Tour 2019: Lekke band verstoort Elia Viviani’s sprint

vrijdag 12 juli 2019 om 19:24
Tour 2019: Lekke band verstoort Elia Viviani’s sprint

foto: Cor Vos

Elia Viviani was dinsdag nog de snelste in de sprint om de vierde Touretappe, maar vandaag in Chalon-sur-Saône moest hij genoegen nemen met de zesde plaats. De Italiaan verklaarde na afloop dat hij in de finale gehinderd werd door een leeglopende band.


“Na de laatste bocht merkte ik dat mijn wiel niet stabiel was. Toen besefte ik dat ik een lekke band had en dat ik niet normaal zou kunnen sprinten”, liet Viviani na afloop weten. “Het was brute pech en dat maakt me verdrietig, want de jongens werkten hard om de vluchters terug te halen en positioneerden me vooraan met de finish in zich. Maar ook dat is topsport en je kunt niets doen in zo’n situatie.”

De zevende etappe was de laatste kans voor sprinters in de openingsweek, omdat de karavaan dit weekend in het Centraal Massief verblijft. Daarom had Deceuninck-Quick Step de handen ineen geslagen met Jumbo-Visma in de achtervolging op de vluchters Stéphane Rossetto en Yoann Offredo. Nadat de kopgroep op ruim tien kilometer van de streep was ingerekend, loodste de trein van Viviani hem naar de streep. Daar moest hij de zege laten aan Dylan Groenewegen.

Dit artikel delen:

22 Reacties

pirazzi 12 juli 2019 om 19:28

Hij had het in zich met de finish in zicht, helaas een leegloper.

Titaantje 12 juli 2019 om 19:36

De trein was klaar, ik dacht dat hij zou winnen. Volgende week wer een kans.

Groningen 12 juli 2019 om 19:37

Waarom dan niet eens proberen op de verrassing te spelen en een gat laten vallen?

dikkechaap 12 juli 2019 om 19:37

Dat verklaart wel wat. Zijn sprint zag er belachelijk traag uit.

leegloper 12 juli 2019 om 19:44

Altijd weer die leeglopers.

Romāns Vainšteins 12 juli 2019 om 19:45

Ssssssssssssssssssssssssshit happens.

Guushovd 12 juli 2019 om 19:54

plus drie gebroken spaken en een vlieg in zijn oog. het kan natuurlijk, maar als hij dan nog 6e wordt, dan heb ik er toch een vraagteken bij.

Fast Freddy 12 juli 2019 om 20:16

En de airco was ook nog stuk vannacht…., huilie huilie

west 12 juli 2019 om 22:31

Hij stond met zn lege band bij de reporters. Dus of hij heeft em na de finish als excuus stiekem lekgestoken, of hij had een lekke band….

Mwielerfan 13 juli 2019 om 11:09

Misschien de sprint eens kijken? Je ziet dat hij de beste positie heeft door leadout en dan als het echt begint helemaal niet echt aan kan zetten. Door de goede start positie haalt maar een deel hem in en wordt ie 6de. Volge

Franco Ballerini 12 juli 2019 om 19:59

Tegen een goede Groenewegen, Ewan of Bennett(Levefre doet weer een goede deal) legt Viviani het altijd af.

Ivanoviclover 12 juli 2019 om 22:28

Niet met deze lead out Deceuninck.

west 12 juli 2019 om 22:33

Daarom heeft ie dinsdag gewonnen?

borg 12 juli 2019 om 23:08

Qua intrinsieke snelheid misschien wel, maar de lead out van vandaag was nagenoeg perfect en hierdoor begint hij toch wel ideaal aan de sprint.

Mwielerfan 13 juli 2019 om 11:14

Dit jaar vind ik Viviani net wat minder dan die twee. Vorig jaar maakte hij wel kans

Jotham Schoonhoven 12 juli 2019 om 20:12

Viviani is op een vlakke finish echt wel sneller dan ewan. Schat hem even hoog in als Bennett. Groenewegen is nu gewoon de snelste. Kittel in vorm zou er wel bij in de buurt komen

droomteam 12 juli 2019 om 20:37

Ik denk dat Kittel nooit meer in vorm komt !Dar is het al te lang voor geleden . Net als Greipel niet .

Brabander 12 juli 2019 om 20:39

Viviani wordt hier door velen consequent nogal onderschat. Hoort natuurlijk gewoon bij het topsprintersgilde

nibali 12 juli 2019 om 21:54

Vivianni is 34 tijd om afscheid te nemen

Brabander 12 juli 2019 om 22:29

Viviani is 30. Een jonge God vergeleken bij 'jou', 'nibali'

Ivanoviclover 12 juli 2019 om 22:29

ViviaNi is 30.

Mwielerfan 13 juli 2019 om 11:15

Is nibali niet 34?