Tour 2022: EF Education-EasyPost in speciale truitjes

dinsdag 28 juni 2022 om 18:21
Tour 2022: EF Education-EasyPost in speciale truitjes

foto: EF Education-EasyPost

EF Education-EasyPost verschijnt vrijdag niet in de vertrouwde truitjes aan de start van de Tour de France. Om de terugkeer van de Tour voor vrouwen te vieren, heeft de ploeg speciale truitjes laten maken voor zowel het mannenteam als het vrouwenteam EF Education-TIBCO-SVB.

EF Education-EasyPost werkte bij de totstandkoming van de wielershirts samen met skateboard- en kledingmerk Palace, net als voor de Giro d’Italia 2020 (toen de ploeg in ‘eendenshirts’ aan de start verscheen). Het leverde een roze kit met een groot vrouwensymbool op voor de renners en rensters van zowel het WorldTeam als het Women’s WorldTeam EF Education-TIBCO-SVB. Ook de racefietsen en de helmen van de teams krijgen een frisse nieuwe look, die past bij de nieuwe kit.

“De aanpassing is onze manier om vrouwen in de sport en de Tour de France Femmes te vieren”, legt ploegmanager Jonathan Vaughters uit. “Het is wild, het is gedurfd, en het is een spannende tijd voor de wielerwereld en het had al lang moeten gebeuren. Het is een eer voor ons team om in deze kit te mogen rijden in aanloop naar de Tour de France voor vrouwen. We gaan ervoor strijden om deze kit en zijn feestelijke boodschap op de voorgrond te houden in de wedstrijd in juli.”

De Tour de France staat van 1-24 juli op de kalender. De Tour de France Femmes gaat op 24 juli, de laatste dag van de wedstrijd voor mannen, van start en duurt tot en met 31 juli.

De opmerkelijke truitjes tijdens de Giro d’Italia 2020 – foto: Cor Vos

Dit artikel delen:

23 Reacties

Quincy Adams (aka voorwiel) 28 juni 2022 om 18:24

Lillik. Maar wel leuk…

Verweggistan 28 juni 2022 om 18:25

Meer verschillende shirtjes dan overwinningen bij EF

johny2 28 juni 2022 om 18:28

Ik dacht eerst dat het om een abortus shirtje ging.

Koers 28 juni 2022 om 18:43

@johny, dan hadden ze er wel langer over nagedacht

AdZ 28 juni 2022 om 18:53

Gelukkig is de verplichte periode van nadenken hier afgeschaft.

Verder mooi te zien dat EF en Rapha echt werk maken van en een goed verhaal hebben bij de diverse jerseys. Het kost wat maar t is ook topkwaliteit, weet ik uit ervaring.

Ik ben fan…

Lay On 28 juni 2022 om 20:36

Je zou denken dat ze na het ontwerpen van die shirtjes ook wel een aantal dagen bedenktijd hadden, maar helaas is daarin niet ingegrepen… :-(

Romāns Vainšteins 28 juni 2022 om 18:58

Prima weer dit, elke keer weer komen ze met iets leuks.

mountainbikster 28 juni 2022 om 19:06

Het gaat om een feestje vieren voor het vrouwen wielrennen. Het maakt mij niet uit waarin de mannen rijden. Het gaat er over dat de dames weer over de Franse wegen weer terug zijn.

Dikke Vrouw 28 juni 2022 om 19:07

Hartstikke geweldig dit !

Dumoulist 28 juni 2022 om 19:22

Marketing op zijn best.

Jean Dumas 28 juni 2022 om 19:47

Slap hoedje erbij, en klaar.

Jos84 28 juni 2022 om 19:56

Education – easytoys

esims 28 juni 2022 om 20:05

Education First, Confirmation Last.

Michiel 28 juni 2022 om 20:12

Oftewel, lifo

fietsvriend 28 juni 2022 om 20:36

Ik vind de helm geloof ik het leukste. Shirt sowieso top.

Hopelijk kijken ze bij JV even mee.

AdZ 28 juni 2022 om 22:03

Helmen en JV… ja, die van Roglic in de laatste tijdrit van de tour van 2020. Die was echt epic!

VerstandOpNul 28 juni 2022 om 22:13

Netjes.. stuk beter dan dat kitscherige shirt van TJV..

Wheely 28 juni 2022 om 22:26

Wat zijn dat voor diertjes?

Al Phila 29 juni 2022 om 08:46

Die staan erbij om de afschaffing van het recht op abortus in de VS aan de kaak te stellen !

Draadband 29 juni 2022 om 00:09

Heeft Jonathan Vaughters echt gezegd dat de nieuwe shirtjes wild en gedurfd zijn ?
Ik snap er helemaal niets van.

havana 29 juni 2022 om 07:49

Deze gaan geen 600 dollar opleveren zoals die Palace-shirtjes van de de Giro…