Tour 2018: Gevallen Sagan na finish direct naar ziekenhuis

woensdag 25 juli 2018 om 17:15
Tour 2018: Gevallen Sagan na finish direct naar ziekenhuis

foto: Sirotti

Peter Sagan zal na de zeventiende etappe van de Tour de France naar het ziekenhuis gaan. De drager van de groene trui kwam in de afdaling van de Col de Val Louron-Azet ten val. Gehavend kon hij zijn weg vervolgen, maar hij zal na de finish direct naar het ziekenhuis gaan voor verder onderzoek. De Slowaak slaat volgens de Slowaakse tv de podiumceremonie over.

Sagan is al zeker van de groene trui en hoeft enkel Parijs te bereiken om het puntenklassement te winnen. Alexander Kristoff staat op dit moment tweede in dat klassement.


Update 19.50 uur

Kans dat gevallen Sagan morgen start wordt geschat op vijftig procent

Dit artikel delen:

20 Reacties

SprintMaster 25 juli 2018 om 17:42

O nee…

Etappe 25 juli 2018 om 17:51

Weten een van jullie hoe hij is gevallen?

mus van de maasstad 25 juli 2018 om 17:56

Haha dat meen je niet

Wint kristof straks het groen :’)

LyndaLid 25 juli 2018 om 18:00

Als Sagan kan vallen in een afdaling kan Demare nog de Tour winnen. De wonderen zijn duidelijk de wereld nog niet uit.

Fast Freddy 25 juli 2018 om 18:02

@mus, doe normaal joh! Als je hier om kunt lachen ben je een wel heel sneue droeftoeter.

vanSpringel 25 juli 2018 om 18:02

Dan heb ik dat net gemist. Wilde hij een Alla Philiiepje nadoen ?

roelieman2 25 juli 2018 om 18:06

@Fast Freddy
Een sarcastische opmerking omtrent het mogelijke winnen van een groene trui van Kristoff heeft niets te maken met humor om de val van Sagan. Alleen met een mogelijke oorzaak ervan!

Wielrennertje 25 juli 2018 om 18:08

Gaat die Kristoff straks de groene trui winnen joh..
Inderdaad wel de renner waar je het minst van verwacht dat hij valt in de afdaling.

nasibal 25 juli 2018 om 18:18

@Fast Freddy

Want de ironie ontgaat je kennelijk volledig?

Titaantje 25 juli 2018 om 18:29

Hopelijk kan hij zijn weg vervolgen. Gewoon een verdiende groen trui winnaar. Mocht het niet zo zijn, ben ik wel heel benieuwd of Alapflip nog gaat proberen het groen te pakken naast de bollen.

koos1 25 juli 2018 om 18:43

Teveel risico genomen of gewoon brute pech? Hopen dat hij niet teveel schade/blessure heeft opgelopen. Zou niet alleen heel zuur voor Sagan zijn als hij moet afstappen, maar ook een heel bleke groene trui mocht Kristoff deze dan ‘kado’ krijgen.

fcdb4-ever 25 juli 2018 om 18:44

Wat ik mij vooral afvraag hoe is hij gevallen,?hij is een van de betere dalers. Mocht het zijn eigen schuld zijn, is dat gewoon dom. In zijn situatie kun je gewoon rustig afdalen en hoef je geen gekke dingen te doen.

kooltje 25 juli 2018 om 18:52

Boven zijn kunnen gereden? Ging lang mee

stvvrules 25 juli 2018 om 18:53

Uitglijden in een afdaling kan altijd gebeuren, ook al rij je op positie 75. Iedereen vecht tevens tegen de tijdslimiet, heeft niet altijd met gekke dingen te maken. Pauwels en Howson gingen er ook uit na een val in de laatste 150 meter van een etappe.

Mechanieker 25 juli 2018 om 18:54

Vreemd dat “wielersupporters” een valpartij aangrijpen om “sarcastische of humoristische” opmerkingen te plaatsen…..

Bode80 25 juli 2018 om 19:19

Humor is niets vreemds aan. Gemis voor diegene die dat niet begrijpt…
On topic: Balen voor Sagan. Gun hem die groene trui wel.

Mechanieker 25 juli 2018 om 19:30

Geluk een gemis voor mij…..

Mechanieker 25 juli 2018 om 19:32

Tour 2018: Gevallen Sagan na finish direct naar ziekenhuis
Haha dat meen je niet.

Kom op zeg;
zo'n opmerking heeft niets met humor te maken.

ambie 25 juli 2018 om 19:44

Zou morgen starten

Covadonga 25 juli 2018 om 20:00

Als Sagan uitvalt, is de strijd om groen volledig open. Dat is dan ook het enige leuke eraan.

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair