Tour 2019: Starttijden ploegentijdrit in Brussel

zondag 7 juli 2019 om 13:00
Tour 2019: Starttijden ploegentijdrit in Brussel

foto: LaPresse

Zondag gaat de Tour de France verder met een ploegentijdrit! In en rondom Brussel leggen de teams een parcours van 27,6 kilometer af. De eerste tijdsverschillen tussen de klassementsmannen zullen hier ontstaan.

Kan Mike Teunissen zijn leiderstrui behouden? Die kans is goed mogelijk. Zijn team Jumbo-Visma geldt namelijk als een van de favorieten om de ploegentijdrit te winnen. Zij rollen om 16.15 uur als laatste van het startpodium.

Bijna twee uur eerder bijt Team Ineos het spits af. Het team van Egan Bernal en Geraint Thomas begint om 14.30 uur aan hun tijdrit. De teams vertrekken om de vijf minuten.

Starttijden ploegentijdrit flag-fr Tour de France
14.30 flag-gb Team Ineos
14.35 flag-fr Arkéa-Samsic
14.40 flag-kz Astana
14.45 flag-fr Groupama-FDJ
14.50 flag-fr AG2R La Mondiale
14.55 flag-es Movistar
15.00 flag-fr Total Direct Energie
15.05 flag-pl CCC
15.10 flag-ae UAE Emirates
15.15 flag-us Trek-Segafredo
15.20 flag-ru Katusha-Alpecin
15.25 flag-fr Cofidis
15.30 flag-za Dimension Data
15.35 flag-de Sunweb
15.40 flag-de BORA-hansgrohe
15.45 flag-be Lotto Soudal
15.50 flag-au Mitchelton-Scott
15.55 flag-bh Bahrain Merida
16.00 flag-us EF Education First
16.05 flag-be Deceuninck-Quick-Step
16.10 flag-be Wanty-Gobert
16.15 flag-nl Jumbo-Visma

Mis niets van de ploegentijdrit in ons Liveblog

Dit artikel delen:

24 Reacties

FFD 6 juli 2019 om 19:59

Dat is niet ongunstig, zijn alle tijden duidelijk.. Ineos voor mij de favoriet (voor wie niet?). Maar vlak Sunweb ook niet uit. Bahrain en Mitchelton natuurlijk ook kanshebbers. Ik heb er zin in!

lnnrt 6 juli 2019 om 20:05

Ineos gaat in ieder geval heel lang in de hotseat zitten. Moeten ze dan met de hele ploeg? Niet best voor het herstel. Sowieso heel ouderwets zo’n hotseat eigenlijk.

Martino87 6 juli 2019 om 20:42

Zo lang hoeven ze er ook weer niet te zitten. Jumbo start 1 uur en 45 minuten later en Ineos zal niet meteen na binnenkomst op die hotseats gaan zitten.

Mwielerfan 6 juli 2019 om 21:47

Hotseats zijn juist behoorlijk nieuw

Sonsbach Allstars 7 juli 2019 om 08:54

Bahrain onder normale omstandigheden een outsider inderdaad. Caruso en Mohoric zijn echter behoorlijk gehavend na gisteren en dat zou ze wat plekjes kunnen kosten

Deel Koeper 6 juli 2019 om 20:09

Vraag me af wat er zou gebeuren als zo’n renner (of team) gewoon vertrekt en weigert om 3 uur op een stoeltje te gaan zitten.

FDJ 7 juli 2019 om 08:28

Dan zullen ze morgen in het nieuwsbericht juryrapport etappe 2 staan en wat Zwitserse Francs armer zijn.

jacques 6 juli 2019 om 20:20

waarom doen ze niet een hometrainer achtige hotseat maken

Random wielerliefhebber. 6 juli 2019 om 21:15

Thomas en Bernal zullen wel ff gaan losfietsen, de camera mag tegen de mindere goden van Ineos aankijken voor een uur en 20 minuten ;p

Vincent Lacressonniere 6 juli 2019 om 23:29

Wat een vreemd gebruik van de Nederlandse taal

Ultras100 6 juli 2019 om 20:35

Hoe belangrijk is Groenewegen in de tijdrit?

jooprioolpijp 6 juli 2019 om 21:34

Hij is geen 'motor' in de ploeg zoals van Aert en Martin, maar zoals bij elke renner in de TTT, als hij z'n kopbeurten pakt kan de rest (relatief) rusten. Die overnames zullen nu wellicht wat korter zijn. Ik verwacht dat hij zich leeg rijdt en d'r dan afwaait.

xistnc 6 juli 2019 om 23:37

Groenewegen deed met oa Jansen en Teunissen de ploegentijdrit van Hammer Stavanger (49km). Ze werden door CCC op 1m20 gereden en door een C-ploeg van Ineos op een minuut.

Het relatief belang van sprinters en de sprinttrein kan toenemen als de afstand korter is en als ze kunnen afwisselen met grotere motoren, zoals morgen allebei het geval is.

FDJ 6 juli 2019 om 21:39

Ineos heeft geen enkele referentie. Ik denk daarom ook dat ze niet de topfavoriet zijn. Verwacht heel veel van Jumbo, maar ook van EF.

Mwielerfan 6 juli 2019 om 21:48

Ef is dit jaar ook verbeterd inderdaad, niet alleen langeveld. En ze hebben van vroeger de kennis misschien nog van Garmin?

Robbert 6 juli 2019 om 21:58

Geraint Thomas is ook licht gevallen. Als gevolg daarvan >100 gefinisht…
Ineos is vandaag als slechtste team geëindigd- en mag daarom morgen als 1e van de rollers af….. lijkt me niet bepaald een voordeel….

Vincent Lacressonniere 6 juli 2019 om 23:31

Is dat het criterium? Betekent dat dan ook dat Wanty vandaag de beste ploeg was na Jumbo? tour geslaagd zou je zeggen ;)

embargo 7 juli 2019 om 01:57

Ja Vincent, ze waren vandaag 13, 21 en 23 (de beste 3 worden gerekend per etappe) dus eindigden erg hoog.
Jumbo Visma was trouwens 1, 15 en 17.
Ineos 80, 81 en 111

Marik 7 juli 2019 om 08:21

Gisteren had je heel veel verdiend als je op Teunissen had gewed. Ik denk dat ik maar eens langs Unibet ga en €1000 op Cofidis zet.

Koers 7 juli 2019 om 08:26

Hoe komt deze volgorde tot stand?

pirazzi 7 juli 2019 om 08:27

Dit moet toch anders kunnen, bijvoorbeeld op een vliegveld alle ploegen tegelijk laten starten. Dan is er geen nadeel wat betreft weersomstandigheden.
@ Koers De volgorde van het klassement voor ploegen van laatste naar eerste.

SvB 7 juli 2019 om 13:00

Mooi idee, maar waar vind je een plak alsfalt van circa 30 km in rechte lijn breed genoeg voor alle teams? Met roeien pak je een breed kanaal

Brabander 7 juli 2019 om 13:55

Je zou dat alleen op een grote zoutvlakte kunnen doen

pirazzi 7 juli 2019 om 14:15

Ze kunnen toch rondjes rijden.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair