Tour 2019: Katusha-Alpecin rekent op Ilnur Zakarin

vrijdag 28 juni 2019 om 08:38
Tour 2019: Katusha-Alpecin rekent op Ilnur Zakarin

foto: LaPresse

Ilnur Zakarin moet ook in de Tour de France het mooie weer maken voor Katusha-Alpecin. De Russische ronderenner is de belangrijkste naam binnen de selectie. Zakarin krijgt het gezelschap van onder meer Nils Politt en Jens Debusschere.


Het is overigens nog maar de vraag of Zakarin voor een klassement gaat, aangezien de Rus al de Giro d’Italia in de benen heeft. Hij kwam in de eindstand niet verder dan een tiende plaats, maar won wel op knappe wijze een bergetappe met aankomst in Ceresole Reale. Een ding is zeker: Zakarin zal het in de bergen vaak alleen moeten doen.

Zijn werkgever Katusha-Alpecin heeft met José Gonçalves nog iemand geselecteerd die goed bergop kan, maar de overige renners zullen zich vooral richten op de wat minder lastige etappes. Zo heeft de Zwitserse formatie met Politt een potentiële rittenkaper in huis, terwijl Debusschere en Rick Zabel mikken op de massasprints.

De selectie wordt aangevuld met Marco Haller, Mads Würtz Schmidt en de Britse tijdrijder Alex Dowsett, die zich donderdag nog wist te kronen tot nationaal kampioen tegen de klok.

Selectie flag-ch Katusha-Alpecin voor flag-fr Tour de France (6-28 juli)
flag-be Jens Debusschere
flag-gb Alex Dowsett
flag-pt José Gonçalves
flag-at Marco Haller
flag-de Nils Politt
flag-de Rick Zabel
flag-dk Mads Würtz Schmidt
flag-ru Ilnur Zakarin


Tour 2019: Deelnemers

Dit artikel delen:

28 Reacties

TrEb 28 juni 2019 om 08:45

Ben benieuwd naar Zakarin, heeft een redelijke Giro in de benen met een mooie ritwinst. Verwacht in de Tour niet heel veel van hem.

josi 28 juni 2019 om 08:51

Zakarin zal niet voor een klassement gaan, neem ik aan. Verder eigenlijk een typische Katusha-selectie. Allemaal best goede renners, maar een etappe winnen zal moeilijk zijn zondere enige topper op een bepaald terrein.

Ab Normaal 28 juni 2019 om 08:51

Is dit alles? Katusha geen doelen bekend gemaakt voor de andere 7?

Niels22 28 juni 2019 om 09:35

Die andere zeven verdienen toch allen ook geen doelstelling, opvulling tot en met!

Abdoe 28 juni 2019 om 08:57

Sterker nog, ik zie ook geen bron dat Zakarin de kopman zou zijn, en of ze überhaupt met een kopman starten. Het zou dus ook kunnen dat ze gaan vrijbuiten en Zabel en Debusschere het in de sprint laten uitzoeken. Ook geen heel beroerd team voor een TTT trouwens. Wat de plannen zijn, blijft nog even onduidelijk.

greeny 28 juni 2019 om 09:00

pollit kan wat leuke resultaten neerzetten in de tt en in wat overgangsettapes, goncalves paar keer kort plaatsen in sprintjes heuvelop? zakarin al zware giro gedaan dus verwacht mss in derde week in wat vluchten maar het is allemaal wel karig

kiryienka 28 juni 2019 om 09:03

Wie anders…?

hupske 28 juni 2019 om 09:08

Anderzijds vielen de prestaties van Zakarin mij tegen in de Giro.
Zal hij dan toch gepiekt hebben naar de Tour?

Verweggistan 28 juni 2019 om 09:14

Ik snap niet dat deze ploeg een wildcard heeft gekregen…
Maar het gebeurt wel vaker dat een op papier zwakke, maar wel vrijbuitende, selectie zomaar goede resultaten kunnen halen. Al is dit gewoon een sprinttrein zonder sprinter met twee renners die een heuvel over komen.

Pubsted 28 juni 2019 om 09:15

Wildcard? Is gewoon een WT ploeg

Verweggistan 28 juni 2019 om 09:23

Dat was een grapje. Die reactie zie je namelijk bij Wanty en Arkea. En deze selectie is zwakker, dus als Katusha PCT was geweest hadden ze geen wildcard gekregen bedoel ik er mee.

Pubsted 28 juni 2019 om 09:26

Ah ja vermoedde het al eigenlijk, maar je weet het nooit op het internet. Overigens is Zakarin wel een goede renner natuurlijk maar na zo’n Giro stelt het niks voor prob.

Komi 28 juni 2019 om 09:18

Deze ploeg is rijp voor een nieuwe impuls. Is nu een soort trek-segafredo maar dan zonder goede renners.

freire93 28 juni 2019 om 09:19

Top 5 TTT ? ( Top 10 verwacht ik zelf) Verder lekker in de aanval.

Abdoe 28 juni 2019 om 09:23

Mitchelton-Scott is net ook gepubliceerd:

@AdamYates7 @luke_durbridge1 @jackhaig93 @michael_hepburn @JensenJuul @darylimpey @MATTEOTRENTIN @SimonYatess

Random wielerliefhebber. 28 juni 2019 om 09:36

Is dit een officiële bron? Geloof er niks van

Arry1337 28 juni 2019 om 09:41

Waarom zou je het niet geloven? Wat een rare leugen zou dat zijn.. En rits voorspelbare namen van een ploeg die nog geen selectie heeft vrijgegeven op iets meer dan een week van de start. Enkel Simon Yates is relatief verrassend te noemen..

Random wielerliefhebber. 28 juni 2019 om 10:45

Het zijn dus geen voorspelbare namen, daarom reageerde ik zo. 3 man die uit de Giro komen waarvan 2 vervangbare knechten voornamelijk op het vlakke in Durbridge en Juuljensen. Daarvoor hebben ze bijvoorbeeld Bewley die wel fris is.

En het niet rijden van Howson is ook heel opmerkelijk

Jotto-Lumbo 28 juni 2019 om 09:44

Dit is toch wel een dieptepunt voor deze ploeg. Iemand die uit een zware giro komt, kopman maken. Verder weinig tot geen ondersteuning en geen andere renners die opvallen. Katusha is heel ver weggezakt, ooit toch een van de beste teams van de wereld met Purito, Kristoff etc..

Kj 28 juni 2019 om 09:49

Sprinten met Debusschere en Zabel op het vlakkere en Pollitt wellicht in de lastigere etappes zoals etappe 3? Katusha is toch wel weer erg zwak.

tvm 28 juni 2019 om 09:53

Heeft deze ploeg weinig geld of een slecht inkoop-beleid? Verder ben ik wel fan van Zakarin, maar dit zijn toch stuk voor stuk b-renners. Alleen een heel goede Zakarin kan mee en Politt misschien vanuit een vlucht voor een rit.

bilthoven 28 juni 2019 om 10:22

Inderdaad een zwakke selectie, maar in de ploegentijdrit zouden ze wel eens kunnen verrassen met deze ploeg.

Koekkebakker 28 juni 2019 om 10:25

Ik verwacht toch wel wat van Politt

ivo001 28 juni 2019 om 10:42

Misschien kan Zakarin van de bergtrui een doel maken?

Jungle Man 28 juni 2019 om 11:19

een beetje een allegaartje, deze ploeg.
hopelijk zien we Zakarin een keertje goed vorin, maar na de Giro…

Brabander 28 juni 2019 om 11:20

Wat ‘tvm’ hierboven al aankaartte: hebben ze daar geen geld ofzo? Ploeg zakt steeds verder af. Kittel staat voorlopig op non-actief. Met Zakarin hebben ze nu nog 1 ‘naam’ in de selectie, maar daar was ook al sprake van dat-ie naar CCC zou verkassen. Dan kom je al snel uit bij Nils Politt als (enige) sterkhouder. Dat Zakarin weer in een Ronde start, is gewoon het gevolg van het feit dat ze geen enkele ‘backup’ meer hebben. Wat gebeurt daar?

Dayer Quintana 28 juni 2019 om 11:43

Matige selectie, niet dat ze zoveel beter hebben buiten deze jongens trouwens.
Zabel en Debusschere mogen blij zijn als ze twee keer een plekje in de top 10 halen.

Zakarin is een vraagteken na de Giro en Politt zal moeten hopen dat alles eens meezit.

Verder veel hardrijders die vaak zullen meeglippen in ontsnappingen.

hartstikkebedankt 28 juni 2019 om 12:04

Zakarin is altijd goed in de derde week dus die zal daar zeker nog wat snode plannen voor formuleren.