Tom Dumoulin: “Mensen die vinden dat ik WK-plek cadeau krijg, kunnen lekker in de stront zakken”

donderdag 23 juni 2022 om 08:37
Tom Dumoulin: “Mensen die vinden dat ik WK-plek cadeau krijg, kunnen lekker in de stront zakken”

foto: Cor Vos

Tom Dumoulin heeft na het NK tijdrijden uitgehaald naar criticasters die het onterecht vinden dat hij op zeker naar het WK tijdrijden mag. Bondscoach Koos Moerenhout ruimt een plek in voor Dumoulin, die onlangs heeft aangekondigd te gaan stoppen na 2022. “Ik ben echt helemaal klaar met die discussie, daar word ik zelfs kwaad van”, vertelt Dumoulin aan het AD.

Nederland mag waarschijnlijk twee renners naar het WK tijdrijden sturen, eind dit jaar in het Australische Wollongong. Voor Dumoulin is het zijn hoofddoel in zijn laatste maanden als prof. “Ik heb gelezen dat ik mijn selectie voor het WK cadeau krijg. Ik weet niet of jullie mijn uitslagen van de afgelopen WK’s en de grote internationale tijdritten hebben gezien? Volgens mij is er maar één iemand in Nederland die aanspraak maakt op die WK-plek en dat ben ik”, is hij duidelijk.

Non-discussie
“Hoezo twijfelen mensen daar over? Ik haal de ene na de andere medaille op het WK en dan zijn er mensen die daarover een discussie durven aan te zwengelen. Op de Spelen heb ik al bewezen dat het een non-discussie is. Het is gewoon triest. Ze zoeken het maar uit”, vindt Dumoulin. “Dat is een zere plek ja. Ik ben heel blij met het vertrouwen dat ik van Koos krijg, maar ik moet er ook voor rijden. Alle mensen die vinden dat ik die plek cadeau krijg, kunnen lekker in de stront zakken.”

De 31-jarige Dumoulin wist in 2017 wereldkampioen tijdrijden te worden in Bergen. Ook won hij al eens zilver (2018) en brons (2014) op dat onderdeel. Beide keren dat Dumoulin aan de start stond van de individuele tijdrit op de Olympische Spelen behaalde hij ook zilver, in 2016 in Rio de Janeiro en in 2021 in Tokio. In Nederland werd hij vier keer nationaal tijdritkampioen.

Dit artikel delen:

140 Reacties

Trucdeluxe 23 juni 2022 om 08:54

Hij heeft wel gelijk, heeft toch wel bewezen dat wanneer hij er echt een doel van maakt hij met de beste mee doet tegen de klok.
Daar doet 1 keer een iets minder NK niets aan af.

Boasson en Hagen 23 juni 2022 om 09:02

Inderdaad, zeker met zijn verder rustige programma kan hij zich specifiek voorbereiden en is dan een goede kanshebber.
Daar doen de meningen van een paar Wielerflitsers niets aan af, beter dan Tom zou ik het niet kunnen verwoorden!

Anton van Valouwe 23 juni 2022 om 09:33

Je bent net zo goed als je laatste prestatie, in het verleden behaalde resultaten… etc. etc

Panache 23 juni 2022 om 09:58

“Je bent net zo goed als je laatste prestatie, in het verleden behaalde resultaten”

Niet in de gaten dat dit een tegenstelling is?

Trucdeluxe 23 juni 2022 om 10:21

garanties in de sport zijn er sowieso niet.
De kans dat TD er beter voor staat tijdens het WK is wel aanzienlijk. Hij heeft toch aangetoond, ook wanneer hij in koers niet geweldig reed dat hij in een tijdrit waar hij wat van wilde maken altijd wel kort kon eindigen.

Van een sprinter zeggen we ook niet na 1 verloren sprint dat hij het niet meer kan (beetje scheve vergelijking)

thomasjaarsma 23 juni 2022 om 11:35

hij preseert al heel lang niks meer

Anton van Valouwe 23 juni 2022 om 11:37

Niet in de gaten dat de twee gezegden los van elkaar gebruikt kunnen worden?

uitdewaaier 23 juni 2022 om 11:38

Gewoon NU stoppen. Dan zijn je behaalde prestatie veel groter.

SonnySide 23 juni 2022 om 12:05

Ja Thomas, zoek nog even de uitslag van de Olympische Spelen 2021 op.

Mwielerfan 23 juni 2022 om 13:25

In het verleden toen hij top was heeft hij veel bewezen. De laatste 4 seizoenen heeft hij alleen de spelen.

Wheely 23 juni 2022 om 08:59

Ja mooie woorden, ik kan stiekem altijd wel van genieten van de frustratis van sporters richting de pers. Hopelijk beseft Tom wel dat dit slechts de mening van een enkeling is, het houdt mij überhaupt niet zo bezig hoe of wie er geselecteerd wordt. Ik denk als je je dit soort dingen echt blijft aantrekken dat het inderdaad tijd is om te stoppen.

platteprijs 23 juni 2022 om 09:02

@redactie ik had nooit voor deze kop gekozen. Maar blijkbaar moet alles wijken voor de klikkenteller.

Wheely 23 juni 2022 om 09:15

Ben het daar in dit geval niet mee eens, het is letterlijk de boodschap die Tom zelf de wereld in stuurt, dekt volledig de lading.

platteprijs 23 juni 2022 om 11:14

@Wheely dat klopt, maar dat wil nog niet zeggen dat je het als journalist vervolgens letterlijk als kop moet gebruiken. Als journalist had ik het niet gedaan. En ik vind ook niet dat het de lading van het artikel dekt. Maar goed ieder zijn eigen principes.

Mark 23 juni 2022 om 11:52

“Tom Dumoulin dient WK-selectiecriticasters van repliek.” Dekt de lading ook.

Handige Harry 23 juni 2022 om 13:12

Tom Dumoulin heeft een grote boodschap voor criticasters.

Limal 23 juni 2022 om 09:02

Met die woordkeuze creëert hij een open doel genaamd 'Giro 2017', maar hij heeft wel gewoon gelijk en ik begrijp de frustratie. Slim is het niet om verdere polarisatie te vermijden, maar deze einde-carrière 'je m'en fous'-mentaliteit kan ik eigenlijk ook wel pruimen.

Beer 23 juni 2022 om 09:04

Ik vind dat hij een grote mond opzet voor iemand die de afgelopen 2 jaren niets terug gaf aan zijn werkgever. Misschien moeten ze bij hem bij Jumbo ook in de stront laten zakken ipv hem weer een topvoorbereiding te faciliteren voor een individueel doel in een oranje-trui dat niets bijdraagt aan de Jumbo-teamdoelstellingen.

Los daarvan vind ik wel dat die plek hem toekomt. Hij is altijd een toptijdrijder geweest en heeft in die discipline ook recent nog bewezen hoe goed hij is.

Quincy Adams (aka voorwiel) 23 juni 2022 om 09:11

misschien is dat iets tussen Tom en zijn werkgever… Wij weten hier misschien maar 10% van wat er speelt en gezegd wordt. Oordelen met zo weinig kennis vind ik niet zo zinvol.

Baukema Tomoulin 23 juni 2022 om 09:21

Ik weet niet eens op mijn kantoor welke speciale afspraken collega’s met onze leidinggevende hebben plus het salaris dat ze ontvangen. Laat staan dat ik daar iets over kan zeggen bij een topsporter. Behalve dat sommige sporten (voetbal, golf, F1) in algemeenheid meer salaris ontvangen dan andere sporten.

Beer 23 juni 2022 om 09:30

Te gemakkelijk. Dat hij goed verdiend lijkt me ondanks dat we niet weten exact hoeveel wel een feit. Maar het is voor mij niet eens het belangrijkste element. Het lijkt me toch niet onlogisch dat Dumoulin bij Jumbo dezelfde mogelijkheden en ondersteuning krijgt aangeboden als Roglic, van Aert & Vingegaard. Zelfs Van Hooydonck zegt dat hij dezelfde begeleiding krijgt. Als Dumoulin wil kan hij zo een mooi programma rijden. En wat heeft Dumoulin daar in Jumbo-trui tegenover gesteld? Weinig tot niets. En ook nu weer wil hij voor een individueel doel gaan waar Jumbo weinig of niets aan heeft of mee te maken heeft. Was ik Dumoulin dan zou ik me toch iets nederiger gedragen.

Gr.R. 23 juni 2022 om 10:17

@Beer: In beide posts staan vooral aannames. Je weet niet op welke voorwaarden Dumoulin naar TJV gekomen is. Je weet niet wat de afspraken zijn. Dat hij jou teleurgesteld heeft, dat wil niet zeggen dat hij het TJV teleurgesteld heeft en ik vind het raar dat jij jouw teleurstelling projecteert op het team. . Ik hoor niet van TJV dat ze teleurgesteld zijn namelijk en hij komt nog regelmatig in beeld. Ook belangrijk. Zie Froome. Zorgt er voor dat IPT in beeld komt. Meer dan Goldstein en Einhorn.

Panache 23 juni 2022 om 10:21

Ik sluit niet uit dat Dumoulin op bepaald moment zijn contract ingeleverd heeft, maar dat er in onderling overleg een nieuwe manier van werken en dito doelstellingen zijn afgesproken. Dat het salaris (tijdelijk?) aangepast werd is al eerder uitgelekt.

Idske 23 juni 2022 om 10:22

En toch staat Dumoulin weer met een Jumbo (en alle andere sponsors) truitje in verschillende kranten, ongeacht of hij nou wint of niet. Ook dat heeft waarde. Iets wat VDP in de laatste giro ook heel goed begreep met al zn kunstjes. Zonder winnen toch dagelijks zijn sponsors showen.

De enige reden dat VDP daar in bergetappes mee vooruit wilde is dat hij solo de grote klim op kon om tussen de mensenmassa zijn kunstjes te kunnen doen voor social media.

Beer 23 juni 2022 om 10:47

Voor aannames moet je toch eerder bij de post van Panache zijn.

uitdewaaier 23 juni 2022 om 11:39

Helemaal eens Beer.

Fast Freddy 23 juni 2022 om 12:00

@beer, ten eerste ben ik blij dat jij mijn werkgever niet bent. Ten tweede heeft de reactie van Dumoulin op de toetsenbord ridders letterlijk niet te maken met zijn relatie met zijn werkgever, daar probeer jij een link te leggen. En hoe kun hier, ten derde, van zeggen dat je geen aannames doet?: ‘(het) lijkt me ondanks dat we niet weten exact hoeveel wel een feit.’

joowii 23 juni 2022 om 12:32

@beer:
Vreemd dat je er plots een strijd tussen TJV en Dumoulin van maakt. Daar gaat dit hele bericht toch niet over?
Je laatste alinea is volgens mij precies hoe Dumoulin er ook over denkt, en juist daarom is hij klaar met de discussie. Een grote mond? Jazeker. Maar waarom die andere verwijten aan zijn adres die je maakt?

Edit: zoals de nu verschenen reactie hierboven ook al stelt

Handige Harry 23 juni 2022 om 13:14

Doe nou niet beer, al die stront aan je vacht is moeilijk schoonmaken.

Michiel 23 juni 2022 om 13:17

Eens met Beer

jv88 23 juni 2022 om 13:17

Niet altijd eens met Beer , vaak niet zelfs. Maar hier heeft hij toch echt wel een punt. Hie kun je in godsnaam stellen dat hij niet teleurgesteld heeft of dat we dat niet weten. Hij stopt toch zeker niet omdat hij zo boven verwachting presteerd. Los van welke financiële vergoeding dan ook.

Dit heeft relevantie op het artikel o dat hij een grote mond heeft en nogal prat gaat op prestaties. Ik vind dat het in zijn geval ook wel wat nederiger mag. Kunt ook gewoon zeggen dat je het niet eens bent ipv op deze manier. 2e op OS is knap. Maar er was ook echt niemand die het hele seizoen mocht doen wat hij wilde ter voorbereiding op. Anderen reden ook nog weleens wat prestaties voor hun ploeg.

Pietspeed 23 juni 2022 om 13:33

TJV staat hier grotendeels cq helemaal buiten. Het gaat om de relatie bondscoach en TD, die al dan niet Tom oproept of iets heeft toegezegd.

Beer 23 juni 2022 om 13:45

Laat ons zeggen dat Dumoulin zonder Jumbo-Visma niet in topvorm op de OS TT was geraakt. En dat hij zonder Jumbo-Visma waarschijnlijk ook geen kans zal maken op de WK TT. Dat is wat Jumbo-Visma hiermee te maken heeft.

fietsvriend 23 juni 2022 om 09:04

Dumoulin praat met weinig meel in de mond, en allemaal nog binnen de grenzen van het betamelijke – ik kan er wel van genieten. En natuurlijk is het een non-discussie. NL ook wel echt wereldkampioen respectloos omgaan met je kampioenen – dat heet dan geloof ik ‘nuchter volkje’.

reusjen 23 juni 2022 om 12:11

Achja dat nuchter is echt iets wat meer wensdenken is dan een feit. Ik weet niet hoe het vroeger was, maar vandaag de dag zijn we als Nederlanders alles behalve nuchter.

assen 23 juni 2022 om 09:07

Allicht heeft Tom gelijk.

Ik merk het trouwens steeds meer, dat mensen steeds meer ongeneerd gaan zeiken over van alles en nog wat, ook over zaken waar ze geen verstand van hebben of niet over gaan.
Dat mag gewoon van de wet, maar enige compassie en verantwoordelijkheidsbesef kweken kan geen kwaad. Dat hoort OOK bij beschaving naast vrijheid van meningsuiting.

girardengo 23 juni 2022 om 11:59

Allicht;-)

Michiel 23 juni 2022 om 13:23

Beschaving nou nou, je zet nogal hoog in voor iets futiels

Fast Freddy 23 juni 2022 om 13:29

@assen, +1 Bij het ontstaan van het concept vrijheid van meningsuiting, hadden ze vast niet verwacht dat iedere eerste de beste droeftoeter ongegeneerd en ongefundeerd zijn of haar mening de wereld in kon slingeren.

Mwielerfan 23 juni 2022 om 13:36

Eerlijk gezegd vind ik Tom zelf ook behoorlijk zeiken hier. Heel menselijk dat het hem frustreert, maar hij formuleert het zo dat ie wel een breed publiek van wielrrvolgers lijkt te veroordelen en dat lijkt dan weer best wel arrogant

Michiel 23 juni 2022 om 13:43

Fast Freddy snap duidelijk niet wat vvmu inhoudt

skylimit 23 juni 2022 om 09:15

Dumoulin vertoont gedrag van een “prima ballerina”, een verwend kind. Resultaten uit het verleden zijn mooi, maar in topsport gaat het om nu. Als je zo’n uitspraak doet dan moet je dit ook waar maken en anders had hij beter gezwegen.
De Dumoulin van nu is niet meer de Dumoulin van 2017. Hij gooit veel te makkelijk te vaak de handdoek in de ring. Dus logisch dat je kritiek krijgt en dat de gunfactor afneemt.

Anton van Valouwe 23 juni 2022 om 09:29

Het stampvoetende jongetje dat verongelijkt om zich heen slaat, de arrogantie straalt er van af. Alle lofuitingen die hij kreeg na zijn "sabbatical" hebben hem geen goed gedaan maar vooral het zicht op de realiteit ontnomen.

Poeksel 23 juni 2022 om 09:35

De resultaten van dit jaar: drie tijdritten, drie keer podium. Dus waar heb je het over skylimit?

Panache 23 juni 2022 om 10:23

Zoek eens op wie er de afgelopen 10 jaar binnen het tijdrijden podium hebben gereden op wk of olympische spelen.

SonnySide 23 juni 2022 om 12:09

Ga je eens heel gauw verdiepen in de tijdritresultaten van de afgelopen jaren.
Wellicht nog even naar de medaille verdeling op de Olympische Spelen.
Dan kwaak je wel anders.
Respectloos

williams 23 juni 2022 om 09:15

Wel Tom, mensen mogen nu eenmaal een mening hebben over hoe jij het aanpakt. Vorig jaar was er al een burnout die ervoor zorgde dat je in alle rust je doelen verder op het seizoen kon voorbereiden. Nu doe je net hetzelfde, je bent het beu, het is genoeg geweest maar je mag me wel blijven betalen tot einde seizoen en ik ga me nog 1 keer smijten voor het WK tijdrijden waar mijn werkgeven geen bal aan heeft. En dan mag niemand eens iets zeggen ?

Panache 23 juni 2022 om 10:27

Dat is een geheel andere discussie. Dit gaat slechts over het individuele punt of Dumoulin beschermd renner (zekerheidje) zou mogen zijn voor de wk-tijdrit.

williams 23 juni 2022 om 13:26

Dumoulin met zijn mindset zou geen renner meer moeten zijn punt.

josi 23 juni 2022 om 09:16

Dumoulin heeft als tijdrijder natuurlijk meer dan genoeg bewezen en geen andere Nederlander zou sowieso een kans op eremetaal hebben op het WK. Dat maakt de keuze wel makkelijk en voor de hand liggend. Aan de andere kant, als je aangeeft al een tijd lang niet pijnvrij te kunnen fietsen en op het NK daardoor niet op niveau bent, ligt het voor de hand dat mensen zich afvragen of hij op het WK dan wel wat te zoeken heeft. Ik ben een fan van Dumoulin en hoop stiekem nog op een laatste kunststukje in Australië, maar als hij door aanhoudend ongemak daar niet het beste van zichzelf kan laten zien en hij daar niet op een waardige manier afscheid kan nemen, zie ik hem liever niet van start gaan.

Jacob Lohof 23 juni 2022 om 13:36

Dit snap ik niet een ander maakt Nederlander maakt geen kans op ere metaal, hij heeft gisteren toch verloren van Bauke!!

LeoR 16 23 juni 2022 om 09:17

Dumoulin bewijst met zo’n uitspraken nog maar eens dat hij, ondanks het ontegensprekelijke fysieke talent, het mentale aspect mist om nog topsporter te blijven.

reusjen 23 juni 2022 om 12:15

Want mentaal capabele topsporters geven hun mening niet? En al helemaal niet als die ook nog eens hout snijdt(Zie zijn resultaten). Zelfs op een NK waar hij slecht gepresteerd zou hebben is hij de nummer 2 van Nederland dus waar hebben we het over.

jv88 23 juni 2022 om 13:23

Als je zo bezig bent met die meningen is het idd allemaal wel vrij labiel ja!

LeoR 16 23 juni 2022 om 13:49

Als een klein kind gefrustreerd om je heen slaan, zou ik niet als 'een mening geven' omschrijven. Als topsporter moet je niet enkel de fysiek hebben, maar moet je ook sterk in je schoenen staan om bijvoorbeeld om te gaan met (al dan niet terechte) kritiek. Het is ergens een beetje zielig dat Tom dit niet (meer) kan. Wat dat betreft kan hij nog iets leren van Froome, die toch heel anders omgaat met zijn (door een crash versnelde) verval. Die lijkt echt nog plezier in zijn job te hebben ..

reusjen 23 juni 2022 om 17:37

Hij geeft aan dat hij er inmiddels wel klaar mee is en dat diegenen die dat zeggen het kunnen bekijken, dat kun je om je heen slaan noemen, maar dat is vooral wat je er zelf graag in lijkt te willen zien.

Het is geen kritiek die een keer voorbij komt maar blijkbaar veelvuldig. Ik zie niet in waarom een renner daar niet op mag reageren. Het idee dat mensen die mentaal sterk zijn nergens door geraakt worden is sowieso onzinnig.

Alucard 23 juni 2022 om 09:18

Een mooi inkijkje in de pysche van Dumoulin, waar zich de voorbije maanden en jaren enorm veel 'vrij rondzwevende frustratie op zoek naar een doelwit' heeft opgebouwd.

Bij deze heeft hij een doelwit gevonden: criticasters die zijn tijdrit in twijfel trekken. Hopelijk verlicht dit zijn geest, genereert het rancune motivatie, en kan hij op het WK daardoor beter presteren.

reusjen 23 juni 2022 om 17:41

Wauw, ik denk dat je wel een uitnodiging voor het psychologenbal kunt verwachten…

tramontana 23 juni 2022 om 09:20

Welke andere renner zou Nederland kunnen sturen dan Tom? Aantal goede tijdrijders lijkt me op 2 vingers te tellen.

joowii 23 juni 2022 om 12:39

Ik ben heel benieuwd naar die tweede vinger.

Jean Dumas 23 juni 2022 om 09:23

Net als bij Remco zijn de meningen over Tom sterk verdeeld. Ik vind wel dat een man van zijn leeftijd beter op zijn woorden moet letten, want zijn statuur is te groot om nieuwe discussie op te wekken.

VerstandOpNul 23 juni 2022 om 09:27

Mij persoonlijk boeit het eigenlijk niet zo wie er wordt afgevaardigd naar het WK.. Maar deze frustratie is wel heerlijk.. Wie weet inspireert hem dat om nog eens extra te vlammen daar..

Rawolf 23 juni 2022 om 09:34

Toen Dumoulin nog bij DSM en haar voorlopers reed kwam hij toch altijd veel anders over of vergis ik me.

Anton van Valouwe 23 juni 2022 om 09:38

Daar had hij ook wel van die uitschieters hoor, in de woestijn een keer zijn fiets weggeflikkerd en toen Roglic zo slim was om in de TdF achter een motor de afdaling in te gaan en die rit won, was hij ook niet voor rede vatbaar!
Dat zie vaker bij rustige, vriendelijke mensen, ontploffingsgevaar ligt om de hoek!

Vangenechten 23 juni 2022 om 09:40

Wat een verschrikkelijke droeftoeter is het toch geworden. Alleen maar zeiken, huilen en rond zich heen slaan. Doe jezelf (en de wielerliefhebbers) een plezier en stop er toch gewoon onmiddellijk mee. Het is duidelijk dat hij het niet kan opbrengen en fysiek en mentaal te zwak is om nog een rol van betekenis te kunnen spelen.

joowii 23 juni 2022 om 12:41

Ik ben oprecht heel benieuwd hoe jij het ervan af zou brengen! Getuige deze post niet veel beter denk ik.

Vangenechten 23 juni 2022 om 16:36

@ joowi

Fysiek ben ik zeker te zwak, mentaal dat zullen we nooit weten!

japio 23 juni 2022 om 09:45

Ik snap zijn frustratie, maar toch ben ik het niet met hem eens. Ook voor hem geldt dat hij moet laten zien dat hij de selectie waard is. Vorig jaar werd hij nog Nederlands kampioen voorafgaand aan de OS. Nu niet en is er weer iets met zijn rug. Dat zal allemaal wel, maar er zijn nog renners in Nederland die wel eens aan een WK zouden willen.

Het is niet dat hij Dumoulin heet dat hij automatisch een plek krijgt; hij zal toch wel aan moeten tonen dat hij fit is.

Anton van Valouwe 23 juni 2022 om 09:52

Dat is juist het punt van kritiek, hij heeft die plek al toegewezen gekregen van Koos.. nog voor hij een meter gereden had.

Ward 23 juni 2022 om 12:50

Zelfs voor wie aan scorebordjournalistiek doet is hij toch gewoon de tweede beste van Nederland op dit moment? Zie NK van gisteren. Los van het feit dat de bondscoach niet alleen naar het scorebord kijkt natuurlijk…

Txirrindularitza 23 juni 2022 om 09:57

Dit helpt niet om er een mooi afscheidsjaar van te maken. Al ben ik voorts eveneens van mening dat hij de afgelopen jaren juist wel wat vaker zo van zich af had mogen bijten, daar het toch vooral een treurmars geworden is.

Dikke Vrouw 23 juni 2022 om 10:10

Tom is boos :(

Koers 23 juni 2022 om 10:17

Er kunnen best andere renners zijn die op een dag boven Tom eindigen, maar geen van hen gaat het wk winnen, en Tom maakt daar juist wel een klein kansje.

Romāns Vainšteins 23 juni 2022 om 10:22

Wat betreft specifiek de tijdrit op het WK is het plausibel hier Dumoulin in alle rust en zekerheid naar toe te laten pieken. Er zal toch nog sowieso een tweede startplek zijn?

thorsen 23 juni 2022 om 10:36

Interviews met Tom zijn doorgaans 10x interessanter dan met welke andere sporter ook. Soms zitten er ook dit soort uitspattingen tussen. Ik ga hem missen.

evelineroos 23 juni 2022 om 10:39

Boos maken over een niet bestaande discussie. Bijzonder.

Txirrindularitza 23 juni 2022 om 10:46

Inderdaad, ik zie die discussie ook niet (een paar comments op twitter/wielerfora maken nog geen ‘discussie’). Het is duidelijk dat hij zich van alles heel erg aantrekt, nu het einde nadert. Het is querulantisme dat hem niet past, vind ik. Of simpeler gezegd: ‘Dit heeft die jongen toch niet nodig’.

Wheely 23 juni 2022 om 10:54

Welke reaguurder op WF is hier voor verantwoordelijk en wat heeft hij precies geschreven? Mag diegene fier op zijn! :)

Henk Boer 23 juni 2022 om 10:50

Het is te gemakkelijk hier een vieze grap over te maken. Kom op redactie !

Krist The Vanma 23 juni 2022 om 11:27

Vind ik ook. Slechte keuze om dit als ‘hoofdartikel’ te plaatsen.