Tom Dumoulin mist door ziekte eigen afscheidsfeestje bij Profronde Etten-Leur

zaterdag 13 augustus 2022 om 08:39
Tom Dumoulin mist door ziekte eigen afscheidsfeestje bij Profronde Etten-Leur

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin, die na dit seizoen stopt als profwielrenner, heeft zijn laatste wedstrijd in eigen land al gereden. De voormalige Girowinnaar zou zondag met de Profronde Etten-Leur nog één keer in actie te zien zijn in Nederland, maar moet vanwege ziekte verstek geven.

Dumoulin had bewust gekozen voor het criterium van Etten-Leur om zijn afscheidsfeestje van het Nederlandse publiek te vieren, schrijft BN De Stem. Dat gaat nu dus echter niet door. Of er ook in de rest van het programma van Dumoulin wijzigingen doorgevoerd worden, is nog niet bekend. Voorlopig staat hij nog op de startlijst van de Tour of Denmark, die aankomende dinsdag van start gaat.

Ondanks de afmelding van Dumoulin, kan de organisatie van de Profronde van Etten-Leur alsnog op een sterk deelnemersveld rekenen. Jonas Vingegaard is bijvoorbeeld wel gewoon aanwezig. Ook Wout van Aert, Jasper Philipsen, Vincenzo Nibali, Bauke Mollema en Wilco Kelderman zijn van de partij.

Dit artikel delen:

34 Reacties

klootje kriekeljon 13 augustus 2022 om 09:05

De treurigheid van het einde van deze carrière doet een beetje zeer. Ik had zo graag gewild dat Tom er nog een mooi einde aan gegeven had..
Toevallig heb ik hem de afgelopen maanden 2x gezien met vrouw. Ook nog eens allebei de keren zonder dat er mensen omheen waren (what are the odds). Beide keren stond zijn gezicht alles behalve positief. Ik hoop dat het goed met hem gaat.

0
Handige Harry 13 augustus 2022 om 09:14

Waarschijnlijk moest hij mee gaan shoppen.

0
klootje kriekeljon 13 augustus 2022 om 09:22

Haha, het is soms zo simpel. Lekker Harry.

0

Dumoulin heeft natuurlijk ook wel last van een resting bitch face, zoals ze dat zo mooi zeggen. Hij kijkt altijd een tikkeltje chagrijnig, kan ie weinig aan doen.

0
Wheely 13 augustus 2022 om 12:39

Niks mis mee, heb ik ook last van maar als we dan een keertje glimlachen stralen we ook echt.

0
De Dikbilgorgel van Dorestad 13 augustus 2022 om 13:19

Je zult klootje maar in het wild tegenkomen. Hoe zou jij kijken?

0
Romāns Vainšteins 13 augustus 2022 om 13:35

Niet iedereen heeft, zoals ik, een standaard opgewekte blik en George Clooney-bakkes.

0
Verweggistan 13 augustus 2022 om 09:15

Wel een beetje symbolisch voor de laatste jaren.

0
schlunzi 13 augustus 2022 om 09:28

jammer genoeg, ja.

0
Ronellenfitsch 13 augustus 2022 om 09:15

Natuurlijk geen idee wat er aan de hand is, maar ergens past dit ook bij Dumoulin, die zich na z’n Giro zege ook geen houding wist te geven tegenover fans … oh, en hoe ze het weer voor elkaar krijgen in Etten-Leur, wat een namen zeg …

0
De Dikke Dromedaris van Diemen-Zuid 13 augustus 2022 om 09:31

Gelukkig hebben we Bauke en Wilco nog.

0
williams 13 augustus 2022 om 10:22

Ben ook blij voor de vele fans die nu eindelijk kunnen stoppen met hopen dat ie voor de zoveelste keer terug de Dumoulin van de gewonnen Giro wordt.

0
Fretteketet 13 augustus 2022 om 10:23

Het kon ook niet anders… heel jammer

0
de adelaar van de adsteeg 13 augustus 2022 om 10:47

Man stop gewoon zijn we van je gezeik af

0

Kunnen we ook over jou zeggen!

0
Michiel 13 augustus 2022 om 14:42

Profronde van Schubbekutteveen moet ook nog gereden worden, vlakbij Gasselternijveenschemond. Kom Tom, sluit je carriere groots af.

0
Zwarte Panter 13 augustus 2022 om 11:18

Stop ens met de man af te breken wat heb jij gepresteerd beetje verschuolen hier op het internet pannekoek

0
marcel fischer 13 augustus 2022 om 11:51

En maar aannames maken. Houd de media leuk boys en ben positief, dan ziet alles, ook Tom er positiever uit. Waarom moet je snappen.

0
oostrijck 13 augustus 2022 om 12:01

Ik denk dat het vooral duidelijk is dat lichaam en geest van Tom niet meer in staat zijn om langdurig topsport te bedrijven. En dan ga je van het ene euvel naar het andere. Daar zit geen schande in of verwijten.

0
Guushovd 13 augustus 2022 om 13:08

Voor de mensen die niet tegen de kritiek kunnen. Dat is ook topsport. Zolang je actief bent gaat het om de prestaties van nu (van kort geleden tot de geplande toekomst). Pas als je stopt gaat het om t palmares. Ik ben er niet van om TD steeds af te zeiken. Maar als topsporter was het de laatste jaren een pijnlijk verhaal.
Ik ben inmiddels blij dat hij stopt, net als met kittel, kan je dan naar wat hij gepresteerd heeft, en wie hij nu is kijken, ipv als actieve topsporter die doorsukkelt.

0
makkelijk 13 augustus 2022 om 14:07

Hij zal het ook nog wel verzonnen hebben, onze held!

0
De Capybara van de Conradkade 13 augustus 2022 om 14:38

Hij had ook graag zijn giro huldiging in Maastricht gemist…

0
Handige Harry 13 augustus 2022 om 14:44

Zoiets kan natuurlijk gebeuren, ik hoop ook mijn eigen begrafenis te missen.

0
Pietspeed 13 augustus 2022 om 15:03

Mwah, wat mist hij aan bier, t..ten en frieten, het kerk – en cabriorondje? Heeft z'n palmares en z'n eeuwige fans al. Tom is een held.

0
Cen Morawec 13 augustus 2022 om 16:09

Het is een beetje triest, dat wij niet zijn einde wielercarrière in Nederanld in Etten-Leur mogen vieren.

Hij heeft in zijn wielerloopbaan nog maar een doel: gelukkig is de eerste plek in de WK tijdrit definitief voor Dumoulin!

Tom, word a.u.b. snel beter want je moet over 1 week of 3 al naar Australië.

0

1 week of 3?

0
Wheely 13 augustus 2022 om 17:26

Ik zou over pak hem beet 4 weken gaan.

0
Cen Morawec 13 augustus 2022 om 17:27

Jazeker, hij wilde wegen tijdsverschil en nodige aanpassing al 1 week voor de wedstrijd daar al zijn. Vliegen naar Australië duurt ook bijna 2 dagen. Dus, hij moet in 3 weken vertrekken.

0
makkelijk 14 augustus 2022 om 07:10

Of over 1 week

0
RobertMollema 13 augustus 2022 om 16:31

Genoten van Tom Dumoulin in 2016, 2017 en 2018, met als hoogtepunt die fantastische Giro zege! Daarna bleek de geweldig grote koek op te zijn. Dat is jammer, het had van mij nog wel wat langer mogen duren, maar die roze trui van 2017 blijft voor altijd in het geheugen gegrift!

0
Wildebert 13 augustus 2022 om 18:32

Zilveren medaille van de spelen telt niet mee? Vond dat toch wel een krasse prestatie.

0
Jos84 13 augustus 2022 om 18:49

Het is ook een echte nachtkaars hoor. Jammer

0
De panter van de polder 13 augustus 2022 om 18:51

Dat WK wordt ook geen ene reet ben ik bang.

0
de adelaar van de adsteeg 14 augustus 2022 om 14:43

Je zult maar zijn salaris moeren betalen

0

Net binnen

Populair

Materiaalzone