Tour 2018: BMC zet jacht op geel in met Richie Porte

Door , woensdag 27 juni 2018 om 12:35
Tour 2018: BMC zet jacht op geel in met Richie Porte

foto: Sirotti

BMC heeft in navolging van Katusha-Alpecin zijn achttal bekendgemaakt voor de Tour de France. De noodlijdende Amerikaanse formatie hoopt met Richie Porte de Franse ronde te winnen. Voor dagzeges is het uitkijken naar Olympisch kampioen Greg Van Avermaet.

BMC verkeert al een tijdje in zwaar weer, na het afhaken van de inmiddels overleden geldschieter Andy Rihs. Vandaag werd bekend dat de ploeg waarschijnlijk een doorstart zal maken, zij het in afgeslankte vorm. Teambaas Jim Ochowicz – die volgens Het Nieuwsblad pas op de plaats zal maken voor Marc Biver – houdt rekening met het vertrek van grootverdieners als Van Avermaet en Porte.

Gisteren liet Cyclingnews weten dat Porte al een mondeling akkoord heeft bereikt met Trek-Segafredo. De Australische ronderenner hoopt BMC echter een laatste hoofdprijs te kunnen bezorgen. De kersvers winnaar van de Ronde van Zwitserland krijgt een sterke ploeg in steun mee.

In het hooggebergte krijgt hij assistentie van Damiano Caruso en de eveneens vertrekkende Tejay van Garderen. De Italiaan Caruso werd onlangs nog vijfde in het Critérium du Dauphiné. Man in vorm Stefan Küng en ervaren rot Simon Gerrans kunnen Porte bergop eveneens bijstaan.

Op het vlakke kan de Tasmaniër dan weer rekenen op Patrick Bevin en Michael Schär. Van Avermaet zal naast het jagen op ritwinst ook in dienst rijden van zijn Australische ploegmaat.

Selectie flag-us BMC voor flag-fr Tour de France 2018
flag-nz Patrick Bevin
flag-it Damiano Caruso
flag-au Simon Gerrans
flag-ch Stefan Küng
flag-au Richie Porte
flag-ch Michael Schär
flag-be Greg Van Avermaet
flag-us Tejay Van Garderen

Dit artikel delen:

16 Reacties

Wheely 27 juni 2018 om 12:38

Gerrans, wat is er eigenlijk met hem gebeurd?

ShoarmaDude17 27 juni 2018 om 12:41

Gerrans vs Bernal voor de winst in de TTT

hartstikkebedankt 27 juni 2018 om 12:42

@Wheely, oud geworden. Wat bedoel je?

Pubsted 27 juni 2018 om 12:58

Benieuwd naar hoe ze gaan rijden. Renners die moeten vechten voor een contract kunnen nog wel eens wat extra’s. Al zal dat niet voor Greg en Richie gelden.

nasibal 27 juni 2018 om 13:16

Kung die Porte bergop bij kan staan? Is hij 20 kilo afgevallen?

Giekes 27 juni 2018 om 13:25

Wat zou Teuns hiervan denken?

F e r o x 27 juni 2018 om 13:27

Dacht dat Teuns als zeker was. Had hem graag gezien op de Mur.

Jan Blokland 27 juni 2018 om 13:33

Bernal dan naar de Vuelta?

1103148 27 juni 2018 om 13:49

@jan blokland bernal rijdt voor sky

EddyB1958 27 juni 2018 om 15:16

Teuns anno 2018 verdient ook geen selectie,.

ShoarmaDude17 27 juni 2018 om 15:31

@nasibal
Hahaha ja inderdaad. Bergop niet zo heel sterk. Hij heeft alleen Tejay en Damiano voor in de bergen. Dat aantal is wat zwakjes voor een ploeg die geen sprinter meeneemt. Maar snap dat ze voor de TTT en kasseienrit (waar Porte wel zal uitvallen XD) ook renners meenemen.

Jean Dumas 27 juni 2018 om 16:17

Wel een sterk team, waarvan de kern een zeer succesvolle Tour de Suisse heeft gereden. Als het nu niet kan voor Porte …

assen 27 juni 2018 om 21:07

Wat een sterk team voor de TTT! En ook de kasseien kunnen ze aan.
Zo’n TTT heeft toch best veel consequenties voor de selecties gehad, en zelfs voor aankoopbeleid (denk aan Bevin en ik vermoed ook Castroviejo voor Sky). Terecht, want op 35 km afstand gaat met minuten gegooid worden.

Sky, BMC, Etix, Sunweb, Michelton, alle vijf zullen ze kei- en keihard gaan rijden, al vrees ik toch dat Sunweb het minst zal zijn van deze vijf, of vierde wordt voor Michelton.

Ik verheug me nu al heel erg op die TTT!

Polleke 27 juni 2018 om 22:56

Het moet al raar lopen als deze groep de TTT niet gaat winnen…

OlavDiemen 27 juni 2018 om 23:16

Ik verwcht dat ook sunweb als wereldkampioen TTT echt wel gaat knallen en goede papieren heeft voor de overwinning.. recent nog, in de tour de suisse reden aantal Sunweb’ers een opvallend goede ITT

Domestique 28 juni 2018 om 08:00

Verwacht eigenlijk Sky als winnaar van de ploegentijdrit… Thomas, Froome, Kwiatkowski, Moscon, Bernal, Poels… Vrees dat die ploeg daar al veel tijd gaat pakken op de meeste favorieten.

Headlines

Materiaalzone

Populair