Tour 2019: ‘Aru rijdt zich in Zwitserland in Tourselectie’

maandag 24 juni 2019 om 19:31
Tour 2019: ‘Aru rijdt zich in Zwitserland in Tourselectie’

foto: Cor Vos

Fabio Aru mag zich opmaken voor de Tour de France. Volgens La Gazzetta dello Sport heeft de Italiaanse klimmer groen licht gekregen van zijn ploegleiding van UAE Emirates. Zijn 21ste plaats in de Ronde van Zwitserland gaf de doorslag.


Aru moest begin dit seizoen onder het mes vanwege een beknelde liesslagader. Zijn prestaties in het voorjaar vielen tegen en ook het onderzoek naar de oorzaak verliep moeizaam. Na Parijs-Nice werd de coureur van Sardinië geopereerd. Begin juni maakte hij in de GP Lugano zijn rentree, waarna hij in de Ronde van Zwitserland 21ste werd. In de bergrit naar de St. Gotthard werd Aru tiende op een minuut van winnaar Egan Bernal.

“Ik wilde mezelf testen, vechten en de juiste vermoeidheid in mijn benen krijgen”, zei Aru na de finish in Zwitserland tegen La Gazzetta. “Ik ben heel blij met deze goede test, na al die maanden dat het niet goed liep. Ik ben beter en heb geen last. Ik verlaat deze wedstrijd gelukkig met goede gevoelens.”

Binnen de beoogde Tourselectie van UAE Emirates is een plek vrijgekomen door de knieblessure van sprinter Fernando Gaviria. De laatste voorbereiding van Aru is het Italiaans kampioenschap van komend weekend.

Dit artikel delen:

29 Reacties

wiebipedia 24 juni 2019 om 19:39

Logisch. Ook wel prettig voor hem om zonder al te veel verwachtingen en druk daar heen te gaan.
Ik schrijf hem op voor een aanval ergens in week 2

Colbrelli. 24 juni 2019 om 19:40

@redactie Kunnen jullie naar het officiële nieuws van La Gazzetta dello Sport linken? Voor mij wordt in het artikel niet per se duidelijk dat dit expliciet gezegd is.

robert-jan 25 juni 2019 om 07:45

google is uw vriend.

Romāns Vainšteins 24 juni 2019 om 19:44

Ritten en bollen ??? Het zou er een mooie voor zijn !

Persoonlijk had ik hem niet verwacht gezien zijn pas recent weer redelijk rondfietsen maar laat het nu dan maar goed uitpakken svp.

Mac-S 24 juni 2019 om 19:54

Lijkt me nog wat te vroeg komen. Hij had zich misschien beter op de Vuelta kunnen richten.

lander luypaert 24 juni 2019 om 19:55

Of hij gebruikt De Tour ter voorbereiding op de Vuelta ;-)

Sagan=hulk 24 juni 2019 om 19:54

Lijkt me een beter optie voor Aru om alles op de Vuelta te zetten

Sauerpraum 24 juni 2019 om 20:02

Aru doet er goed aan hier te starten. De verwachtingen van het team zullen niet hoog zijn en zo kan hij weer het gevoel terugkrijgen om in het elitepeloton te fietsen. Lijkt me beter dan de Ronde van Oostenrijk ofzo.

the student 24 juni 2019 om 22:48

Het gaat ook niet om de verwachtingen van het team, maar om de verwachtingen van miljoenen italianen.

lander luypaert 24 juni 2019 om 20:20

Ik zie hem misschien 2 dingen doen soms aanklampen om te kijken hoelang hij de favorieten kan volgen. Anderzijds denk ik dat hij ook gaat voor een ritzege om te kijken waar zijn grens ligt en als hij die ritzege zou enorm knap zijn voor hem en zijn moraal.

Jungle Man 24 juni 2019 om 20:24

Goed dat ie terug lijkt te zijn. Had hem pas vroegst in de Vuelta verwacht.

LutsenkoFan 24 juni 2019 om 20:49

Hoop dat we een rittenkaper te zien krijgen.

thijssss 24 juni 2019 om 21:03

Wat mij het waarschijnlijkst lijkt is dat hij in de eerste helft van de Tour onzichtbaar zal zijn, geen energie verspilt en een beetje aan de vorm sleutelt. Als alles goed gaat kan hij in de tweede helft een keer een rit uitkiezen en Martin bijstaan. Vervolgens als alles zonder problemen loopt kan hij in goede vorm aan de Vuelta beginnen!

Samlambeej 24 juni 2019 om 21:19

Zo fietst hij straks misschien 'terug onder de mensen' zoals ze dat zo mooi zeggen.

vincenzo 24 juni 2019 om 21:52

Ik moet het allemaal nog zien met Aru. In de Tour zal hij zich beperken tot “meefietsen”.

rennerske 24 juni 2019 om 22:47

Aru en “ meefietsen” is van een onverenigbare orde.

Sunrider 25 juni 2019 om 08:31

Eens met @Vincenzo. Aru is zijn wilde haren al een tijd kwijt, ik zie het hem mogelijkerwijs 1 of 2 maal proberen. Het is gewoon te vroeg voor hem maar als voorbreiding op de Vuelta een leuke training.

Marveloke 24 juni 2019 om 22:06

Yes! Leuk om hem weer terug te zien in een grote ronde! Hopelijk gaat hij aanvallend koersen om een rit te pakken

Titaantje 24 juni 2019 om 22:16

Te snel, te snel. De Tour is met alle hectiek en het niveau geen wedstrijd om jezelf verder in vorm te rijden. Twee jaar terug heeft hij zichzelf ook heel snel klaargestoomd voor de Tour na een blessure. Hij kwam goed aan de start, win een rit, droeg geel, en daarna viel hij uit en heeft hij enkel nog maar fysieke problemen gehad. De enige logische oplossing lijkt mij toch om blij te zijn hoe het in Zwitserland ging en met dat resultaat op zak verstandig en geleidelijk naar de Vuelta toewerken.

Maglia Rosa 25 juni 2019 om 09:18

2 jaar terug viel hij niet uit, maar werd hij uiteindelijk 5e.

Turtlehead 25 juni 2019 om 13:43

lol en die etappe en gele trui erbij kan niet iedereen zeggen die ooit vijfde werd.

Covadonga 24 juni 2019 om 22:33

Ik vertrouw wel op de expertise van zijn ploeg en ben heel benieuwd wat het wordt in de Tour. Een ritzege moet kunnen.

IlPirata 24 juni 2019 om 23:12

Iets te snel lijkt mij, vol voor de vuelta lijkt mij een betere optie. Een sterke Aru in vorm is toch altijd een echte aanvaller en geen wieltjeszuiger. Grinta.

Sensation 25 juni 2019 om 08:20

Als Aru niet 100% is gaat hij echt niet zomaar een rit winnen, acht die kans vrij klein.

lander luypaert 25 juni 2019 om 09:32

Ik ben toch eens benieuwd. Als je in je selectie Aru ziet staan in plaats van Riabushenko dan oogt het mooier met Aru. Ik geloof in een een sterke terugkeer op termijn nu is het nog te vroeg. Hij mag me verrassen!

Natte spons 25 juni 2019 om 09:34

Is natuurlijk een mooie luxe helper voor Martin. In deze vorm kan hij zelf top 20 rijden, eventueel voor een rit tegen het einde.

Spinergy 25 juni 2019 om 10:37

mooi, topper erbij!

Marszzz 25 juni 2019 om 10:57

Mooi dat hij er weer bij is na al die ziekenboegberichten van anderen.

hartstikkebedankt 25 juni 2019 om 12:05

Schrijf maar op in een kopgroep met Zakarin, Mollema en Barguil in een van de bergetappes