Tour 2019: Lefevere hoopt op hulp van Jumbo-Visma

donderdag 11 juli 2019 om 08:55

Patrick Lefevere hoopt dat Jumbo-Visma in de eerste bergetappe van de Tour de France zijn ploeg Deceuninck-Quick-Step helpt. Dat liet hij weten in Tour du Jour. De CEO van de Belgische formatie verdedigt in de rit naar La Planche des Belles Filles de gele trui met Julian Alaphilippe.


Lefevere geeft aan dat Deceuninck-Quick-Step het meest verantwoordelijkheid neemt. “Het ganse jaar. Je ziet altijd blauw op kop, het is altijd wij die rijden. Nu hopen we dat onze Nederlandse vrienden van Jumbo-Visma ons een beetje gaan helpen”, aldus Lefevere. Hij denkt daarbij terug aan een eerdere samenwerking in de waaierrit tijdens de Tour van 2013. “Waarom zou het nu niet kunnen?”

Namens Jumbo-Visma reageert Grischa Niermann gevat op de uitspraken van Lefevere. “Natuurlijk hoopt hij daarop, maar ik denk dat de etappe van morgen Alaphilippe ook nog wel moet liggen”, zegt de Duitser. Hij acht de kans klein om met een van de Jumbo-Visma-renners, bijvoorbeeld kopman Steven Kruijswijk, de gele trui over te nemen. “Ook al is dat wel een heel grote droom. Ik denk dat het aan Deceuninck is om te controleren.”

Dit artikel delen:

26 Reacties

Jotham Schoonhoven 11 juli 2019 om 09:00

Bennet de plus sowieso niet. Wout eigenlijk ook niet die kan belangrijk zijn bij positsioneren. Als martin de eerste klim overleeft zou hij best op kop mogen gaan rijden.

wiebipedia 11 juli 2019 om 09:15

Niermann denkt toch niet echt dat ALaphilipe hier de trui kan behouden ten koste van Kruijswijk?
En Lefevre met z’n; “het ganse seizoen zien we blauw voorop…” We zien blauw voorop in de laatste meter koers! Erg knap, maar ik heb nou niet de indruk dat DSQ vaak het gewicht van de koers op zich neemt

dikkechaap 11 juli 2019 om 09:31

Zou me niet eens erg verbazen als flip erbij blijft vandaag.

Quickstep neemt wel relatief vaak het gewicht van de koers op zich. Dat is alleen geen verdienste, maar dommigheid.

EddyB1958 11 juli 2019 om 09:40

Alleen de laatste kilometer, wiebipedia ? Dan droeg Tim Declercq al die kilometers een verkeerd truitje?

wiebipedia 11 juli 2019 om 09:46

Declercq staat dus niet eens in de top 150 met de meeste racedagen dit seizoen, dus dat zal meevallen

Hensie 11 juli 2019 om 12:04

@dikkeschaap

Maar die dommigheid levert ze verdomd veel overwinningen op.

Man met de hamer 11 juli 2019 om 09:25

Die Lefevere is de Trump van de wielerwereld.

dikkechaap 11 juli 2019 om 09:30

Hij heeft alleen iets grotere handen.

EddyB1958 11 juli 2019 om 09:42

Gezien het kapsel zoek ik het toch eerder bij jullie Nederlanders om een lookalike te vinden voor Trump. Ik denk aan Geert Wilders.

Voorgeborchte 11 juli 2019 om 09:46

Wat een onzin. Oké hij heeft een heel polariserend karakter en kan soms in de media wat manipulatief zijn, maar het had een groot verlies geweest voor het wielrennen moest hij er niet zijn. Dat kan je van Trump en de politiek absoluut niet zeggen.

horsm 11 juli 2019 om 09:49

Haha – nee, joh. Levefere wint het op alle punten van Trump: intelligentie, humor, charme, koersinzicht….

wiebipedia 11 juli 2019 om 09:55

ik persoonlijk vind het wel een treffende vergelijking. Ze leiden hun imperium toch beide op vergelijkbare wijze middels ‘blufpoker’ en opportunisme. Wel eens dat Lefevre qua uitstraling en likeability een stuk hoger aangeslagen mag worden dan ene engnek als Trump

FDJ 11 juli 2019 om 10:27

Ben ik wel benieuwd wanneer hij een damesploeg zou starten, de fietsende dramaqueen Rapinoe wordt…

Zonder gekheid. Heb Lefevere in meerdere programma’s het voorjaar voorbij zien komen o.a. de VDB docu en heb toch het nodige respect voor de man gekregen. En ze maken overal koers en koersen met het hart.

Chasse_patate 11 juli 2019 om 10:33

Ik vind het een hele goede vergelijking. Allebei heel erg arrogant. Denken altijd dat ze alles moeten doen en dat iedereen tegen hen is.

Zou geen eens een verlies zijn mocht deze man uit het wielrennen stappen. Is altijd zeuren en zeiken wat hij doet. Niemand helpt ons, we moeten altijd alles doen, we worden ten onrechte gediskwalificeerd etc.

Poeksel 11 juli 2019 om 10:55

Lefevere is soms wat verongelijkt, maar hij is toch niet iedereen die het niet met hem eens is voor loser, eikel of erger aan het uitmaken?

SterkHoor 11 juli 2019 om 11:08

Klopt.

– Opkomen voor #metootje Iljo.
– Onrespectvol om gaan met grote kampioenen die toevallig Waal zijn.
– Vertellen wat andere wielerbazen moeten doen.
– Anderen (parcoursbouwers, jury) vertellen hoe ze hun werk moeten doen.
– Boevenbende van Mapei leiden als een Bruyneel 2.0.

De gelijkenis is ongelofelijk. Blij dat de beste man maar een wielrenploegje leidt

horsm 11 juli 2019 om 09:46

Ik denk dat de kans groter is dat Flippie vandaag het geel houdt dan dat een Jumbo hem pakt. Superstijle klimmen zijn niks voor Steven en Sjors.

Merlinappa 11 juli 2019 om 10:14

Supersteile wel hoop ik ;)

jessevdalen 11 juli 2019 om 09:53

Dan zou je met de sprinttrein moeten controleren en bennett en de plus achter de hand moeten houden. Deze klim is sowieso niet voor Kruijswijk weggelegd, dus om daarvoor te controleren?

Johnny7 11 juli 2019 om 09:59

Grappenmaker, los het lekker zelf op!

Baukema Tomoulin 11 juli 2019 om 10:27

Volgens mij rij je op kop als je denkt te kunnen winnen of je iets te verdedigen hebt. Dqs heeft dit seizoen het meest gewonnen dus het is normaal dat ze het meest op kop rijden. Als ze het niet doen en wel veel winnen is het pas raar.

Giro_101 11 juli 2019 om 10:46

Vraag het aan Ineos. Volgens mij hebben die een betere trein voor dit parcours

Poeksel 11 juli 2019 om 10:56

De kans dat INEOS gaat rijden lijkt me een stuk groter ja.

PeterUitKampen 11 juli 2019 om 11:11

“Je ziet altijd blauw op kop. Het is altijd wij die rijden.” Ja duhuh, ze dulden ook niemand anders vooraan. Dus nu niet huilie huilie gaan doen als t iets moeilijker wordt.

rennerske 11 juli 2019 om 12:40

Lefevere is veruit de meest gewiekste en lepe ploegbaas. Op en top vakman en markante persoonlijkheid. Punt