Tour 2020: Ilnur Zakarin blijft in koers ondanks ribbreuk

donderdag 10 september 2020 om 10:00
Tour 2020: Ilnur Zakarin blijft in koers ondanks ribbreuk

foto: Cor Vos

Ilnur Zakarin is niet ongeschonden uit de elfde Tourrit gekomen. Aan zijn val in de neutralisatie in aanloop naar de officiële start hield de Russische klimmer van CCC een niet-verplaatste breuk van een linkerrib over. Desondanks blijft hij in koers.

Zakarin was gisteren bij het buiten rijden van startplaats Châtelaillon-Plage betrokken bij een val op een rotonde. De klimmer was weliswaar in staat de etappe uit te rijden, maar had pijn aan de ribben en werd na afloop onderzocht. Röntgenfoto’s brachten vervolgens een niet-verplaatste breuk aan de zesde linkerrib aan het licht.

“Op dit moment blijft Ilnur in koers”, laat ploegdokter Daniele Zaccaria weten via het team. “We voeren enkele conservatieve behandelingen uit, die niet in gevaar komen door te koersen. We zullen de toestand van Ilnur blijven volgen en zodoende verdere beslissingen nemen.” Zakarin staat na elf etappes 32e in het klassement.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Polleke 10 september 2020 om 10:15

Zakarin én zijn dokter naar huis sturen, Zakarin mag weer meedoen als hij genezen is maar zijn dokter voor mijn part nooit meer…

KnightBiker 10 september 2020 om 10:21

zal jou eens naar huis sturen… ;)

Polleke 10 september 2020 om 12:15

Daar heb ik niet van thuis…

peterwinnen 10 september 2020 om 10:22

Zou ik ook doen als ik in de vorm van mijn leven was.

Scott Sunderland 10 september 2020 om 10:31

Ja en misschien kan hij dan met hangen en wurgen inclusief veel pijn de Tour uitrijden. Maar wie is daarbij gebaat ?

Groningen 10 september 2020 om 11:37

Dat is inderdaad de vraag. Poels meent misschien Landa nog te kunnen/moeten helpen, maar met welk doel kwelt Zakarin zich nog?

Milanjacks 10 september 2020 om 10:32

Poels lijkt nu eindelijk enigzins hersteld van zijn valpartij in etappe 1. Vergelijkbare blessure. Zakarin richt zich op de sprint in Parijs?

Westland95 10 september 2020 om 10:48

Blijft het zo ongelofelijk stom vinden om met dergelijke breuken rond te blijven rijden. Zeker als je al als een natte krant rondrijdt en niks te verdedigen hebt.

Murcia 10 september 2020 om 11:32

Met zijn kwaliteiten als daler zou ik zeker uitstappen overwegen. De kans op nog een valpartij is bij hem gezien het vele bergaf wat nog gaat komen aanzienlijk te noemen.

girardengo 10 september 2020 om 11:55

Ja, zeker. Zakarin zien dalen is zenuwslopend en roept de vraag op waarom hij dit niet goed leert.

ProfrondeZevenbergen 10 september 2020 om 12:26

Uitstappen en voorbereiden op de Giro.

hartstikkebedankt 10 september 2020 om 13:59

Beter niet, zie de eerste tijdrit daar. Scherpe afdaling

Turtlehead 10 september 2020 om 12:30

Te kort tijd om te ‘herstellen’ voor de Alpen, dus ik ben benieuwd hierlangs hij gaat doorrijden…

Wel typisch domme val van Zakarin. Stikkie afsnijden op rotonde en dan knal van opzij tegen een Bordje ‘rotonde’.

Headlines

Materiaalzone

Populair