens mij moet je nog steeds enige tijd bij iemand in een ruimte zijn om besmet te raken. Buiten gebeurt niets.

0
Arie M 14 juli 2022 om 00:43

Jezus Bart wat een overdreven gedoe

0
Baukema Tomoulin 14 juli 2022 om 07:47

Maar wat had hij dan moeten doen? Doorfietsen op een lekke band? Met de fiets aan de hand verder? Met een niet bestaande telefoon een ploeg mechanieker bellen?

0
bartp25 14 juli 2022 om 08:42

Het verhaal is nu ineens anders. Gisteren stond er dat van aert een fan had geholpen met pech en niet andersom

0
Koers 13 juli 2022 om 23:08

Nou heb ik niks met handtekeningen, maar zo’n groene trui ging meteen aan de muur.

0
Marcus Aurelius 13 juli 2022 om 23:29

Maak me hoe langer hoe meer zorgen om de corona protocols … Toch allemaal wat link. Ook Jonas met Pogi, die handshake, toch nergens voor nodig en het kan zo’n grote gevolgen hebben …

0
Brabander 14 juli 2022 om 02:57

Ga leven joh

0
Blackcanyon 14 juli 2022 om 06:00

Wout van Aert in zijn hemd gezet door fan. Hij had die trui niet moeten geven. Voor een trui moet je rijden. Overigens ook niet zijn broek, want dan geeft hij de pijp aan Maarten. Nee, achteraf bij de bus had hij die band moeten geven. Dat schept een bijzondere band. Dat zou pas een opluchting zijn.

Was overigens wel weer zo’n trui die met de franse slag gemaakt was. Met een fabrieksfoutje. Rits op de rug. Dat is dus niet handig. Wout kan ‘m zelf niet uitdoen. Hij moet al de hele ronde zeggen tegen de ploegleiders: jullie kunnen mijn rug op. Anders kom je niet van je trui af.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone