Topfavoriet Jay Vine geeft op in Tour of Antalya

donderdag 10 februari 2022 om 14:30
Topfavoriet Jay Vine geeft op in Tour of Antalya

foto: Cor Vos (archief)

Update

Jay Vine zal de Tour of Antalya niet winnen. De 26-jarige Australiër, die vooraf werd bestempeld als een van de grote favorieten voor de eindzege, is in de beginfase van de eerste etappe uit de wedstrijd gestapt. De renner van Alpecin-Fenix heeft last van buikgriep.

Toen het peloton nog maar twintig kilometer onderweg was, kneep Vine al in de remmen. Een grote aderlating voor Alpecin-Fenix, dat de klimmer uit zou spelen als kopman in de vierdaagse rittenkoers. Vooral voor dag drie, als er een bergop finish in Termossos op het programma staat, werd veel verwacht van de voormalig Zwift Academy-winnaar.

Vine eindigde vorig week nog als tweede in de koninginnenrit van de Ster van Bessèges. Op de Mont Bouquet werd hij in die etappe nipt geklopt door Tobias Halland Johannessen, de winnaar van de meest recente Tour de l’Avenir. Vine bleek vandaag in de Tour of Antalya echter te ziek om te koersen.

De klimmer had last van buikgriep en moest zelfs overgeven. “Maar verder was het een geruststellend onderzoek van onze dokter ter plaatse”, heeft Alpecin-Fenix inmiddels laten weten aan WielerFlits.

Dit bericht op Instagram bekijken

Een bericht gedeeld door Jay Vine (@jay_vine3)

Dit artikel delen:

15 Reacties

Dikke Vrouw 10 februari 2022 om 11:12

Die moet gevallen zijn of zo. Wat een pech was lekker bezig in de bessege

0
xistnc 10 februari 2022 om 11:24
Quote:
De renner van Alpecin-Fenix is ziek.

Een paar regels van het artikel lezen lukt nog wel, toch?

0
Piet van den Burg 10 februari 2022 om 11:39

Paar regels lezen lukt men vast wel. Maar vaak wordt er na publicatie van het artikel nog tekst toegevoegd op basis van nieuwe informatie

0
Dikke Vrouw 10 februari 2022 om 11:43

Inderdaad Piet. Bericht is aangevuld

0
xistnc 10 februari 2022 om 11:48

Inderdaad, bericht is aangevuld. Maar de ziekmelding staat in de inleiding en die stond er wel degelijk al meteen.

0
Steven_E 10 februari 2022 om 12:16

Neen die stond er niet meteen. Toen ik het artikel eerst opende stond er dat de reden nog niet bekend was.

0
Dikke Vrouw 10 februari 2022 om 12:44

Wat steven E zegt

0
thomasjaarsma 10 februari 2022 om 15:00

Klopt, inleiding rede was er nog niet. Stop the cap

0
De hongerklop 10 februari 2022 om 15:37

Wat Dikke vrouw zegt.

0
Romāns Vainšteins 10 februari 2022 om 11:48

Zou het mentaal kunnen zijn? Buiten is toch iets heel anders dan binnen natuurlijk, aanzienlijk meer wind vooral.

0
Limal 10 februari 2022 om 12:04

Lijkt me sterk, een weekje nadat hij 2e was in de koninginnenrit van Bessèges en een half jaar nadat ‘ie de Vuelta uitreed ;-)

0
Dikke Man 10 februari 2022 om 12:08

Oei! Wind! Snel het raam dicht! Raam?! Waar is het raam?? Aah de volgauto, daar ben je!

0
JVD 10 februari 2022 om 13:48

Denk eerder een gevalletje verminderde weerstand bij vormpiek.

0
Boomie1 10 februari 2022 om 13:33

Whatever. Hij is uit koers.

0
Verweggistan 10 februari 2022 om 15:25

Geen vine begin van het seizoen.

0

Laatste nieuws

Populair

Materiaalzone