Tom-Jelte Slagter zet carrière voort bij Vital Concept-B&B Hotels

maandag 14 oktober 2019 om 17:56
Tom-Jelte Slagter zet carrière voort bij Vital Concept-B&B Hotels

foto: Cor Vos

De kogel is door de kerk: Tom-Jelte Slagter rijdt komend seizoen voor Vital Concept-B&B Hotels. De Nederlander komt over van Dimension Data. Hij heeft een contract getekend voor een seizoen.


Slagter werd al enige tijd in verband gebracht met de Franse wielerploeg. “Ik heb dingen veranderd in mijn training en ik hoop dat ik bij deze ploeg weer in staat ben om topprestaties te leveren.”

Bij de ploeg komt Slagter een oude bekende tegen, Pierre Rolland. Bij Cannondale-Drapac waren de twee collega’s. “Pierre is een renner die ik zeer waardeer en vooral een zeer goede kerel. Het is leuk om elkaar weer tegen te komen in een project dat veel onbekende dingen voor me heeft. Dit contract van een jaar is ideaal omdat ik de Franse cultuur en de races op de Franse kalender moet ontdekken.”

Jerôme Pineau erkent in het perslaas dat Slagter al langer op zijn wensenlijstje voorkwam. “Sinds de oprichting van de ploeg hoopte ik hem op een dag al in ons tenue te zien. Hij komt naar onze ploeg toe om weer te winnen en het plezier in het wielrennen te vinden. Hij heeft aan het einde van het seizoen bewezen dat hij een betrouwbare en solide renner is.”

In dienst van Dimension Data – waar hij in 2018 overkwam van Cannondale-Drapac – kwam Slagter niet tot overwinningen. Wel werd hij derde in Tour Down Under van 2018 en reed hij dat seizoen eenzelfde uitslag in de vijfde etappe van de Ronde van Zwitserland. Afgelopen maand kwam de man uit Slochteren tot een zesde plaats in de Grote Prijs van Québec.

Dit artikel delen:

19 Reacties

kelderfan 14 oktober 2019 om 18:25

Goede zaak dat hij zich weer kan tonen in ’t wielerpeloton.

Cadellie 14 oktober 2019 om 18:32

Opvallend dat toch redelijk wat Nederlanders bij Franse ploegen zitten! Leuk filmpje trouwens

Dolledriesoldebroek 14 oktober 2019 om 18:34

Maak er weer wat van TJ!

Jungle Man 14 oktober 2019 om 19:36

Hopelijk komt ie ooit terug op het niveau van weleer. De laatste jaren weinig van hem gezien

Brabander 14 oktober 2019 om 19:42

Klopt. Wat dat betreft zit-ie in hetzelfde straatje als zijn nieuwe/oude ploeggenoot Pierre Rolland. Dat is ook geen schim meer van wat het ooit was

Merlinappa 14 oktober 2019 om 20:07

no offence naar TJ Slagter, maar waarom krijgt hij bijvoorbeeld nog wel een ploeg maar zitten renners als Van Schip nog zonder? Laatstgenoemde lijkt mij van meer waarde van Slagter, op dit moment althans

Derierre de la course 14 oktober 2019 om 21:58

Omdat van Schip zich volgend jaar puur op de OS focust. Kan goed zijn dat hij zelf graag een jaar voor de KNWB rijdt en geen commerciële verplichtingen aangaat.

@redactie, is al eens bij hem gevraagd naar zijn contractuele plannen volgend jaar?

Samlambeej 14 oktober 2019 om 22:21

Dit geloof je toch niet?! Hou die het peloton afhield in Ronde van België was echt van superklasse hoor.
Ploegen wordt wakker!

Grobbel 15 oktober 2019 om 00:15

Van Schip is natuurlijk een aanvallend ingestelde en daarmee aantrekkelijk koersende renner met een vlotte babbel. Maar Slagter (met echt totaal andere kwaliteiten) rijdt wel betere uitslagen, zelfs in een jaar dat jij hem blijkbaar geen nieuw contract meer gunt ten gunste van een compleet ander type renner. Je kunt de twee echt totaal niet vergelijken met wat ze bij een ploeg kunnen inbrengen, dus waarom überhaupt deze vergelijking maken?

Er zijn wel vreemdere transfers te noemen dan die van Slagter; benieuwd of je bij de bekendmaking van Stijn Steels naar DQT je ook hardop zat af te vragen waarom ze niet voor diens ploegmaat Van Schip hadden gekozen.

Merlinappa 15 oktober 2019 om 07:17

Ik zeg precies nergens dat ik het Slagter niet gun. Ik gun het hem van harte. Ik vraag me alleen af waarom iemand als van Schip nog geen contract heeft. Misschien geen goed vergelijkingsmateriaal maar in mijn ogen een attractievere renner. En dat vraag ik me bij meer transfers af ja.

En ik heb dat filmpje gezien, daaruit blijkt ook dat ie juist nog op de weg wil koersen in voorbereiding op de os.

Jacob Lohof 14 oktober 2019 om 20:21

Volgens mij komt hij oorspronkelijke uit Slochteren niet uit Loppersum

maklukzat 14 oktober 2019 om 20:54

Voordeel is dat Slagter al aardig wat ervaring heeft. Qua training en dergelijke zal hij het toch zelf moeten uitzoeken waarschijnlijk.

Sijbrands 14 oktober 2019 om 21:19

TJS komt uit Peize toch?

hardfietser 14 oktober 2019 om 21:52

TJS is een geboren stad-Groninger. Ik hoop dat hij in deze ploeg zich meer kan tonen dan zoals bij Ddata in Canada of bij de TDU. Hij heeft het zeker in zich een Waalse klassieker op zijn naam te schrijven of in het najaar een Italiaanse koers als Tre Valli. Hij is nog maar 30 en Bauke is 32 en wint in Lombardije. Ach, dromen mag niet waar?

Tinus 15 oktober 2019 om 00:43

Ik vrees te lang in een leemte in z’n carrière om nog echt te pieken, maar wel gewoon een prima renner. Verdiend een contract

kielabokki 15 oktober 2019 om 05:58

Wat is een perslaas?

Pizzi 15 oktober 2019 om 08:53

*persrelaas