Tour 2019: Zo staan de favorieten ervoor op de eerste rustdag

dinsdag 16 juli 2019 om 09:00
Tour 2019: Zo staan de favorieten ervoor op de eerste rustdag

foto: Cor Vos

Na tien dagen koers is het klassement van de Tour de France flink opgeschud. De ploegentijdrit zorgde voor de eerste verschillen, waarna de bergetappe naar La Planche des Belles Filles voor de eerste schifting bergop zorgde. Redelijk onverwachts kwam daags voor de rustdag nog een waaierrit met de nodige verschillen. WielerFlits zet alle verschillen op een rij


Top-10
1. flag-fr Julian Alaphilippe
2. flag-gb Geraint Thomas op 1m12s
3. flag-co Egan Bernal op 1m16s
4. flag-nl Steven Kruijswijk op 1m27s
5. flag-de Emanuel Buchmann op 1m45s
6. flag-es Enric Mas op 1m46s
7. flag-gb Adam Yates op 1m47s
8. flag-co Nairo Quintana op 2m04s
9. flag-ie Daniel Martin op 2m09s
10. flag-it Giulio Ciccone op 2m32s (verloor vandaag 2m09s)

Binnen zes minuten van het geel
11. flag-fr Thibaut Pinot op 2m33s (verloor vandaag 1m40s)
12. flag-at Patrick Konrad op 2m46s
13. flag-co Rigoberto Urán op 3m18s (verloor vandaag 1m40s)
14. flag-es Alejandro Valverde op 3m18s
15. flag-fr Romain Bardet op 3m20s
16. flag-dk Jakob Fuglsang op 3m22s (verloor vandaag 1m40s)
20. flag-au Richie Porte op 3m59s (verloor vandaag 1m40s)
21. flag-es Mikel Landa op 4m15s (verloor vandaag 2m09s)
22. flag-nl Bauke Mollema op 4m25s (verloor vandaag 1m40s)
23. flag-fr David Gaudu op 4m32s (verloor vandaag 2m17s)
25. flag-it Fabio Aru op 5m57s (verloor vandaag 2m09s)
26. flag-fr Guillaume Martin op 5m59s (verloor vandaag 2m09s)

Op meer dan elf minuten
27. flag-nz George Bennett op 11m11s (verloor vandaag 9m41s)
30. flag-it Vincenzo Nibali op 14m00s (verloor vandaag 5m04s)
43. flag-ca Michael Woods op 25m13s (verloor vandaag 9m41s
47. flag-nl Wilco Kelderman 27m26s (verloor vandaag 46s)
64. flag-ru Ilnur Zakarin op 40m06s (verloor vandaag 2m14s)

Dit artikel delen:

34 Reacties

platteprijs 15 juli 2019 om 18:41

Mooi overzicht WF!

Fast Freddy 15 juli 2019 om 19:00

Lekker bezig dat EF, er zijn vandaag een hoop verliezers, maar Woods spant de kroon. Z’n hele klassement om zeep.

Utrecht19 15 juli 2019 om 19:10

Wanneer je al op 16 minuten stond zal deze 9 minuten zijn klassement echt niet om zeep hebben geholpen

IlPirata 15 juli 2019 om 19:47

@Fast Freddy zijn klassement was al om zeep.

Sauerpraum 16 juli 2019 om 02:56

hahaha, hij had van tevoren al aangegeven niet voor een klassement te zullen gaan, maar voor etappes, dus ja…

Viktrodriguez 15 juli 2019 om 19:01

Hoeveel van de laatste groep waren er überhaupt met ambitie gestart? Lijkt meer op naam geselecteerd dan op iets anders?

stephano 15 juli 2019 om 19:15

Edit redactie: Bedankt, is aangepast!

Erica-de-moeder-van-Niki 15 juli 2019 om 19:26

Ik vraag me af hoe ver Alaphilippe nog kan komen, als hij zijn best doet. Niemand lijkt er tot nu toe van uit te gaan dat hij een podiumkandidaat is, maar met sterke (klim) tijdritten in San Juan en Paris-Nice, en zijn klimcapaciteiten, zou ik hem niet uitvlakken. Met 1:12 op de nummer twee momenteel….

Lucas1234 15 juli 2019 om 19:36

Ik ben zeker benieuwd echter is Alaphilippe, echter ligt zijn kracht bij de korte explosieve klims, ik verwacht niet dat hij stand houdt in de Alpen, met beklimmingen van 20-30 km lang.

koos verrek 15 juli 2019 om 20:06

Effe serieus Ala hebt al zoveel gegeve de eerste echte berg verliest die minuten

Stevo1 15 juli 2019 om 21:39

Zijn team en hijzelf lijken er ook niet van uit te gaan, getuige zijn kopbeurten nog voor het gebroken was met een boel renners van zijn ploeg nog om zich heen.
Die geniet enorm van de tijd, pakt zijn etappes mee, maar zal het ergens gaan laten lopen.

Sauerpraum 16 juli 2019 om 03:00

Een beetje zoals Voeckler (waar hij in mijn ogen erg zijn best doet om qua aanstellerij op te lijken) in de Tour van 2011 deed zou best mogelijk zijn. Die eindigde toen als 4e.

IlPirata 15 juli 2019 om 19:47

FDJ met Pinot en Gaudu vol in de aanval, dat wordt spektakel in de Pyreneeën . Landa ook natuurlijk.

Natte spons 15 juli 2019 om 22:22

Pinot juist enorm zonde dat hij nu zoveel verliest.

IlPirata 15 juli 2019 om 23:09

@Natte spons Eens

Evan Evans 15 juli 2019 om 20:00

Het is qua komend wedstrijd verloop een stuk interessanter geworden. Renners die vandaag tijd verloren zullen in de aanval moeten.

Sebas 15 juli 2019 om 21:58

Dat denken we ieder jaar. Zolang die twee van Ineos niet bij de verliezers horen, geloof ik niet in een open en aanvallende koers. Ineos is te goed en legt de aanvallende concurrenten straks ‘gewoon weer’ lam.

guyremgabdel 15 juli 2019 om 22:06

Ik geloof al lang niet meer in sinterklaas. Ineos zal controlerend rijden en altijd wel hulp krijgen van een of andere ploeg. Ik vrees dat de TDF gedaan is.

Evan Evans 15 juli 2019 om 23:07

Pinot, Landa en Fugelsang zijn wel degelijk renners die de lef hebben om de aanval te zoeken. Ineos heeft alleen Thomas en Bernal in het hooggebergte en misschien die laffe fietser van een Poels. De tour is nog niet beslist en Thomas gaat ‘m sowieso niet winnen.

Sauerpraum 16 juli 2019 om 03:01

Waarom zou Thomas hem sowieso niet gaan winnen, heb je een hit op hem besteld ofzo?

Jungle Man 15 juli 2019 om 20:02

Landa gaat , denk ik, toch een keer merken dat ie de giro al in de benen heeft.

Franco Ballerini 15 juli 2019 om 20:12

Adam Yates staat er goed voor. Ik zie hem deze Tour wel winnen.

Romano1800 15 juli 2019 om 20:24

Nou met die tijdrit van Thomas pakt die op de meeste klassenmentsmannen minimaal een halve minuut tot een minuut , ga er dan maar aanstaan dan zal het redelijk beslist zijn , tenzij Thomas ook weer brokken maakt of ze natuurlijke slechte dag . Anders zie ik een saaie tour voor me hoop dat ik het mis heb maar ben er bang voor

lander luypaert 15 juli 2019 om 20:31

Dan Martin maakt ook mooie sprong!

Wheely 15 juli 2019 om 21:53

Eigenlijk moet je Alaphilippe buiten dit overzicht houden om een beeld te krijgen van de situatie. Denk niet dat er iemand is die denkt dat hij de Tour kan winnen.

Kortom rekenen vanaf Thomas en dan staat er nog een vrij grote groep binnen een minuut.

Samlambeej 15 juli 2019 om 21:55

Ineos hoeft nu al helemaal niet te reageren op aanvallen van Pinot of Fuglsang.

leegloper 15 juli 2019 om 21:56

Erg jammer dat Pinot en Fuglsang zo veel tijd verliezen. Het wordt er helemaal niet spannender op, als Thomas extra marge heeft. Die kan gewoon zijn knechten laten werken, omdat een beperkt verschil al voldoende is om de marge groot genoeg te houden.

salem 15 juli 2019 om 22:47

Gesink liet vorig jaar zien hoe je de knechten van ineos kapot kunt rijden. Movistar deed een paar dagen geleden ook een poging, maar toen Valverde als laatste van kop ging zag je quintana weer om zich heen kijken. De rest doet sowieso niets.

De tour is allang beslist…

KennyKlimmen 16 juli 2019 om 00:13

Zullen we het dan maar op papier afdoen?

TND 16 juli 2019 om 08:12

Wel zonde voor Landa dat hij juist vanwege pech zoveel verliest. Hij zat er namelijk ‘gewoon’ bij.

TrEb 16 juli 2019 om 09:12

Raar en een willekeurig overzicht. Barguil staat 17e en wordt niet benoemd terwijl bijv. Guilaime Martin wel genoemd wordt (26e).

@redactie wat is hier de reden van? Ik zie Barguil nog wel toptien rijden.

Dumoulist 16 juli 2019 om 10:43

Die Mas staat ook nog heel erg dicht voor iemand die piekt in de slotweek. Verwacht een mooi gevecht tussen hem en Bernal met hopelijk Kruijswijk op drie.

Jean Dumas 16 juli 2019 om 11:30

Alles boven de 3 minuten is kansloos voor de Touroverwinning.

Robbert 16 juli 2019 om 13:35

Wordt nog een mooie Tour.

Ik zie Kruijswijk wel stunten, zeker met Jumbo in de huidige flow.
Quintana, Yates, en Mas staan er ook nog goed voor…

Ik ben heel benieuwd hoe de 22-jarige Bernal week 3 gaat verteren….. en Thomas -weinig wedstrijdkilometers in de benen- kan ook zomaar een keer de man met de hamer tegenkomen, al oogt het bij Ineos vooralsnog erg solide….

Laat de bergen maar komen…..