Tour 2019: De Kort en Mollema omringen Porte bij Trek-Segafredo

vrijdag 28 juni 2019 om 16:08
Tour 2019: De Kort en Mollema omringen Porte bij Trek-Segafredo

foto: Cor Vos

Richie Porte is het middelpunt in de Tourselectie van Trek-Segafredo, die vandaag is onthuld. In zijn negende deelname aan de Franse rittenkoers hoopt de Australiër een topklassement te rijden. Hij wordt daarbij omringd door de Nederlanders Koen de Kort en Bauke Mollema.


Porte voert het team aan en kijkt uit naar de Tour. “We hebben een degelijke ploeg”, meldde de Australiër. “Natuurlijk zou ik graag op het podium staan in Parijs, maar ik weet dat het een enorm gevecht gaat worden. Ik denk dat we er goed aan hebben gedaan om in aanloop naar de koers controle te hebben over de dingen die we onder controle konden hebben. En niet afgeleid te worden door hoe de dingen dit seizoen zijn gegaan.”

“In veel opzichten voel ik een stuk minder druk dan in voorgaande jaren en ik ben erg gemotiveerd om te strijden in de komende drie weken”, aldus Porte. Hij wordt omringd door twee renners die al de Giro d’Italia in de benen hebben: Bauke Mollema en Giulio Ciccone, de winnaar van het bergklassement. Julien Bernard, Koen de Kort, Fabio Felline, Toms Skujiņš en Jasper Stuyven maken de ploeg compleet.

Selectie Trek-Segafredo voor de flag-fr Tour de France 2019
flag-fr Julien Bernard
flag-it Giulio Ciccone
flag-it Fabio Felline
flag-nl Koen de Kort
flag-nl Bauke Mollema
flag-au Richie Porte
flag-lv Toms Skujiņš
flag-be Jasper Stuyven

Dit artikel delen:

24 Reacties

pirazzi 28 juni 2019 om 16:15

Jasper Stuyven wil graag een etappe winnen, de doelen van de anderen zijn onbekend.

Chris Van Uden 28 juni 2019 om 16:18

Volgens mij wil Richie Porte voor het klassement gaan…

pirazzi 28 juni 2019 om 16:30

Ja dat stond al in het artikel, maar zou Ciccone bijvoorbeeld het bergklassement willen winnen net als in de Giro of is hij knecht van Porte in de bergen.

greeny 28 juni 2019 om 17:53

porte ligt er al uit voor de bergen beginnen dus iedereen mag lekker vrijbuiten

LB108 28 juni 2019 om 16:28

Zwakke selectie toch wel.. Mollema en Giulio zullen zeker doorzakken na hun Giro. Bernard en Skuijn dit jaar niet zo spectaculair.. en tja wat moet je met de kort..

pirazzi 28 juni 2019 om 16:32

Mollema heeft een glas rode wijn gedronken nadat bekend werd dat hij podium haalde in de Vuelta 2011 maar dat is niet meteen doorzakken. Of Giulio Ciccone alcohol drinkt weet ik eigenlijk niet.

LB108 28 juni 2019 om 16:43

Pirazzi, ik bedoel met doorzakken dat ze in de 2e week een klop krijgen aangezien de combo niet evident is

pirazzi 28 juni 2019 om 16:45

Oké, er doorheen zakken. Nu begrijp ik het! :)

Wielert 28 juni 2019 om 18:49
Koersmaniak 29 juni 2019 om 10:18

@LB: wie had jij nog gekozen in plaats van een van deze? De enige die ik mij kan bedenken is Degenkobl

rennerske 28 juni 2019 om 16:29

Hartstikke leuk ploegje. 1 ritzege en een top 5 in het AK.

Covadonga 28 juni 2019 om 17:47

+1
Zo slecht als sommigen vind ik het niet eens. In de TTT moeten ze het verlies kunnen beperken.

BW52 28 juni 2019 om 16:31

baukje wil ook wel een rit winnen
hopelijk ligt port niet snel op zijn snufferd

limburgia 28 juni 2019 om 16:41

Bauke rit winnen ? Nee De Tour de France winnen !

Shinzawai 28 juni 2019 om 16:59

Ik zie Ciccone geen potten breken in de Tour, op zo’n jonge leeftijd Giro en Tour doen is behoorlijk zwaar. Mollema zal er met al zijn ervaring wel staan voor Porte, hopen dat zijn kopman een keer zonder kleerscheuren door de Tour komt.

pjam4 28 juni 2019 om 17:13

Porte lijkt me over zijn top heen, maar als nu eens een keer wel alles meezit zou top 5 wellicht haalbaar zijn …
En Stuyven, zal hij mee sprinten voor wat top 10 noteringen nu Degenkolb er niet bij is?

heuvelcolombia 28 juni 2019 om 17:33

Felline eindelijk weer fit. Er zijn genoeg ritjes die hem liggen.
Verder valt de selectie wel mee. Porte heeft wel wat steun zowel op het vlakke als bergop.

zomaareens 28 juni 2019 om 19:27

Waar heeft porte dit aan verdiend? Een hele ploeg om m heen?

havana 28 juni 2019 om 19:33

Kunnen we ergens al wedden in welke rit Porte op z’n plaat gaat?

debbie1998 28 juni 2019 om 20:30

Rit 13

debbie1998 28 juni 2019 om 20:30

Kelderman stuurt beter, nou dan weet je het wel.

Romāns Vainšteins 28 juni 2019 om 20:36

Best een leuke ploeg maar de selectie van Ciccone lijkt me toch wat opportunistisch na zo'n giro.

Skuijns een rit hoop ik, het wordt weer eens tijd.

jooprioolpijp 28 juni 2019 om 20:39

Helemaal geen beroerd lijstje, ik zou graag zien of het ook als team kan functioneren als Porte een keer geen pech heeft – da’s bij mijn weten geen natuurwet, en wellicht nu niemand nog echt ergens op rekent…

Timber 28 juni 2019 om 22:28

Los van het feit of Porte op zijn fiets blijft zitten is ie natuurlijk ook al 34 inmiddels. Heb het idee dat zijn piek al geweest is, zijn laatste jaar bij Sky en eerste twee bij BMC.