Tour 2022: Groupama-FDJ schuift Gaudu, Storer, Pinot en Küng naar voren

woensdag 22 juni 2022 om 14:26
Tour 2022: Groupama-FDJ schuift Gaudu, Storer, Pinot en Küng naar voren

David Gaudu - foto: Cor Vos

Groupama-FDJ trekt met een gebalanceerde selectie naar de Tour de France 2022. Het Franse team rekent onder meer op klimmers David Gaudu, Michael Storer en Thibaut Pinot. Voor de openingstijdrit in Kopenhagen is Stefan Küng een belangrijke gegadigde.

Maak de Tour nog spannender!
Met de game WielerFlits Ploegleider beleef je de Tour als een echte ploegleider. Stel je favoriete renners op in je eigen ploeg en verdien elke etappe punten. Kies jij renners uit deze ploeg?
Speel nu mee

Naast de al genoemde kopmannen is ook Valentin Madouas, de nummer drie van de voorbije Ronde van Vlaanderen, van de partij in de Tour de France. De selectie van Groupama-FDJ wordt gecompleteerd door de Canadees Antoine Duchesne, Luxemburger Kevin Geniets en de Fransman Olivier Le Gac.

Gaudu en Storer lijken zich in eerste instantie op een goed algemeen klassement te focussen, maar beide klimmers kunnen ook gaan voor ritsucces. Die laatste rol zal ook de ervaren Pinot invullen. Afgelopen week won Pinot nog een rit in de Ronde van Zwitserland. “De verwachtingen zullen hooggespannen zijn. Maar ik heb vertrouwen in mezelf, ik zal goed rusten. Het belangrijkste voor mij is dat ik kan juichen”, keek hij uit naar de Tour.

voor

Dit artikel delen:

20 Reacties

Jean Dumas 22 juni 2022 om 14:39

Opmerkelijk, geen Reichenbach en Armirail.

Ronellenfitsch 22 juni 2022 om 16:23

Wat is daar opmerkelijk aan? Alleen de Canadees lijkt mij een licht verrassende naam, de rest toch niet.

Brabander 22 juni 2022 om 16:27

Reichenbach is toch gewoon de vaste adjudant van Pinot. Dat is onderhand een eeneiige tweeling. Dus zeker wel opmerkelijk

Rawolf 22 juni 2022 om 14:40

Sterke ploeg wel. Maar zonder goede klassementskopman

Word een Tour voor de aanvallers denk ik zo.

Lalsacien 22 juni 2022 om 15:03

Het is even afwachten wat de plannen van Gaudu zijn.

oborobo 22 juni 2022 om 14:46

Met Pinot is ook altijd wat,zal wel corona krijgen.

tak 22 juni 2022 om 14:47

Storer voor het klassement vind ik ook wel opvallend. Heeft de ploeg dat zo gecommuniceerd?

Alucard 22 juni 2022 om 14:49

Ook benieuwd of dat een conclusie van WF is of niet. Gaat om een potentiele witte trui drager.

Alucard 22 juni 2022 om 14:48

Zou Kung in etappe 5 voor eigen succes mogen gaan, of moet hij de Franse tuimelaars op sleeptouw nemen?

RLM 22 juni 2022 om 15:34

Geniets zou die rol ook moeten kunnen overnemen. Ik hoop dat hij voor eigen kans mag gaan, kan hij weer met 2 man naar de streep die stukken beter sprinten dan hij.

lo squalo dello Stretto 22 juni 2022 om 14:49

Leuk team! Zie Kung wel als een grote kanshebber op geel in de openingsweek. Tijdrit/waaiers/kasseien moeten hem liggen en hij klimt beter dan ooit. Gaudu is misschien de enige die in een spurt bergop Roglic en Pogacar kan kloppen als hij er bij blijft maar voor het klassement zal het niet lukken met die eerste week + tijdrit. Pinot voor een rit en bollen?

Thoin 22 juni 2022 om 15:32

Sterke ploeg, lijkt mij ideaal voor de bollentrui!

Romāns Vainšteins 22 juni 2022 om 15:53

Mooie ploeg. Op individuele kracht inzetten met een goed AK voor Gaudu als eventuele bijvangst lijkt me. Dat gezegd hebbende zullen er best wat ploegen antciperen/hopen op een coronagolf waarvan ze zelf bespaard blijven, dan is je top 10 renner ineens podium-tot-eindwinst kanidaat.

Ivan 22 juni 2022 om 16:16

Ook weer een leuk team. Kung voor de eerste week, Pinot voor de bergtrui en wie weet Storer als gelegenheidsdrager van de witte trui als Pogi de gele trui pakt. Gaudu misschien top 15 of bij veel uitvallers top 10.

Brabander 22 juni 2022 om 16:28

Dit team kan me ook wel bekoren. Verwacht veel van King Küng, die rijdt erg sterk dit jaar

Aart van Woud 22 juni 2022 om 16:46

Goei ploegje hoor!

Kopinkas 22 juni 2022 om 18:07

Lekker team. Ritwinst in de bergen moet er zeker inzitten, en met Madouas, Le Gac en Küng kunnen ze hopelijk de kasseienrit in brand steken.

Verweggistan 22 juni 2022 om 20:15

Daar gaan vijf man gewoon lekker hun eigen doelen nastreven: Storer voor het klassement, Kung een strijd voor geel met de tijdrit, wellicht waaiers en kasseien, Pinot voor de bollen, Madouas voor een etappe, Gaudu voor alles een beetje.

sjoerdtjen 23 juni 2022 om 11:26

Super leuke ploeg, die gaan we veel op televisie zien met kans op (tijdelijk) geel en de bollen!

Pietro Sagano 30 juni 2022 om 17:23

Gaudu voor de bollen…

Headlines

Populair

Materiaalzone