‘Total Direct Energie past voor Giro d’Italia 2020’

dinsdag 3 december 2019 om 18:28
‘Total Direct Energie past voor Giro d’Italia 2020’

foto: Cor Vos (archief)

Als we het Franse L’Equipe mogen geloven, dan zal Total Direct Energie volgend jaar niet aan de start staan van de Giro d’Italia. De Franse formatie heeft dit seizoen een startbewijs voor alle WorldTour-wedstrijden van 2020 verdiend, maar zou de gegarandeerde wildcard teruggeven aan organisator RCS Sport.


Mauro Vegni liet eerder al weten graag drie Italiaanse ploegen uit te nodigen voor de eerste grote ronde van het seizoen. De directeur van de Ronde van Italië geeft de voorkeur aan Androni Giocattoli-Sidermec, Bardiani-CSF en Neri Sottoli-Selle Italia-KTM. “Ons land heeft zoveel gegeven aan het wielrennen.”

“Ik hoop dus dat Total Direct Energie, dat zich zeker zal richten op de Tour de France, de uitnodiging zal weigeren, zodat we onze Italiaanse teams uit kunnen nodigen”, aldus Vegni. De Italiaan lijkt nu zijn zin te krijgen, want volgens L’Equipe is Total Direct Energie bereid om de gegarandeerde wildcard terug te geven.

Vegni zou gesprekken hebben gevoerd met Jean-René Bernaudeau, teammanager van Total Direct Energie, in de hoop de Franse oud-renner te overtuigen om zich terug te trekken voor de Italiaanse ronde. In december weten we uit hoeveel ploegen de WorldTour 2020 bestaat. Als dat negentien teams zijn, dan mogen de grote rondes ‘slechts’ drie wildcards uitdelen.

Dit artikel delen:

13 Reacties

Leukefans 3 december 2019 om 18:46

Dan ben ik toch benieuwd of daar geen banktransactie tegenover staat.
Anderzijds misschien sowieso wel een goeie keuze van de ploeg, die toch niet de breedste kern heeft en dan ook moeilijk een competitief team zou kunnen opstellen in elke grote ronde.

Romāns Vainšteins 3 december 2019 om 18:53

Goed geregeld.

de geselaar 3 december 2019 om 19:21

Citaat van Girobaas Vegni: “ons land heeft zo veel gegeven aan het wielrennen”. Ja dat is waar, alleen vergeet hij te zeggen dat het zowel in positieve als in negatieve zin opgevat kan worden. Naast klasbakken (vul zelf maar in) en mooie koersen en heel veel traditie ook hofleverancier van doping, fraude en ga zo maar door. Misschien dat alleen Spanje op dat gebied nog hoger scoort……

koos verrek 3 december 2019 om 19:33

En..?

Vincent Lacressonniere 3 december 2019 om 23:07

Hou toch op joh. Volgens mij hebben wij in Nederland net zoveel dopinggevallen gehad. En Italië heeft Strade, Tirreno, San Remo, De Giro en Lombardije (+een trits prachtige semi klassiekers). Wij hebben de Amstel en de BinckBank Tour. Bescheidenheid zou hier de laaglander sieren, niet de heer Vegni, die best trots mag zijn op het Italiaanse wielrennen en zijn historie.

FDJ 3 december 2019 om 19:24

Dan zullen ze Vuelta wel pakken. Cofidis is daar zeker en dus zullen Caja Rural en Euskadi daar ook starten en kan Corendon het vergeten.

A.M.M. Jonkers 3 december 2019 om 19:28

Goed geredeneerd…..

Verweggistan 3 december 2019 om 19:34

En Burgos is er ook nog.

leegloper 4 december 2019 om 00:27

Ook mijn eerste gedachte. Jammer.

guyremgabdel 3 december 2019 om 19:27

Gesprekken ? Total Energie zal er niet armer van geworden zijn.

Samlambeej 3 december 2019 om 23:18

Hoe dan? Total riskeert imagoschade voor een tonnetje van Androni?

Samlambeej 3 december 2019 om 20:31

Enkel Calmejane wou de Giro. Maar der moet nog 7 man mee die wellicht beter renderen in andere koersen in die periode van het seizoen.

Cyclinglife 4 december 2019 om 08:35

hun keuze als ze niet mee doen, enige minpuntje is dat er dan 3 italiaanse ploegen meedoen. Zou hier toch liever ook een ploeg van een ander land bij zien.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.