Tour 2019: Barguil veroorzaakt val en tijdverlies Landa tijdens waaiers

maandag 15 juli 2019 om 18:44
Tour 2019: Barguil veroorzaakt val en tijdverlies Landa tijdens waaiers

foto: Cor Vos

Warren Barguil heeft Mikel Landa tijdens de waaiers in de tiende etappe ten val gebracht. De Franse kampioen verloor zijn evenwicht en raakte daarna de Movistar-kopman, die in de graskant viel en uiteindelijk meer dan twee minuten verloor op de concurrentie. “Het ging heel snel en was niet met opzet”, zegt Barguil op Twitter.


“Ik ben bedroefd dat ik de val van Mikel Landa heb veroorzaakt”, begint Barguil. “Ik raakte uit evenwicht toen ik het wiel van Julian Alaphilippe raakte, waarna ik Mikel raakte met mijn linkerhand. Het ging heel snel en was niet met opzet. Ik vermeed op wonderbaarlijke wijze de valpartij die Mikel wel maakte. Ik hoop dat het goed met hem gaat.”

De valpartij van Landa was niet live te zien op tv, maar achteraf wel vanuit helikopterbeelden. In eerste instantie werd Romain Bardet aangezien als ‘dader’ die Landa ten val bracht, maar hij reageerde snel ontkennend op Twitter.

Dit artikel delen:

25 Reacties

vevie 15 juli 2019 om 18:47

Zo zuur voor deze jongen. Zal door dit soort pech dat hij toch elke ronde wel tegenkom, waarschijnlijk nooit zelf op het hoogste treetje staan.

pirazzi 15 juli 2019 om 18:48

Kan gebeuren.

Fuubs 15 juli 2019 om 18:50

Volgens mij had Herbert het bij de nos wel door op tv. (Ik heb de laatste kms terug moet kijken bij de nos omdat ziggo go moeilijk doet met terugkijken).

vevie 15 juli 2019 om 18:51

Ja, Herbert zag idd iemand vallen. Hij gaf het ook meteen aan.

Scott Sunderland 15 juli 2019 om 18:55

Ja hoor, Herbert zag het direct.

FDJ 15 juli 2019 om 19:27

Wat een topper is die Herbert toch!

Sebas 15 juli 2019 om 21:50

Dit vind ik mooi!

poelidor 15 juli 2019 om 18:54

Ik begrijp dat dit erbij hoort. Maar in een situatie als deze moet het toch mogelijk zijn om Landa dezelfde tijd te geven als de anderen vooraan?

Bergbeklimmer 15 juli 2019 om 19:39

Wat denk je zelf?

Lalsacien 15 juli 2019 om 19:57

Iedereen zelfde tijd als Mollema zou ik zeggen.

Romāns Vainšteins 15 juli 2019 om 20:34

Nee!

fringale 15 juli 2019 om 18:58

Duidelijk niet opzettelijk, maar met excuses is Landa niks natuurlijk, des te meer met een jury die hem in dezelfde tijd plaats als Barguil…al klinkt dat natuurlijk als een gevaarlijk precedent.

Martinho237 15 juli 2019 om 19:01

Brokkenpiloot

Turtlehead 15 juli 2019 om 19:08

Lijkt me meer de schkld van Alaphilippe (die zwabbert, zoals Sagan ook altijd doet). Maar het gaat wss 200 keer per dag gewoon goed, en in volle finale, met wind, vermoeidheid en stress vliegt er iemand de kant in.
Dat is koers…

vanSpringel 15 juli 2019 om 19:19

Zwabberaars zijn er inderdaad wel meer. Wanneer je dat weet is het handig daarbij uit de buurt te blijven, of in ieder geval een half wieltje er vandaan.

Martinho237 15 juli 2019 om 19:23

Barguil is ook niet zo’n goochemerd hoor. Weet je nog dat ie -ik meen- Thomas torpedeerde?

Fast Freddy 15 juli 2019 om 19:30

Flip is een ongelofelijke neuroot, dat moet je nooit achter willen fietsen.

JaBo 15 juli 2019 om 19:16

Volgens mij niet opzettelijk maar dit is koers. Wel opzettelijk was de zwieper die aan het begin van de etappe door een Qstep renner werd uitgedeeld aan Kees Bol. Schandalig durven ze wel bij zo'n klein mannetje ;-).

attickfan 15 juli 2019 om 19:41

10 Seconden straf. Kreeg Vettel gisteren ook.

Dumoulinke 15 juli 2019 om 19:45

Als ik de beelden goed heb gezien wordt er een toeschouwer genadeloos hard omver gereden door Landa. Maar daar zitten we blijkbaar minder mee.

ivo001 15 juli 2019 om 19:49

Leek me nog een flinke klapper, hopelijk niet te veel schade voor Landa en de toeschouwer.

Jungle Man 15 juli 2019 om 19:54

Maar Kelderman is nog niet gevallen.

Sebas 15 juli 2019 om 21:52

Gejynxt!

josemanuelfuente 15 juli 2019 om 19:56

110000x bekeken dat filmpje, pffffffff

Johanvanh 16 juli 2019 om 09:29

Zuur. Maar Landa’s achterstand is nu net groot genoeg dat hij bij een punch de ruimte krijgt, en die moet je hem niet geven. Volgende week in het geel!