Tour 2019: Astana formeert sterke selectie rond Fuglsang

woensdag 26 juni 2019 om 12:07
Tour 2019: Astana formeert sterke selectie rond Fuglsang

Astana heeft bekendgemaakt met welke acht renners het aan zal treden in de Tour de France. Kopman Jakob Fugslang weet zich omringd door sterke ploeggenoten.

“We hebben een sterke en ervaren ploeg”, vertelt ploegleider Dmitriy Fofonov. Hugo Houle en Pello Bilbao maken hun debuut. Met Houle hebben we iemand die zich in dienst van de ploeg stelt en goed samenwerkt met Jakob Fuglsang. Pello Bilbao is een sterke klimmer. Dat hebben we kunnen zien in de Giro waar hij twee etappes won. We zullen hem deze Tour hard nodig hebben, want er moet genoeg geklommen worden”, geeft hij aan.

“Uiteindelijk kan maar één team de Tour winnen, maar we zullen zien waartoe deze ploeg in staat is. We zijn er klaar voor om voor het best mogelijke resultaat te strijden.

Selectie Astana voor Tour de France 2019
flag-es Pello Bilbao
flag-dk Magnus Cort
flag-es Omar Fraile
flag-dk Jakob Fuglsang
flag-ca Hugo Houle
flag-es Luis Leon Sanchez
flag-kz Alexey Lutsenko
flag-es Gorka Izagirre

Dit artikel delen:

26 Reacties

Ab Normaal 26 juni 2019 om 12:13

Niets over Cort of ie mag sprinten of niet.

greeny 26 juni 2019 om 12:14

wanneer sprint cort nog dan?

ivo001 26 juni 2019 om 12:24

@greeny

11e in etappe 3 van de Dauphine xD

greeny 26 juni 2019 om 12:36

haha toch nog een keertje blijkbaar :) eigenlijk doet ie alleen nog mee voor winsten uit ontsnappingen waar die dan ook best sterk in is. die winst in P-N dit jaar was heerlijk bijvoorbeeld

Sammysosa 26 juni 2019 om 12:48

De Denen geven aan dat Cort enorm is afgevallen om beter de bergen over te komen. Ik zou niet uitgaan van een sprintende Cort.

greeny 26 juni 2019 om 12:14

lol, die kunnen zomaar met 2 top 10’s en ettapetje of 5 naar huis gaan

FDJ 26 juni 2019 om 12:18

Ik zou Fuglsang ook gewoon de Tour winst gunnen. Ontzettend sympathieke renner.

Kraaijvanger 26 juni 2019 om 12:26

Zeker, maar afgelopen jaren niet in de buurt gekomen van de top in de Tour, ik denk dat 3 weken toch te zwaar zijn voor hem.

Poeksel 26 juni 2019 om 12:28

Hij heeft niet vaak voor eigen kansen mogen rijden.

Groningen 26 juni 2019 om 12:35

Gunnen, zeker, maar ik zie hem toch liever niet voor een klassement gaan. Heeft het meermaals zonder veel succes geprobeerd, wat mij betreft beter focussen op etappes. Met uitzondering van de massasprints en tijdritten kan dit team iedere dag voor etappewinst meedoen

TrEb 26 juni 2019 om 12:24

Sterke ploeg rond Fuglsang, houd dit in dat Cort niet sprint (Cort is toch op papier een sprinter) en dat Lutsenko en LLS niet veel in de aanval zullen zitten?

Veloburto 26 juni 2019 om 12:26

Volgens mij heeft Cort zich allang omgeschoold tot een renner die in de ontsnapping meegaat en dan vervolgens de sprint wint

Veloburto 26 juni 2019 om 12:25

In de categorie ‘opvallende prestatiecurves’ scoort Fugltje toch wel hoog bij mij, maar ik gun hem zeker een mooie klassering. Echter zie ik hem geen podium rijden

DeRookmagier 26 juni 2019 om 13:07

Het is natuurlijk gissen, maar ik zie bij hem vooral dat hij constant is en dat zijn concurrenten tegenwoordig minder sterk zijn.

Nylz 26 juni 2019 om 13:57

Als er iemand juist geen opvallende prestatiecurve heeft is het Fuglmans imo

Angedelamontagne 26 juni 2019 om 12:34

Dit lijkt mij eerder een selectie van vrijbuiters dan een sterke ploeg rond Fuglsang. Ik zou ook op Fuglsang voor het AK mijn boontjes niet te weken leggen.

Plavka 26 juni 2019 om 12:35

Fuglsang, mogelijk dark horse voor deze tour. Heeft al goed gestaan, maar er was altijd iets van pech of tegenslag.

Angedelamontagne 26 juni 2019 om 12:40

In mijn ogen niet sterk genoeg voor de echte lange en hoge cols.

theking 26 juni 2019 om 12:44

Ben benieuwd naar fuglsang, heeft het nooit echt laten zien in een ronde van 3 weken. Valt ook nog wel eens. Maar gelet op het seizoen tot nu toe wel bij de favorieten lijkt me.

Jungle Man 26 juni 2019 om 12:56

Pello Bilbao zal in de Giro toch wel een beetje zijn opgerookt.
Lutsenko is niet een echte teamplayer.
Oftewel, een ploeg met goede renners, maar ik heb mijn bedenkingen of ze de koers zullen gaan dragen.

Sagan=hulk 26 juni 2019 om 13:16

Sterke ploeg hoor. Ik begrijp de commentaren dat dit geen echt team is absoluut niet? Astana heeft dit jaar juist laten zien dat ze koersen als een hecht team, waardoor ze zoveel winnen. De sfeer in deze ploeg moet echt goed zitten. Fuglsang zie ik samen met Pinot en Thomas als de absolute topfavoriet voor deze Tour. Heel deze ploeg zit ook in vorm, Lutsenko won zojuist nog het Kazachs kampioenschap tijdrijden. Enige vraagteken is Fraile, die maakte toch een lelijke smak in Zwitserland.

Polleke 26 juni 2019 om 13:29

Sterk blok, sterke leider, schuwen de asnval niet, zitten in een winning-mood….zou zomaar kunnen….

Schollekop 26 juni 2019 om 13:31

Top 5 zeker. Voor winst niet.

Sauerpraum 26 juni 2019 om 13:57

Ik zie hem de Tour wel winnen eigenlijk. Is hele seizoen al op enorm hoog niveau bezig en heeft de ploeg en de ervaring.

aardappeljager 26 juni 2019 om 14:25

Lekkere ploeg hoor. Ook voor de TTT zie ik ze niet veel verliezen

Titaantje 26 juni 2019 om 16:53

Houle toch wel een verrassende keuze. Hadden ze daar niet een sterkere invaller voor gehad? Verder een goed team die ook pionnen vooruit kunnen en zullen sturen. Sterker dan Ineos zijn ze niet a bloc, maar wie weet hoe een koe een haas vangt.