Tom Dumoulin wil geen voorvechtersrol

zondag 25 september 2016 om 12:39
Tom Dumoulin wil geen voorvechtersrol

Foto: Sirotti

Tom Dumoulin heeft gisteren behoorlijk wat stof doen opwaaien met zijn interview in De Limburger. De Nederlander stelde over de attesten van Bradley Wiggins dat “het zaakje stinkt” en hij haalde ook hard uit naar de UCI. “Soms is het goed om te zeggen wat je ervan vindt”, zegt Dumoulin tegen de NOS over zijn uitspraken. “Maar daar wil ik het eigenlijk bij laten.”

De renner van Giant-Alpecin zit niet te wachten op een voorvechtersrol. “Ik wil niet de grote jongen uithangen die overal in de pers zijn mening loopt te verkondigen. Ik heb één keer gezegd wat ik ervan vind en dat vind ik wel voldoende voor dit moment. Ik heb er geen spijt van hoor, dat ik af en toe mijn mening verkondig, maar het moet niet zo zijn dat ik de voorvechter word tegen al het kwaad in de wereld. Daar heb ik helemaal geen zin in. Ik wil niet honderd interviews over hetzelfde gaan geven. Ik heb nu één keer mijn mening verkondigd en dat is genoeg.”

Dumoulin is momenteel actief in de Eneco Tour. Vandaag staat de laatste etappe op het programma.

Dit artikel delen:

15 Reacties

tdv21 25 september 2016 om 12:45

Hoewel ik achter Wiggins blijf staan, toch enorm veel waardering voor wat Dumoulin heeft gezegd. Geen gezwijg en patrons meer die iedereen onderdrukken in het peloton ! Maar wel met respect en niet alles en iedereen beschuldigen met het minste niesje. Zoals Dumoulin dus, man naar mijn hart.

pirazzi 25 september 2016 om 12:48

Spreken is zilver, zwijgen is goud. Dat heeft Tom Dumoulin goed begrepen.

Sunrider 25 september 2016 om 13:00

@Pirazzi, dus hij haalt eerst zilver maar gaat nu voor goud….

fietser80 25 september 2016 om 13:02

wie a zegt…

tendam 25 september 2016 om 13:04

Volgens mij was Dumoulin vooral ’n beetje chagrijnig, dat is hij wel vaker in interviews als het even niet gaat zoals hij hoopt. Inderdaad niet teveel waarde aan hechten, en zeker niet hem als de voorvechter van alles wat clean is gaan beschouwen… dat was Wiggins zelf immers ook.

john 25 september 2016 om 13:29

Och er waren er ook genoeg die achter Armstrong bleven staan ,Het resultaat is in tussen bekent

Romāns Vainšteins 25 september 2016 om 13:39

Prima om het hier bij te laten, zaadje is geplant en verhaal is duidelijk :

Hoe sir dan ook, Wiggo is gewoon net zozeer TdF winnaar als dat Landis en Rasmussen dat hadden moeten zijn en Qatar is een onwaarschijnlijk kutland. Dat Dumoulin niet de buikspreekpop vd media wil worden vind ik volkomen terecht, laat die lui lekker zelf hun artikelen verzinnen.

Wielrennertje 25 september 2016 om 13:41

En dat is het stomme van de media. Het hele opgefokte gebeuren. Een renner zegt een keer hard zijn mening wat erg goed is, vervolgens wordt er van de renner verwacht dat hij een of andere campagne gaat voeren. Snap wel dat Dumoulin hier geïrriteerd over raakt.

Geit in mijn Kelderman 25 september 2016 om 14:13

Ik vind Dumoulin de laatste tijd wel erg vaak geïrriteerd overkomen in de pers.

Romāns Vainšteins 25 september 2016 om 14:17

Net alsof het slecht is wanneer je nu en dan geirriteerd bent, hij is toch geen president of woordvoerder vd politie ?

hanzul 25 september 2016 om 14:19

Het gaat over mogelijke doping of bevorderende middelen en wie staat er op de eerste rij. Ja de NOS. Lijkt wel of de NOS bevorderende middelen belangrijker vind dan het wielrennen zelf!

Kwibus 25 september 2016 om 18:30

Tom is een slimme jongen.

schipperaar 25 september 2016 om 18:46

@tendam
Je mening ongezouten verkondigen heeft niks met irritatie te maken, wiggins zat hem nooit in de weg. Zal vooral de pers zijn die hem opzoekt omdat ie een gedegen interview kan geven en logischerwijs niet direct vakbonds voorzitter wil worden.
De irritatie ligt vnl bij jou lijkt het.

Coldeportes 25 september 2016 om 22:01

@tendam
De irritatie over Dumoulin, ligt vooral bij jezelf. Je kunt het nog zo mooi proberen te verpakken, maar het sijpelt altijd door je comments heen, beetje cynisch en lichtjes geringschattend als het over Tom Dumoulin gaat. Geeft niet hoor, hij rijdt geen meter langzamer door jouw meninkjes (gelukkig)

:p

toke 26 september 2016 om 07:49

@ John……Ik snap nog steeds niet dat men Armstrong zo massaal heeft laten vallen…….In zijn tijd zaten zijn concurenten ook vol met die rommel (Ulrich, Beloki,Pantani)

Volg hier

Laatste nieuws

Materiaalzone

Populair