Tour 2021: Team DSM met Bol, Benoot en Kragh Andersen

dinsdag 22 juni 2021 om 11:45
Tour 2021: Team DSM met Bol, Benoot en Kragh Andersen

Eekhoff, Bol en Benoot maken deel uit van de selectie - foto: Cor Vos

Ook Team DSM heeft zijn selectie voor de Tour de France rond. De belangrijkste speerpunten in de ploeg zijn sprinter Cees Bol en rittenkapers Tiesj Benoot en Søren Kragh Andersen. Met debutant Nils Eekhoff en Joris Nieuwenhuis staan er nog twee Nederlanders aan de start in Brest.

Team DSM staat voor de uitdaging om het succes van vorig jaar te herhalen. In de Tour van 2020 won de ploeg van manager Iwan Spekenbrink namelijk drie etappes. Kragh Andersen was de beste in Lyon en Champagnole en de inmiddels vertrokken Marc Hirschi soleerde naar de zege in Sarran. “Na een succesvolle Tour van 2020 gaan we opnieuw voor dagsucces”, laat ploegleider Luke Roberts weten in een perscommuniqué.

“We hebben een solide sprinttrein voor de potentiële sprintetappes. In de heuvel- en bergetappes zullen we aanvallend koersen. Het doel is om met meerdere kaarten te spelen en de sterkte van de ploeg te benutten. Het is een interessant begin van de Tour, aangezien we normaal beginnen met een proloog, ploegentijdrit of vlakke etappe. De eerste ritten zijn al meteen behoorlijk lastig en dat maakt het uitdagend.”

De volledige selectie bestaat dus uit de eerder genoemde Bol, Kragh Andersen, Benoot, Eekhoff, Nieuwenhuis, Mark Donovan, Casper Pedersen en Jasha Sütterlin. Voor de 22-jarige Britse klimmer Donovan is het, na de Vuelta a España van 2020, zijn eerste Tour de France. Pedersen (25) beleefde vorig jaar al zijn vuurdoop in de Tour en de 28-jarige Sütterlin stond in 2017 al een keer aan de start van de Franse ronde.

Selectie flag-de Team DSM voor de Tour de France 2021 (26 juni-18 juli)
flag-dk Søren Kragh Andersen
flag-be Tiesj Benoot
flag-nl Cees Bol
flag-gb Mark Donovan
flag-nl Nils Eekhoff
flag-nl Joris Nieuwenhuis
flag-dk Casper Pedersen
flag-de Jasha Sütterlin

Dit artikel delen:

21 Reacties

blix 22 juni 2021 om 12:02

Van deze selectie word je nu toch echt niet wild?

FritsvanHoefelen 22 juni 2021 om 12:11

Copypaste van vorig jaar? :P

Ronellenfitsch 22 juni 2021 om 12:12

Bol aan het kwakkelen, Benoot al tijden net niet, Kragh sinds San Remo onzichtbaar. Ze zullen stiekem flink verbeterd moeten zijn, herhaling van vorig jaar lijkt me lastig …

horsm 22 juni 2021 om 12:19

En zelfs Eekhoff, die debuteert in de tour, leek me vorig jaar iets beter.

Murcia 22 juni 2021 om 12:20

Bol krijgt de trein die hij nodig heeft, hopelijk pakt hij de etappezege die hem wat over het dode punt heen kan helpen. SKA is een renner die ik altijd graag zie rijden en die geboren is voor de aanval. Benoot voor de Top 10 AK als alles meezit maar ik zie hem liever ten strijde trekken in de bergen voor een rit.

madeinstars 22 juni 2021 om 12:24

De enige manier waarop Benoot top-10 rijdt, lijkt me een 1998-festina scenario of een 1999-passage du gois scenario.

Murcia 22 juni 2021 om 12:28

@madeinstars
Kan ik je helemaal in volgen maar ik wilde de moed er toch een beetje in houden.:D

FritsvanHoefelen 22 juni 2021 om 12:30

Lijkt me een prima scenario @madeinstars

horsm 22 juni 2021 om 12:45

Benoot gaat toch niet voor een klassement? In het stuk staat dat de ploeg zich op dagsuccessen richt.

harryjohan71 22 juni 2021 om 12:55

Benoot heeft in Zwitserland al laten zien op dit moment niet goed genoeg te zijn voor het AK. Het is dan ook logisch dat hij voor ritoverwinningen gaat

Erik33 22 juni 2021 om 13:15

Waar is Arensman?

Rendo 22 juni 2021 om 13:16

Ik zie niet in hou Benoot een rit gaat winnen, helaas. Zou hem graag eens 3 weken vol op het klassement zien gaan. Na een slechte dag kan ritzeges nog altijd

horsm 22 juni 2021 om 13:24

@Erik, Volgens mij was het plan om Arensman te laten proberen een klassement te rijden in de Vuelta. Maar dan moet zijn vorm natuurlijk wel beter zijn dan nu. De tourploeg gaat 100% rittenkapen.

Martijn Arensman 22 juni 2021 om 15:01

@murcia
In tal van berichtgeving, en ook in dit bericht wordt aangegeven dat de ploeg voor dagsucces gaat.

Ergens gaat het mis. :-)

Erik33 22 juni 2021 om 15:31

Ahhh daar is Arensman.

Marik 22 juni 2021 om 15:36

Papa voelt zich genoodzaakt even te reageren ;)

de adelaar 22 juni 2021 om 14:26

Deze ploeg schijnt zelfs naar zeggen van Thijs Zonneveld zijn renners in sommige gevallen opdraaien voor kosten van de hoogte stages, er is veel onmin en ontevredenheid…. Geen cohesie en vooralsnog geen resultaten dit jaar, geen schim van de ploeg van vorig jaar, geen id of ze verrassen

Martijn Arensman 22 juni 2021 om 15:14

Spannend! Popcorn!

boehoe 22 juni 2021 om 18:13

Waar las of hoorde je dat?

boehoe 22 juni 2021 om 18:02

3 landgenoten. Maar of er een winnaar bij zit?

Deel Koeper 22 juni 2021 om 19:51

Dat wordt hopen op een toevalstreffertje van SKA, de rest wordt vermoedelijk niets.

Headlines

Materiaalzone

Populair