Tom Dumoulin voor zevende keer Limburgs wielrenner van het jaar

dinsdag 23 november 2021 om 13:10
Tom Dumoulin voor zevende keer Limburgs wielrenner van het jaar

Tom Dumoulin is door de Club24 uitgeroepen tot Limburgs wielrenner van het jaar. De Maastrichtenaar veroverde dit jaar de zilveren olympische medaille op de tijdrit, terwijl hij in deze discipline ook Nederlands kampioen werd. Hij bleef in de verkiezing Mike Teunissen en Milan Vader voor. Dumoulin is nu net als de recordhouders Frans Maassen en Bart Brentjens zeven keer uitgeroepen tot Limburgs beste wielrenner.

Bij de vrouwen kreeg Sabrina Stultiens meer stemmen dan Pien Limpens en Sophie van Berswordt. De Meijelse eindigde als vierde in de Classica San Sebastian en zesde bij het NK op de Vamberg. Voor de tweede maal op rij is Stultiens nu uitgeroepen tot beste wielrenster van Limburg.

Scarlett Souren werd gekozen tot Renner van de Toekomst voor Lars Rouffaer en Luuk Herben. De junior uit Meerssen schreef meerdere koersen op haar naam en werd derde op het NK tijdrijden en zesde bij het NK op de weg.

Dit artikel delen:

7 Reacties

Koers 23 november 2021 om 13:26

NFT jonguh!

notriple 23 november 2021 om 15:30

Waarvoor dan???

re-cycle 23 november 2021 om 16:06

zo die titel ook verzilverd. De zilveren plakken stapelen zich op 2e OTT en 2e groene loper run.

Alle gekheid op een stokje. Het is voorwaar een wereldprestatie: daar waar hij de weg in het wielrennen even kwijt was. en dan zo zonder competitie in Tokyo er te staan. Geeft aan zijn klasse en uiteindelijk ook hoe hij de knop ten positieve bij hemzelf weer om heeft gekregen. Zijn hardloopprestatie doet daar niet bij onder. Ik vind dat voor waar ook een topprestatie!!

Dantiest 23 november 2021 om 18:40

Wil nog wel zien of ie 1 januari in het zwart-geel fietst.

Derierre de la course 23 november 2021 om 22:03

Misschien heeft ie n dagje vrij na een zware oudejaarsavond maar de 2e of 3e januari vast weer wel.

Viktrodriguez 24 november 2021 om 09:09

Ik zou niet weten waarom niet. Hij hervond zichzelf bij diezelfde ploeg, ging juist naar een ploeg als deze wegens niet het kopmanschap solo te hoeven dragen en gezien de reacties na de OS TT tussen de ploegmaats zit het qua sfeer tussen hem en de rest ook wel goed.

SpeedyLegs 24 november 2021 om 09:14

Doen andere provincies ook aan zulke verkiezingen? Zo ja dan graag ook daar berichten over!