Tom Dumoulin toch niet van start in Ronde van Valencia

dinsdag 4 februari 2020 om 11:33
Tom Dumoulin toch niet van start in Ronde van Valencia

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin zal woensdag toch niet van start gaan in de Ronde van Valencia. De Nederlander is ziek geworden in Spanje en zal nu huiswaarts keren om te herstellen. Paul Martens vervangt Dumoulin in de selectie van Jumbo-Visma.

Dumoulin brengt het nieuws op zijn Instagram naar buiten. “Het team is zojuist vertrokken voor een training hier in Valencia, maar helaas zonder mij. Ik ben vannacht ziek geworden en zal naar huis gaan om daar te herstellen”, zo laat hij weten. “Dit is niet de manier waarop ik mijn seizoen wilde starten, maar we moeten wijs zijn.”

“Als je je niet goed voelt, kun je beter niet koersen. Ik kwam naar Spanje om aan mijn conditie te werken, niet om deze af te breken. Ik hoop snel terug te zijn”, sluit de 29-jarige coureur af.

Rentree in Tirreno-Adriatico?
De Ronde van Valencia zou de eerste wedstrijd van Tom Dumoulin worden in bijna acht maanden tijd, nadat hij vorig jaar in het Criterium du Dauphiné uitviel met knieproblemen. Normaal gesproken is de Tirreno-Adriatico de volgende wedstrijd waarin Dumoulin van start gaat.

Dit artikel delen:

75 Reacties

Valtverder 4 februari 2020 om 11:38

Lijkt bijna wel of hij soort faal-angst heeft ontwikkeld en niet meer van start durft.

Maar hij zal wel goed ziek zijn. Jammer :(

Willem040 4 februari 2020 om 13:08

Als er wereldkampioenschappen onzin uitkramen zouden bestaan was je een grote kanshebber…

Valtverder 4 februari 2020 om 15:30

Die bestaan zeker, maar ik werd tweede. Jammer want had graag een jaar met de regenboogtong willen lullen.

Viktrodriguez 4 februari 2020 om 11:39

Zonde. Hopelijk volgt zijn seizoensdebuut snel.

hjjanssen1973 4 februari 2020 om 11:40

Oei… hopelijk idd alleen een griep…

Yeez 4 februari 2020 om 11:40

Ziek, jammer. Duurt weer tot de tirreno dan… of hij moet een andere koers krijgen, maar dat zal dan ten koste can een hoogtestage zijn

thorsen 4 februari 2020 om 11:40

Een goed begin is het hal…laat maar.

koos verrek 4 februari 2020 om 11:41

Plankekoorts. Of speelt ze knie weer op?

Yeez 4 februari 2020 om 11:45

Lekker speculeren koos. Zullen we het gewoon bij een griepje houden

ElMatiz 4 februari 2020 om 14:21

Waarom denkt plankeNkoorts of ZIJN knie?

doorak 5 februari 2020 om 03:14

Griep, en dat ligt natuurlijk aan management Sunweb.
Tenminste het is een wonder wanneer we dat hier nergens teruglezen gezien de wijze van reageren aangaande TD hier afgelopen half jaar.

Kuiperberg 4 februari 2020 om 11:42

Denk eerder dat hij te graag wil en daarom erg ‘strak’ stond en zo in het begin van het seizoen – zonder reserves – kwetsbaar is..

Natte spons 4 februari 2020 om 11:49

Op de foto op instagram stond hij inderdaad al aardig scherp voor zo vroeg in het jaar:
https://www.instagram.com/p/B8JDqb5Ba5c/

Samlambeej 4 februari 2020 om 12:24

Met een lange broek aan is er niks te zien toch.

assen 4 februari 2020 om 11:43

Beterschap!

Jan Blokland 4 februari 2020 om 11:44

Jee, wat een pech. De griep slaat toe. Helaas, dat is overmacht waar je niets aan kunt doen.
Beterschap, Tom.

Fred Postma 4 februari 2020 om 11:45

Geen goed nieuws, jammer.

Phoenix0000 4 februari 2020 om 11:49

Er zijn grenzen aan het verliezen van lichaamsgewicht.
Je weerstand gaat er niet op vooruit.
FF wennen aan die ketonen ;-)

koos verrek 4 februari 2020 om 11:54

Denk je dat hij ook ketones gaat nemen?
Ik hoort dat de Plus der inderdaad 7kg wintervet met verloor in 2 weken. das wel heel veel heel snel

Yeez 4 februari 2020 om 12:00

@koos waar lees je dat?

koos verrek 4 februari 2020 om 12:07

Vertelde de Plus zelf op de radio. Hij zei ook dat ketones wat naar gin tonic smaken…

Samlambeej 4 februari 2020 om 12:24

Dat kan toch niet man? 7kg in 2 weken?

Stel je voor dat dat ongewild doorgaat, dan ben je na 5 weken helemaal dood.

Je lichaam laat dat gewoon niet toe. Hoeveel deficit aan nutriënten heb je dan?

koos verrek 4 februari 2020 om 12:29

Ongewild doorgaat onder dwang of zo wat zwam je nauw

Samlambeej 4 februari 2020 om 14:58

als het zo hard gaat => oncontroleerbaar => ongewild

Johnny7 4 februari 2020 om 11:54

Gaat hem niet meer worden. Bedankt Puccio voor het verpesten van een carriere.

Yeez 4 februari 2020 om 12:00

Ineos zag het al aankomen ;)

toke 4 februari 2020 om 12:26

@ Johnny7
tjonge jonge nog aan toe…Wat een onzin.

Limal 4 februari 2020 om 11:56

29 jaar al… Ik hoop echt dat we dit jaar terug de beste Tom Dumoulin te zien krijgen, maar vrees er wat voor.

Leuk weetje: zowel Dumoulin als Evenepoel hebben bij de profs tot nu to 2 meerdaagse wielerwedstrijden gewonnen :D

Vinyakke 4 februari 2020 om 12:13

Inderdaad een leuk weetje. Heb het nagekeken, klopt volledig. Had wel een breder palmares verwacht van dumoulin, staan bijna uitsluitend allemaal tijdritten op (behalve dus giro en binck bank).

Lendilonus 4 februari 2020 om 12:29

@Vinaykke, ik kan me in elke grote ronde ook een rit in lijn herinneren. Alleen dat zou voor de meeste renners(zeker de manier waarop die ritten zijn gewonnen) al een voltooide carrière zijn.

Limal 4 februari 2020 om 12:38

Helemaal juist @Lendilonus : https://www.procyclingstats.com/rider/tom-dumoulin/statistics/wins

En toch had ik al meer eindoverwinningen verwacht, vooral in rittenkoersen van een week.

Leukefans 4 februari 2020 om 14:06

Tja, het kan erger. Evenepoel heeft nu evenveel zeges als Bardet in zijn hele carrière en die won met de Tour de l’Ain in 2013 zijn tot nu toe enige meerdaagse koers.

klootje kriekeljon 4 februari 2020 om 15:56

edit wf: niet doen

lander luypaert 4 februari 2020 om 11:57

Coronavirus? :o

Marik 4 februari 2020 om 12:00

Oef jammer, had me er echt op verheugd. De Tirreno is pas over een maand, dat lijkt me onwenselijk. Is er binnenkort nog een ander rondje waar hij kan starten?

Yeez 4 februari 2020 om 12:30

Hoogtestage

koos verrek 4 februari 2020 om 12:36

Zit er al een dokter te wachten op m op een berg?

Pizzi 4 februari 2020 om 13:30

Die ex-trainer van Sunweb zit nog steeds in La Plagne te wachten. En Huell (Breaking Bad) is ook nog steeds aan het wachten.

john 4 februari 2020 om 13:44

In Augustus de Ridderronde als die bigsupporter uit Valkenburg weer ff 10.000 wil dokken

Rhohan 4 februari 2020 om 12:01

Ik kijk er niet vreemd van op, mocht ie nu naar de Ruta del Sol gaan, ipv Martens. Die ploeg mist nog een echte kopman daar.

skylimit 4 februari 2020 om 12:01

Hij is nog niet gewend aan de ketonen ? Benieuwd hoeveel koersdagen hij dit jaar op de fiets gaat zitten…. Begint goed op deze manier bij TJV. Hopelijk wordt het niet opnieuw een jaar van altijd wat met Dumoulin.

Pietspeed 4 februari 2020 om 12:06

Tom is ziek geworden en voelt zich niet goed. Wat hij heeft is dus gissen. Maar als het een griepje oid is, zou dat toch gecommuniceerd kunnen worden. Of gaat een evt griepje al te ver vanwege mogelijk privacy?

Emergo 4 februari 2020 om 12:12

De pseudo-artsen rollen over elkaar heen met hun fake diagnose.

Wheely 4 februari 2020 om 12:19

Ik ken nog wel een goede dokter met wat prima adviezen, heeft ook zeer goede trainingschema’s

Lendilonus 4 februari 2020 om 12:30

Weet ik niet, Tom is toch meer een diesel dan een Ferrari ;p

Samlambeej 4 februari 2020 om 12:26

Die coureurs toch. ‘Ziek’ is de standaard smoes. Wat er echt aan de hand is mogen we niet weten. Hoe later die terugkomt hoe meer der aan de hand is.

toke 4 februari 2020 om 12:37

edit wf: tot ziens

doorak 5 februari 2020 om 03:17

Griep, en dat ligt natuurlijk aan management Sunweb.
Tenminste het is een wonder wanneer we dat hier nergens teruglezen gezien de wijze van reageren aangaande TD hier afgelopen half jaar.

Arema Pro Cycling Team 4 februari 2020 om 12:33

Zijn maag kan niet tegen de Ketonen van Jumbo?

tendam 4 februari 2020 om 13:04

Nu hij bij Jumbo rijdt is hij ineens de duivel… grappig is dat.

Covadonga 4 februari 2020 om 12:33

De soap gaat verder?

Tripodboom 4 februari 2020 om 13:07

Van winnaar is hij Tom Tobber geworden. Kat in de zak?! Voor Jumbo Visma?

roeleur 4 februari 2020 om 13:19

Jammer, het is 25 graden in Valencia. Misschien dan de Tour de la Provence op 13 februari? Daar start Jumbo-Visma met Gesink en co. Beterschap!

Headlines

Materiaalzone

Populair