Tour 2021: Onze pooltips voor jouw Scorito-team

zaterdag 26 juni 2021 om 00:00
Video

Daar zijn ze weer! Tien kakelverse pooltips om je op weg te helpen met jouw wielerpool. WielerFlits geeft opnieuw een aantal tips voor jouw team voor de Tour de France.

Van alle wedstrijden op de kalender is er een waarvan iedere wielrenner en wielerfan droomt hem te winnen; de Tour de France. En voor de wielerpooltjes is dat niet anders. Vergeet alle andere pooltjes die je speelt met je familie, vrienden of collega’s. Het draait om de winst in de Tourpool 2021.

Van de aanbevelingen van Youri IJnsen kun je gebruikmaken bij het invullen van je eigen pool, maar het hoeft natuurlijk niet. De grote namen ken je wellicht wel, maar als je geen groot volger bent is het soms knap lastig. Met de tips kun je zomaar een paar plaatsen hoger eindigen.

Schrijf je nu in


Speel dan mee met onze sub-league bij Scorito voor de Tour de France en voeg een extra dimensie toe aan het kijken van de Ronde van Frankrijk. De wielerkenner die de beste selectie samenstelt en aan het einde van de Tour de ranglijst aanvoert, wint een WAHOO ELEMNT BOLT 2.0 Fietscomputer t.w.v. € 279.99,-.

Welke tips neem jij mee in je Tourpool? En hoe ziet jouw selectie eruit? Laat het weten in de reacties.

Dit artikel delen:

20 Reacties

LeoR 16 22 juni 2021 om 11:15

Ballerini in de trein van Bennet .. blijkbaar een zeer gedateerd filmpje. :p

Alderpark 22 juni 2021 om 11:32

Omar Fraile voor 500 duizend is ook een koopje, Herrada, Izaguirre en Cattaneo zijn ook interessante aankopen. Wat betreft Cort ben ik benieuwd of hij zicht echt gaat mengen in de massasprints, zo ja is hij inderdaad een zeer interessante koop.

lampje 22 juni 2021 om 14:03

imo doen er veel teveel sprinters mee wil Cort zich mengen in de massasprints. Zelfde geldt misschien wel een beetje voor Laporte. Al gaan we die wel meer zien dan Cort.

Mis wel een beetje de 500k, 750k secret weapons.

Youri IJnsen 23 juni 2021 om 00:11

Ja, die had ik ook liever opgenomen. Maar ze zijn er deze uitgave niet echt. Althans, vind ik ;-)

mas22 22 juni 2021 om 14:27

Het zijn nou niet echt wereldschokkende vondsten dit. Denk dat het ook handiger was geweest om even te wachten tot alle ploegen helemaal rond zijn.

Schone 22 juni 2021 om 15:41

Bwoah ik zou gaan voor Porte, Fuglsang, Froome, Kruijswijk, Henao, Pedersen, Soler, Bakelants en D. Martin. Dan gaan je knallen joh. #LetourdeDrenthe

Dikke vrouw 22 juni 2021 om 19:55

Ik heb het filmpje niet gezien maar kom niet verder dan Kwiatkowski en majka

Secondant 23 juni 2021 om 06:23

Een analyse van de pooltips voor de Giro van Youri:
1. Cepeda: 1x top-50 en volgens mij geen Scorito punten. Geen gelukkige keuze
2. Caruso: Uitstekende keuze. 2e in het AK en 3e in het bergklassement + een rit gepakt.
3. Molano: 4x top-20 waarvan een 9e plaats het hoogste is. Geen al te beste keuze.
4. Molard: Geen enkele keer top-20. Niet de moeite waard geweest.
5. Grossschartner: Een keer 18e, niet de moeite waard.
6. Q. Hermans: 4x top-20 waarvan 1x 5e. Maar hij was goedkoop dus de gok was het waard.
7. Tesfasio: 4x top-20, waarvan 1x top-10 (8e). Een leuke gok als laatste renner om je ploeg compleet te maken.
8. Carr: Wist niet dat hij uberhaupt mee deed. Hele Giro niet gezien.
9. Formolo: 15e in het AK en 3x tussen plek 9 en 17 gefinisht. Te weinig punten om zijn prijs waard te zijn.
10. Vanhoucke: 1x 3e en 1x 15e, verder zelf geen punten gepakt. Was niet extreem goedkoop en dus wel een flinke gok.

Conclusie: Caruso was de beste tip die men kon wensen. Uitstekend voorspelt. Hermans en Tesfasio waren leuke ploegvullers geweest. Zeven renners vielen toch wel aardig tegen.

Disclaimer: van mijn voorspelling voor de Giro (Guerreiro, Jorgensen, Schultz en Foss) deed alleen laatstgenoemde het naar behoren. Dus ook geen beste score.

lampje 23 juni 2021 om 08:39

De huidige selectie voor de tour zijn bijna allemaal wat duurdere types die de meesten zelf ook wel hadden zien aankomen lijkt me (Woods, Uran, Laporte, Kelderman). Dus grote kans op een nieuwe “Caruso”. Al was die wel erg extreem qua punten :p

lampje 23 juni 2021 om 08:50

Onder de miljoen:
Fraille (Spaans kampioen en pakt vaak vluchten)
Izagirre (nooit echt een topscorer in de tour maar prima dauphine)
Lutsenko (al genoemd)
Mezgec (wel Matthews voor zich in de ranking)
Turgis (13e plaats sprinter zonder concurrentie in de ploeg)
Cosnefroy (kandidaat bollen)
Naesen (haalde in het verleden toch een sloot punten binnen in de tour)
APP (sprokkelaar + jongerenklassement)
Godon (rappe finisher)
Latour
Mohoric
Madouas (slecht seizoen maar kandidaat bollen, sprokkelt nog wat voor witte trui en voor ritwinsten Demare)
Guerreiro (bollen)
Faria da Costa (pakt altijd een vlucht + sprokkelpunten Pogacar)

Panache 23 juni 2021 om 11:57

Ik speel scorito niet, omdat ik geen fan ben van spelletjes die in het water vallen na de eerste de beste valpartij. Maar is een Küng niet interessant? Scoort 2x top 4 in de tijdrit, schijnbaar bonuspunten als Demare wint en kan zelf mee in de vroege vlucht in heuveletappes.

timedinho 23 juni 2021 om 12:42

Ik zou bij 2 tijdritten dat geld eerder in een sprinter/klassementsrenner stoppen en de tijdritten vullen met mannen die hier kunnen scoren maar ook andere kwaliteiten hebben als roglic, poga, Thomas, porte, uran, kelderman, Alaphilipe etc. Als Walscheid niet kapot is na de Giro kan ie misschien ook nog wel wat opleveren. Sprint regelmatig mee voor plek 7-15 en heeft in de giro laten zien over een prima tijdrit te beschikken.

Secondant 23 juni 2021 om 13:14

Met exact die gedachte heb ik Bissenger geselecteerd. EF Education zal niet zo snel (veel) etappes winnen, maar Bissenger mag denk ik meer mee in de vlucht vergeleken met Kung (die volgens mij een rol in de sprinttrein heeft).

jv88 23 juni 2021 om 16:02

Aranburu
Poels gezien het rijden van Bahrein
Ebh wel vaker afgeschreven en mengde zich dan toch.

Verweggistan 23 juni 2021 om 16:26

Het moment waarop jullie natuurlijk gewacht hebben, mijn 5 pooltips. Gelukkig heeft Youri ditmaal de nodige ruimte opengehouden om ook nog wat interessante namen te noemen.

In het algemeen klassement gaat Cristian Rodriguez (Total) verrassen met een mooie plaats tussen 10-15. Wil je ze net iets obscuurder: Georg Zimmermann (Wanty) voor een plekje tussen 15-20, maar wel punten voor het jongerenklassement. En mocht je nog een tijdrijder zoeken: Stefan de Bod (Astana)

Dagzeges:
Ide Schelling (Bora) gaat een etappe winnen uit een vluchtersgroep in een overgangsetappe. Al zou het ook kunnen dat Toms Skujins (Trek) hem toch te snel af is.

Aurelien Paret-Peintre (Ag2r) wint een mooie bergrit.

en Elie Gesbert (Arkea) doet al verrassend goed voorin mee in zijn eigen Bretagne, zal een paar dagen de bergtrui dragen en wint ook nog een lastige etappe.

Voor de sprints is het lastig. Naast de grote namen doen er niet echt sprinttalenten/verrassingen mee. Maar Max Walscheid hoeft bij Qhubeka naar niemand om te kijken en kan best een paar keer top10 sprinten. Voor de lastigere aankomsten behalen ook Damian Godon (Ag2r) en Alex Aranburu (Astana) mooie ereplaatsen.

In totaal toch stiekem 10 namen gedropt en dan hebben we nog de aanvaller van deze Tour te goed: Ik denk dat Jeremy Cabot (Total) niet van het scherm te slaan zal zijn, en omdat ik toch al dubbel zoveel namen noem, ik verwacht dat Franck Bonnamour (B&B ) zijn vaste maatje zal worden.

TdFer 24 juni 2021 om 04:24

@Verweggistan Wat denk je van Bissegger van EF Education? In tijdritten zal hij hoog eindigen maar zie je hem daarnaast ook meedoen in andere etappes?
En Eekhoff voor de sprint? Of toch alles op Bol bij DSM?
Gaat Cattaneo volledig in dienst moeten rijden van Alaphilippe? Of denk je dat hij ook voor een mooi klassement kan gaan?
En hoe hoog schat je Latour, O’Connor, Haig en Hamilton in voor de GC?
Bij B&B Hotels hebben ze niet echt een klassementsrenner dus is het mogelijk dat Pacher kan verrassen?

Verweggistan 24 juni 2021 om 17:54

-Bissegger zal er wel invliegen denk ik. Maar of het ook nu al resultaat oplevert weet ik niet. In de Giro zou hij een etappe kunnen winnen, Tour is misschien nog een stapje te hoog.

– Eekhoff verwacht ik niet

– Cattaneo is een prima klassementsrenner en kan ook nog top10 rijden door mee te gaan in ontsnappingen, dus als Flip echt niet voor een klassement gaat, maar voor ritzeges, is top10 mogelijk.

– Van allevier verwacht ik niet zo veel. Voor de aussies pas hun eerste Tour. Ik denk dat O’Connor sowieso voor ritzeges gaat. Mochten die anderen eventuele waaiers overleven verwacht ik dat Hamilton veel gaat verliezen in de laatste week en Haig misschien naar plaats 15 rijdt. Latour hetzelfde als Hamilton, aanklampen en dan in de laatste week verliezen of al ergens een waaier missen.

En Pacher presteerde vorig jaar op zijn max denk ik. Dus ik verwacht daar niet veel van, sowieso geen klassement.

Alderpark 24 juni 2021 om 18:08

Interessante tips en wat denk je van Fraile en Herrada?

Alderpark 24 juni 2021 om 18:12

En nu we toch bezig zijn wat te denken van Mclay en Mezgec, zullen die in de sprints in dienst moeten rijden of soms toch voor eigen kans mogen gaan?

Matjieu 24 juni 2021 om 20:15

Ookal is de Tour ontzettend sterk bezet, zie ik toch nog wel een aantal goedkope (1 mil. of minder) pareltjes eerlijk gezegd:
– Higuita (1 mil) kan punchen, kan klimmen, kan klassement rijden en gaat op voor punten in het jongeren klassement.
– Asgreen (1 mil) is een sterke aanvaller, die ook voor de tijdrit punten gaat opleveren. Kan ook sprinten in een uitgedunde groep.
– Aranburu (1 mil) heeft al veel top-10 noteringen neergezet dit seizoen en lijkt klaar voor zijn definitieve doorbraak als puncheur en sprinter na een moeilijke etappe.
– Lutsenko (750k) laat dit seizoen zien dat die sterk bergop kan rijden en kan tijdrijden. Zal denk ik voor de Tour zijn ritten uitkiezen, dus garantie op punten.
– Naesen (750k) kan je opschrijven voor de eerste paar dagen en voor overgangsritten.
– Meurisse (500k) kan best eens een goed AK rijden en lift mee op de punten van VDP mocht je die de 3 mil niet waard vinden.
– Turgis (500k) reed een uitstekend voorjaar en kan meedingen om ereplaatsen in de eerste drie dagen. Kan ook een sprint aan, maar dan wel positie 5 tm 15. Gaat wel punten opleveren voor je poule.

Headlines

Materiaalzone

Populair