Tour 2022: Rafal Majka heeft pijnlijke knie na ongelukje in rit naar Foix

woensdag 20 juli 2022 om 08:40
Tour 2022: Rafal Majka heeft pijnlijke knie na ongelukje in rit naar Foix

foto: Cor Vos

Rafal Majka voerde de zestiende etappe de groep der favorieten aan op de Mur de Péguère, totdat hij plots zijn ketting brak en te voet stond. De Pool kon zijn kopman Tadej Pogacar daarna niet langer ondersteunen. Nu blijkt er nog meer schade: Majka heeft na het ongelukkige moment last van zijn knie.

“Hij brak de ketting en toen dat gebeurde, sloeg zijn knie hard tegen de fiets. Nu heeft hij pijn, een zere knie”, vertelde Andrej Hauptman, ploegleider bij UAE Emirates, aan het Deense TV 2 SPORT. Tadej Pogacar zal hopen dat de klachten meevallen, want Majka is zijn belangrijkste helper in de bergen.

Pogacar zag twee andere klimknechten, George Bennett en Marc Soler, al uitvallen. Soler was ziek en kwam dinsdag buiten tijd binnen, Bennett testte eerder al positief op corona. Ook Vegard Stake Laengen verliet reeds de koers vanwege een positieve coronatest.

Dit artikel delen:

14 Reacties

Polleke 20 juli 2022 om 09:03

Niet de eerste keer dat Campagnolo hen in de steek laat…

0
xistnc 20 juli 2022 om 11:45

Zoals Majka staand op de pedalen aan het hengsten was is het eigenlijk vragen om problemen. Ik weet niet of je dat op Campa kunt schuiven.

0
Merlinappa 20 juli 2022 om 12:21

Wat een onzin. Als ie 600 watt trapt is dat veel, sprinters halen soms het driedubbele met hetzelfde materiaal.

0
Baukema Tomoulin 20 juli 2022 om 09:14

Het zit ze bij UAE niet mee dit jaar in de tour

0
Rick Uiterloo 20 juli 2022 om 09:38

Of is dat de schuld van de ploegleiding?

0
zietemgaan 20 juli 2022 om 09:21

Wie zit het wel mee …

0
Dario Koelkast 20 juli 2022 om 09:39

Israel Premier Tech

0
hjjanssen1973 20 juli 2022 om 10:48

Ineos Grenadiers

0
de adelaar 20 juli 2022 om 10:13

Ik schrijf Majka niet af, die rijd gewoon vooraan de komende 2 dagen! Mooie renner

0
TheBFG 20 juli 2022 om 10:20

Hij ging gisteren natuurlijk al lang niet echt super hard – toen Kuss overnam zag het er wel even anders uit. Dat gaat na die knal niet beter worden lijkt me.

0
TheBFG 20 juli 2022 om 10:18

oh, heet dat een knie in de UAE

0
gelerasmussen 20 juli 2022 om 10:40

Ik heb het zelf ook een keer meegemaakt. Laat ik maar zo zeggen, hij heeft misschien nog geluk dat hij z’n knie heeft geraakt in plaats van een ander lichaamsdeel

0
Wielermop 20 juli 2022 om 10:48

Wel echt random dat je ketting breekt.. ik neem aan dat ze nagenoeg nieuw zijn? Productiefoutje? Ik bedoel, ze trappen behoorlijke wattages maar het is geen baansprinter.

0
Het jachtluipaard van Middelsluis 20 juli 2022 om 12:49

Majka had al lang en breed naar huis gestuurd moeten worden. Blijft van de gekke dat van de pakweg 15 renners (sorry, maar ik heb ze even niet geteld) die tot op dit moment positief zijn getest er 14 naar huis zijn gestuurd en dat uitgerekend de meest belangrijke, Majka, als enige wel nog door mag blijven fietsen. Als Majka ook nog eens zijn blessure goed weet te doorstaan kan hij de grote spil straks zijn die ervoor dat Pogacar toch eventjes het eindklassement pakt.

De regel dat overlegd mag worden bij een positieve test had er nooit mogen komen. Het zorgt voor een onrechtvaardige tour. Punt.

0

Headlines

Populair

Materiaalzone