Tour 2019: Groupama-FDJ volledig in het teken van Thibaut Pinot

woensdag 26 juni 2019 om 15:21
Tour 2019: Groupama-FDJ volledig in het teken van Thibaut Pinot

foto: Cor Vos

Groupama-FDJ heeft de acht renners bekendgemaakt met wie de ploeg op 6 juli aan het vertrek staat van de Tour de France. Zoals verwacht staat de selectie volledig in het teken van Thibaut Pinot, die de kopman is. Ramon Sinkeldam ontbreekt na vier deelnames op rij.


Pinot wist de weg naar het podium al eens te vinden, toen hij in de Tour van 2014 derde eindigde achter Vincenzo Nibali en Jean-Christophe Peraud. “We verwachten dat Thibaut strijdt met de beste renners op de beslissende momenten, ik wil een aanvallende renner zien”, meldt ploegleider Yvon Madiot in een perscommuniqué.

“Ik verwacht de Thibaut Pinot die floreert tijdens de grote aanvallen in de bergen. Door aan te vallen komt het klassement vanzelf. Thibaut wacht op dit moment. Hij gaat laten zien wat voor meedogenloze vechter hij is”, aldus Madiot. Pinot wordt omringd door vijf landgenoten en de Zwitsers Stefan Küng en Sebastian Reichenbach.

Geen Sinkeldam
Nederlander Ramon Sinkeldam was de voorbije vier Tours steeds van de partij, maar dit seizoen startte hij al aan de zijde van sprintkopman Arnaud Démare in de Giro d’Italia.

Selectie Groupama-FDJ voor de flag-fr Tour de France 2019
flag-fr William Bonnet
flag-fr David Gaudu
flag-ch Stefan Küng
flag-fr Matthieu Ladagnous
flag-fr Rudy Molard
flag-fr Thibaut Pinot
flag-ch Sebastian Reichenbach
flag-fr Anthony Roux

Dit artikel delen:

27 Reacties

Jack2811 26 juni 2019 om 15:25

Benieuwd wat deze mannen kunnen

riazor 26 juni 2019 om 15:29

Mooi die verwijzing naar Nibali – Péraud – Pinot in 2014. Ik zie dit jaar wel een soortgelijke verrassing (of zullen we het een ‘opvallende prestatiecurve’ noemen) in Parijs op het podium staan.

Enfin, ontopic: benieuwd wat Gaudu kan/mag deze Tour.

pirazzi 27 juni 2019 om 07:55

Jean-Christophe Peraud, wie kent hem nog …
Gestopt in 2016 na de Vuelta.

theking 26 juni 2019 om 15:30

Gaudu wellicht voor het wit? Buiten bernal gerekend natuurlijk

TrEb 26 juni 2019 om 15:39

Eventueel Mas?

Pubsted 26 juni 2019 om 15:40

Ik had hem stiekem in de Dauphiné wel beter verwacht. Zijn ook nog wel meerdere gegadigden voor wit natuurlijk, oa Mas.

tvm 26 juni 2019 om 15:39

Alles in het teken van Pinot. Klinkt leuk, maar ik zou altijd Demare met twee knechten meenemen. Je hebt 7 sprintkansen, met wat geluk win je een rit. Pinot gaat echt niets aan 7 knechten hebben. Of verwachten ze dat hij een week in et geel gaat rijden?

Javier 26 juni 2019 om 15:45

Wie hadden ze volgens jou thuis moeten laten? Staat zo een goede ploeg hoor, ook met oog op de ploegentijdrit. Alle ballen op Pinot. Ik acht hem niet kansloos voor de zege.

Mr10B 26 juni 2019 om 15:47

Ook met het oog op de TTT? Deze ploeg gaat toch “gewoon” een minuut achter Ineos (en DQS en MTS en TJV en en en ) eindigen?

ThorHushovd 26 juni 2019 om 15:57

Mr10B ik denk dat ze om de overwinning bij de TTT gaan meedoen en in elk geval ‘dicht’ eindigen. Ze hebben zich sterk verbeterd in deze discipline, let maar op.

Jungle Man 26 juni 2019 om 15:59

Er staat inderdaad een goed ploegje. Alle ballen op Pinot getuigt ook wel van visie. En -mocht Pinot het niet waarmaken- dan heb ik met dit team ook wel het vertrouwen dat ze op een ander manier dan suffe sprints voor een 3e plek zich in de kijker rijden.

Jan Blokland 26 juni 2019 om 16:29

Nou Gaudu en Molard kunnen een aardig heuveltje op hoor.
Persoonlijk had ik Démare ook meegenomen.

Covadonga 26 juni 2019 om 16:33

tvm +1

Pinot wordt hooguit vierde en rijdt een paar keer top 10/top 5 in een etappe. Dat is leuk, maar met Demare is de kans op dagsucces groter. Bovendien is Demare meer dan een verdienstelijke tijdrijder. Dus daar heeft hij ook toegevoegde waarde.
De non-selectie van Demare is natuurlijk geen verrassing.

Mr10B 26 juni 2019 om 15:40

Edit redactie: Bedankt, aangepast

Zenon J. 26 juni 2019 om 16:12

Gaudu wordt de Pinot van 2014, de verrassing deze TdF op het podium (maar geen witte trui…)

TijmenCamps 26 juni 2019 om 16:28

Wat? Geen Démare???

pirazzi 26 juni 2019 om 16:32

Logisch dat Sinkeldam ontbreekt want ook geen Démare.

LB117 26 juni 2019 om 16:33

Goede ondersteuning hoor met Gaudu en Reichenbach dit zijn toch top 20 klimmers waar Pinot een top 10 klimmer is in dit deelnemersveld

DemarrErik 26 juni 2019 om 16:49

Ik snap wel dat Madiot een aanvallende renner wil zien. In de TTT gaat hij minstens 2 minuten verliezen.

aardappeljager 26 juni 2019 om 16:51

Gaudu Molard Reichenbach toch mannen die wel even mee kunnen denk ik.
Leuk dat ze deze vsisie hebben en niet op twee paarden wedden. Of het slim is moet blijken

Titaantje 26 juni 2019 om 17:06

Staan na de TTT aardig achter en dus zal aanvallen verplicht zijn. Pinot pakt meestal wel een rit.

Sagan=hulk 26 juni 2019 om 17:33

Waarom zijn er mensen verbaasd dat Démare niet mee is? Het is toch al van in het begin van het seizoen gecommuniceerd dat Démare voor de Giro ging en Pinot voor de Tour? Démare kan nu de Vuelta rijden en zo een rit proberen te winnen in elke grote ronde.

IlPirata 26 juni 2019 om 19:00

Gaudu vrije rol mag ik hopen. Veel indruk gemaakt dit seizoen.

Vibeman 26 juni 2019 om 22:23

In voorseizoen wel, maar in Dauphiné met de rem erop gereden? of uit vorm?

Poeksel 27 juni 2019 om 00:03

Mogelijk net terug van een hoogtestage en was ie bewust niet in vorm? Hoewel Pinot wel ok was in de Dauphine.

Schollekop 26 juni 2019 om 23:23

Mwa, na de TTT staat Pinot denk ik op een minuut van Thomas en Bernal.Zal ook op Kruijswijk tijd verliezen. En verderop in de ITT idem. Aanvallen dus verplicht.

Peter Pieterse 27 juni 2019 om 00:02

Thibaut te gezapig om tour te winnen.