Tour 2019: Bahrain Merida gaat met Nibali voor het klassement

maandag 1 juli 2019 om 10:02
Tour 2019: Bahrain Merida gaat met Nibali voor het klassement

foto: Cor Vos

Na zijn tweede plaats in de Giro d’Italia trekt Vincenzo Nibali ook met klassementsambities naar de Tour de France. De Italiaan is de beoogde kopman van Bahrain Merida, dat vandaag haar team bekendmaakte.


“We hebben hard gewerkt om het best mogelijk team samen te stellen voor de Tour de France”, laat ploegbaas Brent Copeland weten. “De ploegleiding, de trainers en alle andere medewerkers hebben geweldig werk verricht tijdens de koersen en achter de schermen om het team zo goed mogelijk klaar te stomen voor dit belangrijke moment in het seizoen, vooral na het moeilijke begin van het seizoen toen we veel blessures hadden.”

De ploeg wil op elk terrein haar rol kunnen spelen. Vincenzo Nibali richt zich op het klassement, terwijl Dylan Teuns en Matej Mohorič op jacht mogen naar dagsuccessen. Sonny Colbrelli en Ivan Cortina zijn de speerpunten voor de sprints, terwijl wereldkampioen Rohan Dennis de aanjager moet worden in de tijdritten. Damiano Caruso en Jan Tratnik maken de acht namen van Bahrain Merida compleet.

Vincenzo Nibali
“Ik ga luisteren naar mijn gevoel”, zegt Nibali. “Na de eerste week en de eerste bergop aankomst op Planche des Belles Filles weet ik waar ik sta. Na de Giro rustte ik goed uit en de vorige twee weken was ik op trainingskamp in de Alpen met Damiano (Caruso). Zoals gebruikelijk is de route van de Tour veeleisend en er zijn meerdere beklimmingen boven de 2000 meter hoogte. Die gaan voor meer selectie zorgen.”

“Het is moeilijk te zeggen wie de favoriet is, want er kunnen meerdere renners winnen. Maar ik ben er zeker van dat het een zware strijd wordt”, aldus de Italiaan.

Selectie Bahrain Merida voor de flag-fr Tour de France 2019
flag-it Damiano Caruso
flag-it Sonny Colbrelli
flag-es Iván Garcia
flag-au Rohan Dennis
flag-si Matej Mohorič
flag-it Vincenzo Nibali
flag-be Dylan Teuns
flag-si Jan Tratnik

Dit artikel delen:

38 Reacties

Jasperdewaal11 1 juli 2019 om 10:05

De Haai ruikt bloed……

AnderJ 1 juli 2019 om 10:07

Is dit een selectie ingericht op een klassement?

Pietspeed 1 juli 2019 om 11:37

Yep. Uitgebalanceerd zelfs. Op het oog ‘grote’ namen, maar Nibali absolute kopman. Zie zijn grote ronde prijzenkast

ivo001 1 juli 2019 om 10:10

Ik dacht dat hij gezegd had voor ritten en eventueel de bollentrui te gaan, en niet voor een klassement?

KnightBiker 1 juli 2019 om 11:09

Ja – maar de situatie is verandert, gelijk aan zijn eerste tour winst vallen de absolute favorieten uit: plots maakt een Nibali in top vorm een grote kans om de tour te winnen: alle andere kopmannen zouden te pakken moeten zijn.

Pietspeed 1 juli 2019 om 11:38

Nee hoor dat zegt de media alleen

Witte Trui 1 juli 2019 om 10:11

Wie gaat hier in vredesnaam de bidonnetjes halen? Iedereen kan een etappe winnen, maar dan zal iemand zich toch dienstbaar moeten opstellen.

Viktrodriguez 1 juli 2019 om 10:17

Tratnik, Dennis, Caruso lijken me in deze samenstelling gewoon de knechten

Jean Dumas 1 juli 2019 om 10:48

Dat dacht ik ook. Ik mis een Agnoli of Antonio Nibali.

vincenzo 1 juli 2019 om 10:19

"“Het is moeilijk te zeggen wie de favoriet is, want er kunnen meerdere renners winnen. Maar ik ben er zeker van dat het een zware strijd wordt”, aldus de Italiaan."

Hoe komt hij daar nu bij?

Tuubke 1 juli 2019 om 13:30

Voor zulke diepe inzichten moet je net als Nibali heeeeel veel koerservaring en levenswijsheid bezitten. En in die twee weken in de Alpen heeft hij vast grondig nagedacht hoe hij het zou formuleren.

Olly 1 juli 2019 om 10:22

VN is Bliksemafleider voor RD. Dat is de numero Uno voor het klassement.

Pietspeed 1 juli 2019 om 11:31

Mss, maar Nibali is gehaaid genoeg om voor het klassement te gaan als hij er goed voor staat. En als hij het niveau haalt van de Giro dan zeker podiumkandidaat.
Dennis komt vlg. mij te kort in het echte klimwerk ondanks zijn progressie zoals hij in Zwitserland liet zien.
Mooie ploeg igg!

Brummel 1 juli 2019 om 12:04

Het zou mij inderdaad verbazen als Rohan Dennis opeens goed genoeg mee kan in de bergen om een top10 plek te bemachtigen. Laat hem nog maar even oefenen.

Vincent Lacressonniere 1 juli 2019 om 12:11

@piet

Ww, kan nat. ook dat RH vrl mee is voor tt. Heeft bd focus op OS, denk niet dat hij echt voor AK gaat iig.

Schone 1 juli 2019 om 10:26

Wat een heerlijke selectie

Pietspeed 1 juli 2019 om 11:32

Idd!

hjjanssen1973 1 juli 2019 om 10:36

Eens met Witte Trui… ze zijn de knechten vergeten mee te nemen.

Pietspeed 1 juli 2019 om 11:42

Nee hoor, gewoon luxe knechten die daarvoor dik betaald krijgen

BenderBeach 1 juli 2019 om 10:37

Uit de ploeguitleg blijkt idd niks van de klassementsambities die Dennis heeft geuit.

Alles op Nibali lijkt logisch, maar is dat het wel?

Jungle Man 1 juli 2019 om 10:44

Het lijkt me toch dat de Haai in de Giro al een jas heeft uitgedaan; maar ik hoop dat ie ons allen verrast.

west 1 juli 2019 om 11:01

Het ging in de Giro al met hangen en wurgen, dat ie er tegen Roglic ternauwernood aanhing. En dat waren enkel Carapaz, Landa en Lopez die het hen moeilijk maakten. Nu met wederom Movistar en Astana, daarbij de Fransen, Yates, Uran, Mas, Martin, Buchman en Sky… Ik vrees dat Nibali moet hopen dat Sky gaat proberen een matige Thomas aan boord te houden. Anders komen er vanzelf de dagen dat ie minuten verliest…

Brummel 1 juli 2019 om 12:06

mee eens. Maar de Haai is de Haai…

arjenzvob 1 juli 2019 om 12:07

Ineos…

michael rasmussen 1 juli 2019 om 14:13

Welke koers Heb jij gezien? Hij was samen met Landa & Carapaz de sterkste renner in de Giro.

Bart De zever 1 juli 2019 om 12:09

De reactie hierboven moet wel van een nibali hater zijn want kan mij niet voorstellen dat iemand oprecht zo een scheve mening kan hebben over gt renners.
Traantjes omdat nibali jumbo alweer een gt zege kost, het is en blijft grappig.
Zeker als je weet dat de beste man intussen bijna 35 is!
Een trainingskamp samen met caruso en respectievelijke families lijkt mij echter niet de ideale voorbereiding. Spijtig dat de ploeg hem verplicht of hij kon alweer meedoen aan de Vuelta met kans op winst.
Nog 1 podium te gaan en hij heeft er evenveel als Merckx. En dan maar leuteren over mas uran buchman en Thomas lol.
Dennis gaat hier gewoon in de luwte van nibali een klassement proberen rijden.
Ik veronderstel dat nibali boven water zal komen in de derde week.

xistnc 1 juli 2019 om 13:34

U kunt niet zo goed tegen degelijk onderbouwde meningen indien afwijkend van de uwe?

ChefSpijker 1 juli 2019 om 16:50

Wat is er mis met een trainingskamp met familie erbij? Zolang je gewoon je dagelijkse uren maakt. In de Tour komt ook familie over. Kan wellicht juist des te meer motiveren.

Maartz 1 juli 2019 om 12:19

Mooi team hoor, bijna alleen maar toppers!

Zal nog lastig worden om keuzes te maken.

Wigo 1 juli 2019 om 13:08

Ivan Cortina ?
In de uitslagen noemen ze hem Ivan Garcia…

Necsupporter 1 juli 2019 om 13:16

Zal colbrelli nu geholpen worden bij de sprints of zal ivan voor de vlakke sprints gaan?? Ivan lijkt me geen lead out man. Iemand idee misschien.

west 1 juli 2019 om 13:32

Cortina is de achternaam van zijn mama.

wulu 1 juli 2019 om 13:35

Cortina is naast sprinter ook een dankbare knecht die het nodige kopwerk kan doen als het nodig is. Wellicht dat hij en Colbrelli gewoon voor eigen kansen mogen sprinten, het zijn wel type renners die zichzelf goed kunnen positioneren zonder sprinttrein.

VerstandOpNul 1 juli 2019 om 13:23

Ik had al voorspeld dat hij zijn plannen bij ging stellen..
Als grote namen wegvallen, raakt hij extra gemotiveerd.

Polleke 1 juli 2019 om 13:56

En pas dan kan heeft hij ook een kans…

Sonsbach Allstars 1 juli 2019 om 15:07

Nibali kwam uitgewrongen uit de Giro. Hij is m’n favoriet maar helaas deze keer no chance

girardengo 1 juli 2019 om 15:12

De criticasters van Nibali moeten eens naar zijn erelijst kijken.

Bart De zever 1 juli 2019 om 20:08

Idd. Dat ik niet goed tegen goed onderbouwde redeneringen zou kunnen durf ik te betwijfelen.
West maakt hier gewoon wat goedkope insinuaties alsof nibali in zijn doel gt zou verliezen van een mas en dergelijke. Kom kom je kan dan wel iets tegen nibali hebben maar een beetje serieus blijven. Het niveau van de afgelopen giro was weldegelijk zeer hoog dus waarom daar weer denigrerend over doen.
Vraag mij af hoeveel van jullie voorspeld hadden dat nibali roglic door de molen ging halen. Ik gok niet al teveel. Voor de aandachtige kijker was de kans daartoe echter zeer groot.